Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Cevira Kina Royalty-kalkulator

Beskrivelse Verdi Enhet
Antall pasienter (årlig) 375 000 stk
Total omsetning i Kina 4 687 500 000 RMB
Royalty-sats til Photocure 15.0 %
Inntekt til PHO per pasient 2 719 NOK
Årlig Royalty til Photocure 1 019 531 250 NOK

Beregning.
ca 50%refusjon fra 26500 RMB x2 behandlinger. Pris pr pasient med to stk behandlinger.
300 aktive sykehus.
5 nye pasienter pr dag.
250 arbeidsdager.

3 Likes

Device produseres av Asieris. Mens HAL trolig kjøpes av Photocure, eller? Er dette bekreftet i avtalen?

For hexvix sier avtalen eksplisitt Transfer Price + Royalty. For Cevira er det vel ikke spesifisert? Kan det være dette er dekket i royalty-strukturen?

1 Like

Det stemmer. PHO har ansvaret for active pharmaceutical ingredient, som det heter på finspråket. Altså HAL.

Ikke spesifisert såvidt jeg vet, men jeg antar at det er samme der ja. Liten positiv markup.

3 Likes

HAL på GMP kvalitet produseres vel bare av Photocure sin CDMO i Milano.

3 Likes

Hvis det her er rigtigt, så har de solgt Cevira til behandling af HPV, og så åbner det op for et meget større marked, en hvis det kun var cin2.

6 Likes

Kommer det 1 milliard inn fra Asieris i året da står kursen i 500.

3 Likes

(Shanghai, 15. juni 2026) Etter at verdens første godkjente ikke-kirurgiske og ikke-invasive behandlingsprodukt for høygradige celleforandringer i livmorhalsen (CIN2) ble sendt ut i første vareparti den 5. juni, har produktets kliniske anvendelse på bare 10 dager økt til 70 sykehus i 30 byer over hele landet. Samtidig har produktet hatt en eksklusiv online-premiere på JD Health (Jingdong Health), noe som gjør at CIN2-pasienter slipper å reise langt. De kan nå få tilgang til denne innovative behandlingen for ‘ingen kirurgi, bevart fertilitet’ lokalt.

24 Likes

IMG_5999

Som vanlig en PM stappfull av haus fra nasjonalt ledende KOLs. I alle tilfelle:

Only three months after receiving regulatory approval, and just 10 days after the first shipment, the portable cervical photodynamic therapy system has demonstrated remarkable speed in reaching patients.

Key milestones over the past 10 days include:

• June 5: The first batch of products cleared customs at Beijing port and was officially dispatched to hospitals and pharmacies nationwide; the world’s first prescription was issued in Beijing on the same day.
• June 10: Patients in the first 26 cities could receive treatment at local hospitals.
• June 15: Coverage expanded to 30 cities and went live on JD Health, extending from provincial capitals and first-tier cities to regional areas.

Pardon my french, men dette er mye raskere og skalerbart enn jeg turte å tro på. Her bør både kursen røre på seg og analytikerne følge med.

Asieris har kjørt ut Cevira relativt bredt innen de første to ukene :sweat_smile:

9 Likes

Kilde?

Jeg har ikke verifisert, bare tatt et kjapt AI-søk

13 Likes

Det der er helt nydelig jobba av Asieris, de ligger ikke på latsiden i hvert fall :grinning::muscle:

3 Likes

Koster litt mer via JD.com., 13380RBM. Kanskje mellomlegget er deres fortjenste?

10 Likes

Her begynner det å lukte fugl, spør du meg!

3 Likes

Kanskje en fønix

2 Likes

1 milliard, det er jo bare en brøkdel av hva Merlin’s “analyser” på FA forum har kommet frem til :rofl:

1 milliard i kvartalet tenker jeg vi sier oss fornøyd med :sweat_smile: :crazy_face:

2 Likes

Henter frem denne klassikeren som viser hva de får til der om de vil

2 Likes

“with coverage expected to reach hundreds of hospitals in over 50 cities nationwide within the year.”

70 sykehus, 30 byer nå.
Hundrevis av sykehus, over 50 byer før 31. Des.

If the stars align så treffer refusjon fra 1. Jan også💸

5 Likes

Otroligt väloljat maskineri.
Borde ju få lite siffror på Q2 rapporten om inte Asieries själva släpper siffror innan i sina uppdateringar.

Blir svårt för Dan att investera bort alla Kina-pengar :joy: