Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 5

Her er svaret fra vÄr eminente IR, for en gangs skyld er han pÄ ballen (helt uten Ä svare riktignok):

Thank you for your email.

We cannot provide additional detail on the topics you’ve raised beyond our public disclosures due to confidentiality constraints. All material information is communicated in line with applicable requirements.

For questions related to Asieris’ disclosures and activities, we would encourage you to contact Asieris directly.

Have a great weekend.

Best,

Priyam Shah

Vice President Investor Relations

Edit:

Jeg har sendt et svar tilbake hvor jeg pÄpeker deres tilbakeholdenhet med Ä svare pÄ noe av det jeg spurte om, selv om mye av det allerede er kjent informasjon.

Det Ä Þdelegge trÄden med evige mailrekker gidder jeg ikke - less is more. Kommer det noe av substans deler jeg det - jeg har uansett ikke flere penger Ä handle aksjer for, sÄ det kommer i chatten fÞrst (bli medlem, @pdx trenger alle de pengene han kan fÄ!) deretter kommer det her.

17 Likes

Takk for at du tar deg bryet med og spĂžrre, og samtidig deler med oss :+1:

10 Likes

Mindre emission i Asireis ?

DK

1 Like

FÄr ikke Äpnet, kan du screene

Snakk om 300-500 millioner kroner

2 Likes

Er det noe rabatt?

Limte lenken inn i Edge, oversatt fra Kinesisk:

Verdipapirkode: 688176
Verdipapirnavn: YAHONG PHARMA
KunngjĂžringsnummer: 2026-015

Jiangsu Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd.
KunngjĂžring om forslag om Ă„ be generalforsamlingen gi styret fullmakt til Ă„ utstede aksjer til bestemte investorer gjennom en forenklet prosedyre

Styret i selskapet og alle styremedlemmer garanterer at innholdet i denne kunngjÞringen ikke inneholder uriktige opplysninger, villedende fremstillinger eller vesentlige utelatelser, og pÄtar seg juridisk ansvar for innholdets sannhet, nÞyaktighet og fullstendighet.

Jiangsu Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd. (heretter «selskapet») avholdt 17. april 2026 sitt 21. mÞte i styret (andre styreperiode), hvor forslaget «Om Ä be generalforsamlingen gi styret fullmakt til Ä utstede aksjer til bestemte investorer gjennom en forenklet prosedyre» ble vedtatt. Forslaget mÄ fortsatt godkjennes av generalforsamlingen. NÊrmere detaljer er som fÞlger:

I henhold til relevante bestemmelser, herunder «Forvaltningsregler for registrering av verdipapirutstedelser i bÞrsnoterte selskaper», ber styret generalforsamlingen om fullmakt til Ä beslutte at selskapet, pÄ et passende tidspunkt, kan utstede aksjer til bestemte investorer med et samlet finansieringsbelÞp pÄ inntil 300 millioner RMB og ikke mer enn 20 % av netto eiendeler ved utgangen av siste regnskapsÄr. Fullmakten gjelder fra datoen for godkjenning pÄ generalforsamlingen for 2025 til datoen for generalforsamlingen for 2026.

Den forenklede emisjonen (heretter «emisjonen») omfatter blant annet fÞlgende:

1. Bekreftelse av om selskapet oppfyller vilkÄrene

Styret gis fullmakt til Ă„ vurdere om selskapet oppfyller kravene i henhold til relevant lovgivning, inkludert selskapsloven, verdipapirloven og tilhĂžrende forskrifter.

2. Type og antall aksjer

• Aksjetype: innenlands bĂžrsnoterte ordinĂŠre aksjer (A-aksjer), pĂ„lydende 1,00 RMB per aksje
  • Emisjonsvolum: ikke over 300 millioner RMB og ikke over 20 % av netto eiendeler
  • Antall aksjer: fastsettes ut fra emisjonsbelĂžp delt pĂ„ emisjonskurs, og skal ikke overstige 30 % av aksjekapitalen fĂžr emisjonen

3. EmisjonsmÄte og tidspunkt

GjennomfĂžres som en forenklet emisjon til bestemte investorer, med betaling innen 10 virkedager etter godkjenning fra tilsynsmyndighetene.

