Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 5

MĂ„ vel vente til den har vĂŠrt fĂžrst?

9 Likes

"Photocure var det fÞrste selskapet Radiumhospitalets Forskningsstiftaelse (nÄ Radforsk) startet, forteller Jonas Einarsson, administrerende direktÞr i Radforsk.

– Det har uten tvil vĂŠrt vĂ„r stĂžrste suksess. All fortjeneste vi har fĂ„tt ved nedsalg av vĂ„r eierandel gjennom Ă„rene har gĂ„tt tilbake til kreftforskning og investeringer i nye selskaper basert pĂ„ forskning fra Instituttet for Kreftforskning og Radiumhospitalet, sier Einarsson."

1 Like

Hvorfor nevnes ikke godkjenningen av Cevira her? :thinking:

Photocures historie

1993 : Grunnlagt i Oslo av forskere og klinikere tilknyttet Radiumhospitalet.
1997 : Selskapets fĂžrste ansatte ansettes.
2000 : Photocure bÞrsnoteres pÄ Oslo BÞrs.
2001 : Photocure fĂ„r markedsfĂžringstillatelse for sitt fĂžrste produkt – en krem brukt i behandling av hudkreft – og inngĂ„r en lisensavtale med det sveitsiske dermatologiselskapet Galderma for dette produktet.
2005–2006 : Photocure fĂ„r markedsfĂžringstillatelse i Europa for sitt blĂŠrekreftprodukt og inngĂ„r en lisensavtale med GE Healthcare.
2009 : Photocure selger rettighetene til sitt hudkreftprodukt til Galderma.
2010 : Photocure fÄr markedsfÞringstillatelse i USA for sitt blÊrekreftprodukt.
2011 : Photocure selger rettighetene til Ipsen Pharma for markedsfĂžring og distribusjon av sitt blĂŠrekreftlegemiddel utenfor Norden og USA.
2018 : Photocures nÄvÊrende administrerende direktÞr, Dan Schneider, begynner i selskapet. Photocure blir «The Bladder Cancer Company».
2019 : Photocure inngÄr en global lisensavtale med det kinesiske selskapet Asieris for Photocures HPV-/forstadier til livmorhalskreft-produkt.
2020 : Photocure kjĂžper tilbake rettighetene fra Ipsen Pharma (for markedsfĂžring og distribusjon av sitt eget blĂŠrekreftprodukt utenfor Norden og USA).
2021 : Asieris utnevnes til eksklusiv partner for kommersialisering av blĂŠrekreftproduktet i Kina.
2024 : Photocure og Richard Wolf kunngjÞr en avtale om Ä utvikle et fleksibelt hÞyopplÞselig blÄlyscystoskop.
Et initiativ med mobilt utstyr for blÄlyscystoskopi starter i USA.
2025 : Photocure og Intelligent Scopes Corporation inngÄr partnerskap om utvikling av KI for blÄlyscystoskopi.
2026 : Photocure kjĂžper det amerikanske kreftselskapet Vesica Health, som utvikler en urinbasert biomarkĂžrtest for Ă„ oppdage blĂŠrekreft.
Photocure og Artera kunngjĂžr samarbeid om evaluering av KI-basert digital patologi for blĂŠrekreft.

1 Like

Fordi den ikke-navngitte «journalisten» som skrev artikkelen pÄ et bransjenettsted ingen leser ikke er helt pÄskrudd.

1 Like

Men det er jo ingen som snakker om Cevira :sweat_smile:

Ingen analytikere - ingen fra Photocure - ingen journalister.

Hvorfor?

1 Like

Det er jo tull. Det er omtalt i alle presentasjoner og rapporter. Godkjenningen er bÞrsmeldt. ABG regner noe pÄ Cevira i sin analyse. Samme med Norne og Handelsbanken.

Det er Asieris sin kommersialisering. Liten grunn til Ä forsÞksvis hause produktet i media (med eller uten PR-byrÄ) fÞr man vet om det er/blir en suksess eller ei.

4 Likes

Cevira-pengene skal vel bare “gjemmes” sĂ„nn at det ikke blir fokus pĂ„ den dĂ„rlige driften selskapet selv evner ift Cysview/Hexvix vil jeg anta - “se sĂ„ flinke vi er, nĂ„ gĂ„r tallene vĂ„re i pluss”.

Hvis Cevira blir en skikkelig suksess sÄ kommer fokuset pÄ det - og alt annet blir nesten glemt. SÄ dette kan bli gÞy!

2 Likes

Da stak Vrinkel og vride klubben hovedet frem igen :imp:

Dansken

Burde vÊrt tatt med at Photocure utbetalte utbytte etter salget til Galdemera. Synd at nÄvÊrende styre ikke tenker tilsvarende mht. Cevira.

3 Likes

Hvis bra salg av Cevira sÄ tror nÄ jeg i alle fall at utbytte er nÊrmest bankers. SpÞrsmÄlet er heller hvor stort det blir.

2 Likes

FÄr man stemmefordelingen fortlÞpende pÄ sendingen til generalforsamlingen i kveld, i sÄ fall tenker jeg Ä fÞlge med?
Jeg kjÞpte meg opp for Ä forhÄndsstemme (og gjort sÄ), og er spent pÄ hvor mye motstand eller stÞtte Briarwood og styreleder har i sine forslag til utvidete fullmakter for trykking av nye aksjer, samt de 2 siste konstruktive og aksjonÊrvennlige sakene, som styrets innstilling er at skal stemmes imot.

3 Likes

Slik jeg forstÄr det blir stemmer som er avgitt fÞr generalforsamlingen er avholdt bli ansett som trukket tilbake dersom aksjeeieren deltar personlig pÄ generalforsamlingen eller ved fullmakt

Photocure har bitt seg litt fast over 59 pÄ tross av ganske sure bÞrsdager

7 Likes

Da er dele af referatet udkommet, det endelige referat udkommer senere i nĂŠste uge. desvĂŠrre var HAL ikke med i referatet.

Det ser ud som den mĂ„de dagsordenen er skrevet pĂ„, at der bliver stillet tekniske/medicinske spĂžrgsmĂ„l til Asieris : “Scope: List of questions”

det vil sige Clockstop !! – uret sĂŠttes igang igen nĂ„r Asieris har svaret pĂ„ disse spĂžrgsmĂ„l fra CHMP

Dansken

2 Likes

SelvfĂžlgelig, det var vel for mye Ă„ hĂ„pe pĂ„ at sĂ„ mye som en eneste ting vi venter pĂ„ skulle gĂ„ “Like Clockwork” :sweat_smile:

Skulle ikke AGM vÊre nÄ?
Finner ingen mÞter pÄ plattformen til Euronext securities.

PÄgÄr - pÄmeldte skal ha mottatt en webcast link

En aksjonér tilstede 

Sikker pÄ jeg meldte meg pÄ, men finner ingen epost med link.
HÄper du kan oppsummere om hvordan sakene gÄr og hvordan fremtoningen er pÄ styreleder?