Da vet man hvor algoene deres skal kjøre kursen de kommende ukene før de skal lette seg igjen

Mye krangel på Kina fora om emission på 300. Mill nye aktier som der krangles om der er nogle personer/aktionærer der bliver favoriseret.
Der har sågar været tale om at det skulle indgives til børsmyndigheder i Kina.
Er ikke helt klar over denne proces og om de nye aktier er kommet i markedet — orker ikke at følge processen, men den optager sindene i Kina.
Er overbevist om at det har indflydelse på Asieris kursen de sidste uger
Når der er faldet ro over ovenstående og de første tal tikker ind/lækkes om Cevira, vil vi se en anden kurs 
Bare min vurdering 🫣
Men godt nok spændene med APL-1702 som ser ud til at gå amok 


Dansken
Lige hjemvendt fra en uge i Skagen 

Skulle tro Photocure har anledning til å rapportere på hvor mange enheter Cevira de har sendt til Asieris på hver kvartalspresentasjon, og eventuelt også doser med Hexvix.
Eller er dette konfidensielt i avtalen?
Det er nok ikke noe de kan/vil dele.
Nei, for da ville aksjekursen stige og det er ikke policy i Photocure å bidra til at kursen stiger…
Vi må nok vente til slutten av august når Asieris kommer med sin halvårsrapport før vi får salgstallene.
Følger Asieris ikke kalender året Q1 jan,feb,marts etc etc
DK
Las en eller annen plass at de ikke har fast dato for å legge ut Q rapporter på samme måte som man har her. Mener på at det kun er en “siste frist” som er 31 August.
Tak --tænkte at Photocure havde indtægt fra APL-1702 for de sidste 2- 2 1/2 uge her for Juni hvis Asieris kører med samme kvartals indeling regnskabsmæssigt som PHO.
Da skulle vi jo gerne se nogle millioner til PHO for introduktions måneden juni – (Synlig Q2 aug 2026) — eller er jeg helt på Bætur 
Nogen som kan afklare ??
DK
Ja der sier du noe. Alt ettersom hvordan royalty utbetalinger utføres tidsmessig så kan jo det faktisk hende man får noe data på det allerede på neste PHO Q rapport.
Betyr det da at de får betalt i ettertid basert på faktiske salgstall? Ikke ved bestilling fra / levering til Asieris?
Det er jo det

DK
Edit
[tverilytt]
Betyr det da at de får betalt i ettertid basert på faktiske salgstall? Ikke ved bestilling fra / levering til Asieris?
Tja - ikke vet jeg. Men inntil jeg vet noe annet vil jeg anta det blir basert på faktiske salgstall. Så da vil det sannsynligvis gå litt tid før det vises i regnskapet til PHO. Dermed blir jeg overrasket om man kan se noe til Cevira i Q2. Fra Q3 og mange kvartaler framover så kan Cevira overraske på oppsiden - tror jeg. Og da kommer meglerhusa på banen…
Selskapene er pålagt å børsmelde ting som er egnet til å påvirke kursfastsettelsen. Siden Pho ikke sendte en børsmld om at Cevira var kommet i salg må man kunne trekke den slutningen at selskapet mente det var uvesentlig! Men det hender jo de slenger ut en børsmld om ting vi allerede vet…
Det er vel to ulike ting som skal betales?
Virkestoffet som Asieris bestiller og betaler direkte til PHO.
og
Salg av Cevira der PHO får royalty på salget.
Ja synes det er sånn det bør være, få dekket produksjonskostnad for det som faktisk blir levert, og så provisjon på faktisk salg, kanskje fratrukket produksjonskostnadene.
Mulig det - men kan ikke tro annet enn at det er provisjon på faktisk salg som kommer til å utgjøre de eventuelle store beløp. Enn så lenge så tror ikke markedet at dette blir bra - tiden vil vise…
Asieris har bestilt et antal doser med virkestoffet til Cevira og PHO har levert dette antallet som nå Asieris har distribuert ut. PHO har eller vil fakturere for disse dosene så Dette fakturerte beløpet vil vises i Q rapporterer mulig som annen inntekt.
PHO sitter på denne informasjonen og mulig de må opplyse dette da det er børs sensitiv informasjon.
Vi vet nå prisen som Asier selger Cevira for nå må vi få informasjon om antall.
Det samme for virkestoffet til Hexvix.
Omsetningstall hører hjemme i kvartalsrapporter og er ikke “børssensitiv informasjon” som skal rapporteres utenom ordinære rapporter.
Oljeselskapene børsmelder alltid hvor mange enheter de har solgt i kvartalet, og til hvilken pris per fat olje og gass rett etter et kvartal.
Flyselskapene melder passasjertall og fyllingsgrad rett etter et kvartal.
Hvorfor skal ikke photocure kunne melde noe? Fordi det skal gjemmes og justeres på tallene så mye at det ikke er gjenkjennelig?