Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Problemet er vel at man ikke har kjennskap til det kinesiske markedet? Og så er vel disse prisene basert på gamle tall. Den Edison-analysen (betalt av Pho) brukte vel også lignende priser?

Og så er det forskjell på hva Asieris tar for Cevira i dag, out of pocket, og hva som blir tilfellet etter forhandlinger om refusjon. Her er som kjent kinesiske helsemyndigheter knallharde på pris.

For China, we are projecting a 2023 launch with 3% peak market share and a NOK4,300 price per patient at launch

https://www.edisongroup.com/research/a-licensing-deal-for-cevira/24556/

Når Snoeffelen klarte å komme med et så godt estimat så er Edison analysen latterlig.
Det er en ren vits.

Jeg legger meg på 45% (±5%) rabatt på refusjon.
Dette på bakrgunn av viktigheten av Cevira ift sosioøknomi, farmaøkonomi, de gode kliniske resultatene, og at de har fått level A grade i de kliniske retningslinjene.

Har ingen ting å si hvor rett jeg får. Blir uansett ikke verre en flere av analysene som har kommet.

8 Likes

Hvis jeg husker rett så har disse tallene florert siden Hestdahl sin tid. De prises opp mot alternativene som kirurgisk behandling.

Poenget mitt var dette stadig angrepet på analytikere som vil ha kursen ned. Det blir litt ironisk når tallet som nevnes er det Edison hadde i sin analyse. Den analysen er som kjent betalt av Photocure. Det kan være helt på jordet, men man vet jo ikke hva den faktiske prisen ender opp med å bli i prisboken til det offentlige helsevesenet.

Poenget mitt er at det er positivt at man faktisk har funnet en konkret prisreferanse, såfremt bildet ikke er manipulert (noe som ville vært rart).

Da er det greit å forholde seg til det som man har. Prisen på kvitteringen. Og deretter spinne videre på hva dette betyr for Pho.

Ikke å fokusere på det du gjør.

Det er nettopp dette som er gjennomgangen til hele forumet.
Man finner en pris. Så blir diskusjonen hvor vanvittig rabatt de må gi for å få refusjon.
Sikkert like før vi får inn en kommentar fra sidelinjen at de må gi 80-90% rabatt.

Fokuset må jo heller være hvor positivt dette faktisk er for pho.
Det er en pris som jeg tror overgår forventningene til mange.

3 Likes

At det «har florert siden Hestdal sin tid» er jo nettopp poenget!
De er basert på helseøkonomiske rasjonaler , og den gang beregnet ut fra de kliniske dataene som var tilgjengelige, ref Soergel et al, og kliniske data fra CIN 1 , 2 og 3 som var tilgjengelige på den tiden.
Argumentet mitt var dessuten at kliniske dataene var tilsvarende i APRICITY så da er det kun noen enkle justeringer for hva som var 1200-1300 € i 2012 i Europa til kinesiske forhold i 2026.

4300 NOK eller 3000 Yuan er en konklusjon det skal mye vrangvilje for å komme frem til.

3 Likes

Hvordan de kom frem tl dette vites ikke, og jeg forsvarer dem heller ikke. Med gjennomsnittlig prisrabatt for NRDL på ~50-60% så bommer de bare med 100% :smiley:

Har set hvad Snoeffelen og Andre skriver

Kan de 12800RMB være tale om som jeg har nævnt tidligere en Early Bird rabat.

Mener jeg har læst det på Kina forum at Asieris vil starte op med intropris :grimacing:

Syntes egentlig at 12.800 lyder billigt :thinking:

Dansken

Det er umulig å si. Men jeg har forstått det slik at prisen er for et sett og at man stort sett bruker 2 sett. To runder behandling, og da blir prisen det dobbelte pr pasient. 25.600

Hva er det analytikerne har bommet så voldsomt på ?

Google sier:

Analytikerne i ABG Sundal Collier har vurdert Photocure og deres legemiddelkandidat Cevira til en enhetspris (utsalgspris) på ca. $1,300 (rundt 14 000 kr) i det kinesiske markedet.

Norne:

De er faktisk enda lavere…

1 Like

De helseøkonomiske beregningene tilsa i 2012 i området 1200-1300 € i Europa.

Så 12800 RMB i Kina for 1 pasient eller behandling makes sense.
Husk at resultatene den gangen som nå var bedre med 2 runder enn 1, så 1 pasient og 1 behandling er nok forbruk av 2 Cevira-enheter.

Tror nok COGS, produksjonskostnaden ikke er så stor, og en del av det er uansett å kjøpe virkestoff fra Photocure, HAL, hextlaminolevulinate.

Så den prisen noen analytikere snakket om ligner faktisk mer på hva Photocure netto sitter igjen med enn hva prisen på hva Asieris brutto får….

3 Likes

Da tillader jeg mig at lægge mit tidligere indlæg ind som er fra Kina Forum.

Det er måske ikke helt i skoven, intro rabat eller ej :thinking:
Kanske Kina forum er klar over det er et dobbelt “Kitsæt” for rundt 25.600 RMB

For at undgå misforståelser kan det være rent GÆTTERI fra Kina Forum

Dansken

Claude oversetter kvitteringen som 1 enhet av Cevira, som støtter det du sier. 12800 RMB for 1 runde.

1 Like

Jeg tipper (vet ikke) at prisen for 1 behandling inkluderer forbruk av 2 Cevira-enheter.
Og at når kvitteringen er på 12800 RMB så reflekterer det den prisen, kanskje også inkludert konsultasjon, men tviler på at det er noen stor del, kanskje 800 RMB.

Det betyr ca 17 000 NOK per pasient og kanskje netto 2500-3000 til Photocure?

Altså omtrent det noen analytikere trodde var brutto til Asieris. ;1/3 av 800$.

Hvis det viser seg at Photocure får netto det noen analytikere trodde var det Asieris får brutto må det kalles tidenes skivebom.

Blir interessant å få fasit på dette.

5 Likes

Det kommer nok for dagen en dag — men uanset bliver det mange penge af det til Photocure.
Det er bare for Erik at lukke kasseapparatet op og putte Royalties i kassen :rofl:

Dansken

1 Like

Problemet med Erik og Schneider er at de rekker ikke å lukke kasseapparatet før pengene skal ut igjen…

7 Likes

Alle royalties frem til 2030 skal brennes på binære bets, det er helt konge

4 Likes

For egen del er jeg relativt sikker på at det er for 1 stk enhet, som går til 1 stk behandling. Og at 2 stk behandlinger gir 25600 RMB.

Oversettelse av boksen indikerer 1 lampe og 1 kremtube per kit:

What the box itself states for its contents:
一次性使用宫颈光动力治疗灯 1件/盒 — single-use cervical PDT lamp, 1 unit per box
盐酸氨酮戊酸己酯软膏 1支/盒 — hexaminolevulinate ointment, 1 tube per box

So as labeled, one box contains one lamp plus one tube — the materials for a single application, i.e. one kit, not two. The receipt backs this up: 商品总数 1 (one set/套) at ¥12,800. So on the face of the image, ¥12,800 buys one kit = one application’s worth of materials

2 Likes

Hvis det er 12800 per enhet og ikke per behandling er det jo ekstremt bra prisa!

12800 RMB per behandling er jo uansett skyhøyt over hva noen analytikere har hevdet.
Også om det inkluderer konsultasjon.

I mitt hode er det uansett 12800 per behandling, inntil det motsatte er bevist.

1 Like