Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Med såpass gode nyheter vedr Cevira så var det jo merkelig at ikke PHO falt mer…

Det er i Photocure man skulle vært ansatt, om CEO/CFO skulle miste jobben kan de karre til seg opptil to årslønner + bonus:

Dahl nærmer seg jo pensjonsalder, da er det greit å bli tatt godt vare på for fremtiden:

1 Like

Kan du si.

Men negativiteten var jo bare moderat idag.

Kan ikke fordra at selskaper har urettmessige opsjonsprogram og lønnsbonuser som nevnes.

Men det var hva man fokuserer på, når det kommer frem såpass mye positivt.

Latterlig fokus spør du meg.

9 Likes

Dette var gledelige nyheter - utrullingen av Cevira skjer raskere enn jeg hadde forventet, og til en høyere pris. Dersom en selger 1 enhet Cevira hver dag på 100 sykehus, vil den årlige omsetningen nærme seg 500 mill (dvs. 50 mill på bunnlinjen til PHO). Så kan en selv vurdere hvor mange enheter en en kan forvente å selge hver dag på de forskjellige sykehusene - og hvor mange sykehus sol vil tilby Cevira…

Det er straks 7 år siden PHO inngikk lisensavtalen med Aseris (1. juli 2019) - nå som salget av Cevira er i gang, er kursen tilnærmet den samme (på 50 tallet)…

Dette må PHO børsmelde - ikke kun sende ut et nyhetsbrev.

7 Likes

All den tid pengene renner ut minst like fort som de kommer inn plages jeg litt med å forstå entusiasmen. Selskapet har ikke en god track record ift forvaltning av verdier til aksjonærene, det eneste de har gjort så langt er å karre til seg selv - her er beviset:

1 Like

Det er bare småtteri Photocure får i royalties. Sliter med å se at det blir store nok inntekter til å forsvare noe særlig oppgang.

Da håper jeg virkelig ikke du er investert her, for da må det være noe av det mest idiotiske jeg har hørt.

4 Likes

Sant det - dessto mer fart det blir i Cevira-salget dessto mindre blir det til PHO. Ren logikk kalles det…

3 Likes

Får håpe PHO melder at rest milepæl er mottatt, samt at de legger til at de er mektig imponert over Asieris.

Så kan det bli gang :champagne:

++ selvsagt noe positivt fra FDA re nedklassefisering.

Kan Stryker være potensiell partner for Asieris i US mtp Cevira?

Mannen er inne igjen🍾 Vælkømmen

2 Likes

Hvis salget kommer igang i USA, blir prisen redusert med 1300 til 1600% har jeg hørt🫠

1 Like

Asieris har virkelig imponert med framdriften. Men hvorfor faller Asieris i Shanghai? Hva er det kineserne ser som vi ikke ser? Eller kanskje rettere sagt; hva er det vi ser som de ikke ser?

De har korrigert med resten av biorøkla på lavt volum. Får se fremover om markedet der borte legger noe i meldingene de siste dagene :cn:

1 Like

Og så er det forskjell på tilgjengelighet og faktisk salgsvolum. Imponerende utrullingstempo til sykehus så langt, men alt markedet har fått vite om salg er at én resept er utskrevet. Kanskje markedet er avventende? Hvor stort salg er egentlig forventet før NRDL er på plass?

Vi har vel kun kinaforumet å forholde oss til ang salgsvolum hittil. Der sies det vel at to av sykehusene er utsolgt, og enkelte sykehus har veldig lang ventetid på ledig time for Cevira.

Seff helt umulig å vite om det er noe enkelte der bare sier eller er et faktum siden det bare er et aksjeforum, men som oftes så stemmer jo informasjonen derfra ganske bra.

4 Likes

Det er sant, men markedet har fått ganske sterke indikasjoner på at Asieris har brukt månedene før godkjenning på å bygge et apparat som var klart til å trykke på knappen umiddelbart. Det er etter min mening mer interessant enn om det sto 1, 10 eller 100 resepter i den første meldingen. Det som betyr noe nå er om vi begynner å få signaler om reorders, flere sykehus og etter hvert refusjonsfremdrift. Da får vi svaret på om denne utrullingen faktisk konverterer til volum.

4 Likes

Ja, er det ikke det jeg skriver da?

Har noen en formening om hvor mange “doser” som ble sendt med første last til Kina?

1 Like

Har lurt på det samme, noen parametere å plukke fra meldingen 5. Juni, men vanskelig å tolke noe spesifikt.
“At today’s dispatch ceremony, logistics trucks loaded with Cevira® departed from the Beijing Tianzhu Comprehensive Bonded Zone. Asieris and SPH Kyuan Trade stated that the first batch will cover hundreds of hospitals nationwide, with subsequent batches to be shipped as planned to ensure a stable clinical supply.”

Flertall av trucks hvertfall, men dukker opp flere spørsmål fra det.

  • Hvor mange trucks? Fra 2 og opp?
  • Hvor mange liter rommer lasterommet?
  • Er de lastet utelukkende med Cevira? Fullastet?

Første batch skal dekke hundrevis av sykehus:

  • Minimum 200 sykehus, men hvor stor lagerbeholdning per sykehus i snitt? Noen titalls kits? Hundrevis?

Mange ukjente parametere her, og mye rom for tolkning🤷🏼‍♂️

Edit:
“Subsequent batches to be shipped as planned”

  • Så allerede planlagt nye batcher? Årsaken er det også bare å spekulere i. Satset på bredde i sykehus med lav lagerbeholdning for å se an? Har de allerede fått indikasjoner som tilsier at flere batcher trengs å planlegges? Eller er det bare utelukkende relatert til produksjon og logistikk?

Hvordan får Asieris egentlig Cevira tilgjengeliggjort på et gitt sykehus? Hva/hvem bestemmer at et sykehus skal ha Cevira tilgjengelig?

3 Likes

Tja, de må jo åpenbart ha lagt opp til et meget betydelig innsalg, basert på kunde-prognoser ?
Og da er det også relevant å vite holdbarhet (shelf-life) som er satt for produket, men sannsynligvis er det vel 12 mnd ? De varsler vel neppe når 2. leveranse ankommer?

Blir meget spennende nå fremover, med utg.punkt kurs kr 60.

1 Like