Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

De har jo over veldig lang tid kjørt hardt på promo, samt bygget opp en betydelig salgsoperasjon rundt Cevira. Det var jo hundrevis av selgere de ansatte for noen mnd siden som vi såg i stillingsannonser.

Det ville for meg vært langt mer utrolig om ikke salget nå drar på hardt fra tidlig av. Noe vi og har diskutert flere ganger over mange mnd på tråden her. Noen tenker sakte utrulling, og ikke helt den store troen på at dette gains momentum fra tidlig av, mens andre har ment at Kina er meget god på å få ting til å rulle, og rulle fort.

4 Likes

Noen som klarer å oversette siden med listede stillinger, å screenshote/dele?

https://asieris.gllue.com/portal/socialposition/list?page=2

Cevira blir fortsatt ikke nevnt :thinking:

1 Like

Fort gjort å glemme det viktigste. Men da er håpet ute for vedkommende.

Svært stor omsetning til å være så tidlig på dagen om ikke annet.

1 Like

Tror Analysehuse kommer til at revurderer ved PHO Q2 i August.
15 dage i Q2 (udrulning i Juni) – status nu 70 Hospitaler i 30 byer :grimacing:

Royalties alene for de sidste 15 dage i juni kan give mindst NOK 8-10 mill til Erik og C/O :rofl:

Da vil vi se noget andet fra Analyshuse :grimacing:
Dansken

2 Likes

Shelf life for HAL er vel 36 mnd. Selve devicen bør ha lang holdbarhet, så jeg går utifra at legemiddelets holdbarhet er det relevante her.

5 Likes

Har ikke modellert ytterligere salg av Hexvix/Cysview.

Ja nei men da så - straks fellesferie :sunglasses:

3 Likes

Nærmer seg brudd med den nyeste nedtrenden nå da

7 Likes

Komt inn kjøpere i dag må være nye kjøpere.De største gamle aksjonærene bare selger Bank of NY og J.P.Morgan.

1 Like

Håper alle pessimistene, truse skvetterne og aksje flipperne blir erstattet av seriøse investorer nå. :nerd_face:

5 Likes

Det er lov å håpe, men når man leser her på TI eller på Nordnet forumet får man jo et inntrykk av at de fleste norske allerede har plassert pengene i Circio-kasinoet eller i lommene til Elon Musk :sweat_smile:

Skal vi få inn seriøse investorer må det vel i tilfelle bli utenlandske.

3 Likes

Kanske Danskerne har haft tid at læse Signallisten :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Eller omlægning fra Circio til substands :hear_no_evil:

DK

3 Likes

Dette er den fjerde dype nedturen aksjen har hatt siden oktober, veldig spent på å høre hva slags indikatorer dere ser på at det er kommmet noen nye relevante investorer denne gangen vs forrige.

Baseline er vel at det er nøyaktig samme gjøglingen fra topp 50 sin side som tidligere og at kurs skal opp igjen til et sted mellom 72 og 80 før den skal selges ned på nytt.

4 Likes

Kanske ikke indikatorer denne gang Men:

  1. Nyhedsstrøm fra Asireis siden den 5.Juni om udrulning af APL-1702
  2. Den enorme lange Triggerliste som kanske snart begynder at slå ind med de første nyheder.
  3. Ikke længe til Q2 hvor vi vil se salget af HAL og den første Royalties for denne Juni Kina salg.

Og ellers – giver jeg dig ret — men syntes der udsædvanlig god omsætning i dag :grimacing:

Dansken

3 Likes

Husk og lav en stoploss ved 79,95 så du er sikker på at grine hele vejen til banken.
:wink:

2 Likes

image

4 Likes

Kanskje, men en har jo ventet på at det skal komme nye investorer på banen, og med større volumer kan vi jo håpe. Burde vel være en bra timing nå ?

2 Likes

Er vel fort BW.

2 Likes

Begynner å bli quote-ception her.
ForTec-veksten pirret nysgjerrigheten. Samlet tallene og prøvd å gjøre en liten av analyse, for å kunne prøve å estimere litt.

Det er litt shaky korrelasjon mellom Accounts og omsetning. Rett og slett fordi PHO teller ForTec accounts som de som har brukt tjenesten, fjerner ikke inaktive accounts altså.
Etter å ha sett på tallene mistenker jeg at det er mange one-and-done accounts her, i det minste en stor variasjon av bruksfrekvens blant kundene. Muligens en del kunder som prøver BLC via ForTec før de investerer i eget skop?
Hvis PHO forteller noe om aktive kunder, med samme definisjon som sitt eget pool med aktive kunder (se siste punkt i bildet), så kan det peke mer på faktisk bruksfrekvens blant kundene.

Imponerende vekst i antall accounts og bidrag hvertfall og spennende å se hvordan det utvikler seg videre i 2026!
Har ikke gjort noen prognoser ennå, men kunne jo være interessant.

3 Likes

Hodor virker ikke til å ha veldig tro på strategien til Pho, da hadde de kanskje vært listet her:

https://www.finansavisen.no/helse/2026/06/16/8359052/analytiker-geir-hiller-holom-foretrekker-falne-favoritter?

1 Like