4. Investorer og tegningsmÄte

• Inntil 35 investorer, inkludert fondsselskaper, verdipapirforetak, forsikringsselskaper, kvalifiserte utenlandske investorer m.fl.
  • Alle investorer tegner aksjer kontant til samme pris
  • Endelig investorutvalg fastsettes av styret i samrĂ„d med tilrettelegger

5. Emisjonspris

• Fastsettes med utgangspunkt i fĂžrste dag i emisjonsperioden
  • Skal ikke vĂŠre lavere enn 80 % av gjennomsnittlig markedspris de siste 20 handelsdagene
  • Justeres ved utbytte, kapitalendringer m.m.

6. Bindingstid (lock-up)

• Normalt 6 mĂ„neder
  • For enkelte investorer: 18 mĂ„neder
  • Gjelder ogsĂ„ aksjer mottatt gjennom utbytte eller kapitalendringer

7. Bruk av emisjonsproveny

Midlene skal brukes til selskapets kjernevirksomhet og mÄ:

• Investeres i teknologisk innovasjon
  • VĂŠre i trĂ„d med nasjonal politikk og miljĂžkrav
  • Ikke brukes til finansielle investeringer eller verdipapirhandel
  • Ikke fĂžre til uheldig konkurranse eller interessekonflikter

8. Notering

Aksjene skal noteres pÄ STAR Market ved Shanghai-bÞrsen.

9. Udisponert overskudd

Fordeles mellom nye og eksisterende aksjonĂŠrer etter eierandel etter emisjonen.

10. Gyldighetsperiode

Fra godkjenning pÄ generalforsamlingen 2025 til generalforsamlingen 2026.

11. Fullmakt til styret

Styret gis fullmakt til Ä hÄndtere alle forhold knyttet til emisjonen, inkludert:

• Fastsette detaljer i emisjonen
  • HĂ„ndtere sĂžknader og regulatoriske prosesser
  • InngĂ„ avtaler
  • Administrere emisjonsproveny
  • GjennomfĂžre registrering og bĂžrsnotering
  • Justere planen ved regelendringer
  • Utnevne rĂ„dgivere
  • Utsette eller avbryte emisjonen ved behov

12. Risikoadvarsel

Denne kunngjÞringen innebÊrer ikke godkjenning fra myndighetene. Forslaget mÄ godkjennes av generalforsamlingen, og emisjonen krever videre godkjenning fra bÞrsen og tilsynsmyndighetene. Investorer oppfordres til Ä vÊre oppmerksomme pÄ risiko.

Med dette kunngjĂžres.

Styret i Jiangsu Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd.
18. april 2026

4 Likes

Her er et forecast for Hex salg jeg fant pÄ kinaforum.
Man kan vel anta at PHO fÄr ca 10% minimum?

Annual Sales Forecast for 2026-2027 (after cystoscopy approval) (consistent forecast from securities firms)

Based on the catalyst of this equipment approval, the latest profit forecasts from the industry and securities firms are as follows:

Timeframe APL-1706 Full-Year Revenue Forecast Core Driver Event Corresponding Population Penetration Rate

In 2026 (that year), the R.WOLF cystoscope achieved nationwide installation with an investment of 500 million yuan, was included in guidelines, and its distribution channels rapidly expanded to cover 20% of the domestic population eligible for its use.

By 2027, the company aims to achieve full coverage of primary-level tertiary hospitals (650-720 million RMB), routine follow-up, and a clinical penetration rate exceeding 30% for its proprietary disposable flexible endoscopes.

Additional data: According to joint calculations by Southwest Securities and CITIC Securities, for every 10% increase in penetration rate among the target population in China, the product’s revenue would increase by approximately 120 million yuan.

IV. Domestic Long-Term Peak Sales Ceiling (Steady-State Mature Market)

1. Conservative Scenario (Pre-medical insurance coverage, routine clinical penetration)
  • Steady-state penetration rate: 40%

• Corresponding peak domestic sales: 900-1 billion RMB/year

• Scenario: Used only for preoperative diagnosis and initial surgery, not fully included in routine postoperative follow-up, and not included in the national medical insurance catalog.

