Uddrag af Photocures news fredag i forbindelse med Asireis regnskab og Scope info.
Asieris share that Richard Wolf’s System blue equipment has been approved for the Chinese market
Så der er tale om Rigid Scope fra Wolf 
Dansken
Uddrag af Photocures news fredag i forbindelse med Asireis regnskab og Scope info.
Asieris share that Richard Wolf’s System blue equipment has been approved for the Chinese market
Så der er tale om Rigid Scope fra Wolf 
Dansken
Asieris har licens på UroViu’s produkter, og APLD-2304 er så vidt jeg har forstået det, en videre udvikling til brug med blåt lys. Et flex håndholdt engangs cystoskop.
En del interessante ting i chartet:
Flere gode volumdager i det siste, uten at det blir ekstremt.
Den har på to gode forsøk fra brannkorpset ikke falt helt ned til det kjipe røde båndet.
50 dagers snitt kan snu oppover igjen for andre gang på rad uten at det lages death cross.
Fredagscloset solid over ~72 som har vært et irriterende punkt flere ganger.
Aksjen er så volatil at det er vanskelig å tegne noen god trendkanal, men ser man på glidende snitt istedet for aksjekurs fra dag til dag er opptrenden der.
Det må være tid til at tage de 80 ud i næste uge, jeg kan mærke det i mine gamle knogler…
Asieris share that Richard Wolf’s System blue equipment has been approved for the Chinese market Noen som har en formening om hvor viktig det er for PHO - det vet ikke jeg dessverre.
Da bør du nok sette deg litt bedre inn i caset.
Asieris har kjøpt rettighetene til PHOs hovedprodukt Hexvix i Kina. Hexvix er avhengig av et scope med blått lys for å kunne se kreftcellene. Det er et slikt scope RW nå har fått godkjent i Kina, som det første på det kinesiske markedet. Dette åpner altså for bruk av Hexvix i Kina, et stort marked. PHO får royalties fra Asieris for Hexvix solgt i Kina, samt betalt for Hexvix som selges til Asieris. Dette kommer til å gi PHO relativt store inntekter når Asieris har fått rullet ut Hexvix i Kina. Det kommer sannsynligvis å ta litt tid før pengene triller inn i stor skala, men Asieris har vært upåklagelig effektive i alle andre aktiviteter knyttet til PHO, så det er vanskelig å bedømme.
Så lenge det ikke er tal om emisjon i PHO så sover jeg trygt. Kjenner jeg blir dårlig i hele kroppen hver gang ordet emisjon nevnes. En eventuell emisjon i PHO ville vel kun betydd en ting, oppkjøp av eller annet som angivelig vil gi inntekter en eller annen gang i fremtiden.
Summen Asieris skal hente inn er vel ikke realistisk nok til å betale ut Cevira feks?
Det var vel 400-700 million NOK de skulle hente.
For det første har vi funnet ut det det med stor sannsynlighet ikke er en vedtatt emisjon. For det andre gjelder det ikke Photocure, det gjelder Asieris. Så dette ville jeg ikke gitt en tanke
Takk og pris for det 
«As of the end of the reporting period, the company maintained strong cash reserves of approximately RMB 1.692 billion, providing a solid foundation for continued development.»
Er vel ca 2,3-2,4 mrd norske kroner i kontanter Asieris allerede besitter!
Og mcap Asieris er 5-7 ganger høyere enn PHO? Ser ut til at den asiatiske partner til Photocure har god fleksibilitet finansielt ved kontanter og også med med tanke på selskapets solide markedsverdi.
Er PHO pliktig å børsmelde med engang om Asieris feks forhandler om å kjøpe ut Cevira?
Kan neppe børsmelde det. Må nok vente til eventuelle forhandlinger er sluttført.
God morgen Norge 
Har nu tygget mig igennem diverse nyheder og meninger og kommentarer på tråden, har været i udlandet rundt 14 dage og har kun haft mulighed for at følge med på tråden.
Normalt er jeg ikke til Konspirationer om opkøb af selskaber – det kommer vanlig vis når tiden er til det og kommer ofte ud af den blå luft 
Når jeg har læst og søgt har jeg ændret holdning og ser et opkøbssenarie af Photocure grundet flere årsager og skjulte info.
Ændring af AGM tidspunkt. – Lidt udsædvanligt !
Fra general forsamlingen fra 2025 er der en tekst:
Bestyrelsen har søgt om fuldmagt til at gennemføre én eller flere kapitalforhøjelser ved udstedelse af nye aktier.
Og: Det er specifikt nævnt, at fuldmagten inkluderer beslutninger om fusion i henhold til den norske selskabslov (Norwegian Public Limited Companies Act § 13-5)
Dette gælder til og med 30 Juni 2026 – Tankevækkende !
AGM 2026 – 25. Juni 
Braidwood’s beholdning er nu lagt sammen med Morgan Stanley – Lidt udsædvanligt
Asieris beder om kapital forhøjelse ved udstedelse for 300 mill CNY – tankevækkende da de ikke mangler penge 
Disse 4 forhold for mig til at hælde til at en overtagelse kan være nært forestående, også set i lyset af Asireis’s “Billig” opkøbs vindue skrumper hver dag frem over med alle de triggere der ligger og venter i Kina og EU samt US.
Et bud på pris er i min Verden NOK 150-200 Pr aktie set i forhold til Briadwoods ca pris NOK 100 og alle de år de har ventet – de sælger ikke for Pebernødder og små skilling.
Bare nogle tanker fra Danmark med efterferie tanker 
Dansken
Utover det er jeg enig i at vinduet for billitsalg av et eller annet slag er «nå» og på kortere sikt, før tallene ser penere ut i rapporter og flere kjente triggere er utløst.
Dette er helt standard og burde ikke noe man kaster bort tankevirksomhet på.
Jeg håper også på en opptur i aksjen, men punktene 1 -3 har nok ingen stor påvirkning til dette. Hvor viktig Asieris sin mulige pengeinnhenting er må man se på i sammenheng med hva som er vanlig i det markedet, og det kan vel fort vekk være en standard de har at man alltid har en fullmakt klar?
Ingen oppdatering fra Tiganovol (aka Tingeling) eller DNB - spesielt.
Ser at “piffen” på FA forum snakker om risikoen for at noen kommer å lage en kopi av Hex/Cys.
Mener å huske at jeg for lenge siden spurte her om hvordan det lå an med patentet på Hex/Cys. Det jeg fikk som svar var at PHO i praksis har livstids patent på Hex/Cys så det trengte jeg ikke bekymre meg over.
Men er det virkelig så enkelt? Jeg kan ikke huske om jeg fikk noen forklaring på hvorfor det var så å si utelukket at det ville dukke opp en kopi.
Bør man ikke kaste bort dyrebar levetid på å lese. Dvs. gjør gjerne det, men ta høyde for at det tidvis er 100 % feil og tiden det tar å evt. rydde opp i X antall feilantakelser og eller direkte feil er betydelig.
Hva gjelder assets som Cevira og Hex, så er vel det såpass sammensatte produkter som krever dels innfløkt produksjon, infrastruktur, nettverk og ressurser for å komme pasientene til gode, så generika/kopi er en mindre trussel på generell basis.