1. Neutral baseline scenario (implementation of medical insurance negotiations + full-process diagnosis and treatment)
  • Steady-state penetration rate: 50%

• Corresponding peak domestic sales: 1.2-1.3 billion yuan/year

• Scenario: Included in the national medical insurance and recommended as a first-line treatment in the CSCO bladder cancer guidelines, covering the entire cycle of initial diagnosis and surgery plus annual follow-up examinations, which is the most mainstream valuation assumption in the industry.

1. Optimistic Scenario (Full market launch of proprietary disposable soft lenses + expansion of indications)
  • Steady-state penetration rate: 60%+

• Equivalent to peak domestic sales: RMB 1.5 billion or more per year

• Scenario: The independently developed disposable blue light cystoscope (APLD-2304) mentioned in your picture has been approved in China, and is being deployed to prefecture-level hospitals, completely opening up the grassroots market, and adding overseas commercial licensing revenue.

9 Likes

Dette forecastet er interessant, men ganske tydelig bull-case-preget.

Det viktige er ikke nĂždvendigvis de hĂžye tallene, men at utstyrsgodkjenningen gjĂžr Hexvix i Kina kommersielt mulig. FĂžr dette var mye teoretisk. NĂ„ finnes faktisk en vei til salg.

NĂ„r det er sagt, synes jeg 2026–2027 virker aggressive:

• 2026 ser mer ut som oppstartsĂ„r enn bred nasjonal utrulling
  • 2027 pĂ„ 650–720m RMB krever at mye klaffer samtidig
  • peak sales pĂ„ 1,2–1,5 mrd RMB er mer et langsiktig scenario enn noe man bĂžr prise inn raskt

For meg er takeaway derfor:
Hexvix i Kina er nÄ et reelt case, men tempoet i forecastet virker mer optimistisk enn nÞkternt.

7 Likes

Stemmer dette da?

Det er vel basert pÄ punkt 3, det mest optimistiske scenarioet?

Var sÄnn jeg las det.

(stusset jeg og, og mÄtte lese det flere ganger)

Leser egentlig hele analysen som useriĂžs haussing fra ende til annen.

Lurer pÄ hvilket lÞnnsnivÄ denne Priyam Shah ligger pÄ?

MÄ jo vÊre rimelig hÞyt med tanke pÄ det imponerende arbeidet han gjÞr :sweat_smile:

1 Like

Er dette ogsÄ en antakelse de legger til grunn i analysen eller er det faktisk en plan fra Asieris? Er det dette Asieris skulle ha emisjon for?:thinking:
If so, sÄ ville vel utrullingen, personelltrening og videre salg av Hexvix kunne skje ganske radig.

Men ja, vanvittig optimistisk analyse. Uklart hva som er fra “securities firms” og hva som er retail tall-akrobatikk.

1 Like

Jeg ser pÄ forumet der at noen spÞr hvorfor de henter penger siden de har penger pÄ bok fra fÞr av, sÄ det kan vel vÊre relatert til dette ja.

Asieris har Bluelight promo vidoer pÄ wechat ute nÄ, sÄ ser ut som de er aktiv med Ä selge.

Tallene i forecastet over har jeg ingen formening om er vill haus eller realistisk.

2 Likes

PÄ Q1 mÄ vel Photocure kunne ha en prognose klar pÄ inntekter fra Kina under forskjellige scenario.

Apropos emisjon i Asieris. Samle inn penger til oppkjĂžp av et selskap vi "kjenner " ganske godt?

2 Likes

Det vil vi helst ikke vite er jeg redd.
Og han er bare Vice President for Investor Relations. President of Investor Relations koster mye mer og bedriver kun investorpleie av top 50.
Priyam som mÄ ta seg av bermen.

De mĂ„ kjĂžre en emi fordi Photocure skal ha sĂ„ vanvittig mye penger😀

2 Likes

Jeg er litt i tvil om det er vedtatt en emisjon som vitterlig skal gjennomfÞres snart - eller om det bare er en standard emisjonsfullmakt som eventuelt kan brukes en gang i framtiden. Men for PHO anser jeg det til ikke Ä spille noen rolle hva det er. Caset PHO ser jo mer spennende ut enn pÄ lenge og kursen er lavere enn den var i januar. Det er jo litt rart.

4 Likes

Det ser mer ut som en standard fullmakt fra generalforsamlingen ja, enn en faktisk emisjon.

2 Likes