Så han casher inn opp mot 2 milliarder NOK nå personlig?
Nei, dette er ikke en melding om at han selger, men at disse aksjene (kanskje hans) nå kan trades (ikke lenger i lock-up/restricted).
Hvis det er hans, så kan han fortsatt ikke selge alt fritt tror jeg. Er noe restriksjoner i Kina mot kontrollerende eier å selge aksjer mens selskapet ikke er profitabelt. Må skje veldig gradvis i såfall.
Han har andre aksjer som ble frigjort til å trade siden forrige sommer, har ikke fått med meg at han har solgt noe hvertfall? Kanskje andre vet.
Men han er god for en meget pen slant på papiret ja 
Det må være noen som frigir eller selger disse aksjene og casher inn.
Mener der er 2 aktie udstedelser — den ene er Lock up som der omtales
Og den anden er en almindelig emi på 300.000 aktier eller et andet beløb som er annonceret, der har været mye krangel på Kina Forum om nogle bliver forfordelt i emi.
Jeg har skrevet om det længere oppe.
Tror ting bliver blandet sammen🤔
Seriøst kan jeg ikke helt følge med i disse udstedelser/emier — så jeg skriver med alle forbehold for ikke at blive sablet ned 
Dansken
Blir veldig pirk (beklager på forhånd), men en frigjøring av en lock-up er ikke en aksjeutstedelse. Totale antall aksjer endres ikke. Aksjene har alltid eksistert, bare ikke vært frie til sirkulasjon.
De andre 300k du nevner kjenner jeg mindre til, men demrer litt. Men jeg trodde Asieris hadde over godt over milliarden i cash? Hva skal de med en så liten emisjon? 
Spiller ikke så mye rolle fra eller til om det er nye eller gamle, er mer hva som er i flyt i markedet.
Noen casher inn 2 milliarder NOK
Ikke netto skal sies
[quote=“Sorene, post:163, topic:43699, full:true”]
Mindre emission i Asireis ?
H2_AN202604171821301880_1.pdf
128.88 KB
Fra 18. april 2026 !!
Verdipapirkode: 688176
Verdipapirnavn: YAHONG PHARMA
Kunngjøringsnummer: 2026-015
Jiangsu Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd.
Kunngjøring om forslag om å be generalforsamlingen gi styret fullmakt til å utstede aksjer til bestemte investorer gjennom en forenklet prosedyre
Styret i selskapet og alle styremedlemmer garanterer at innholdet i denne kunngjøringen ikke inneholder uriktige opplysninger, villedende fremstillinger eller vesentlige utelatelser, og påtar seg juridisk ansvar for innholdets sannhet, nøyaktighet og fullstendighet.
Jiangsu Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd. (heretter «selskapet») avholdt 17. april 2026 sitt 21. møte i styret (andre styreperiode), hvor forslaget «Om å be generalforsamlingen gi styret fullmakt til å utstede aksjer til bestemte investorer gjennom en forenklet prosedyre» ble vedtatt. Forslaget må fortsatt godkjennes av generalforsamlingen. Nærmere detaljer er som følger:
I henhold til relevante bestemmelser, herunder «Forvaltningsregler for registrering av verdipapirutstedelser i børsnoterte selskaper», ber styret generalforsamlingen om fullmakt til å beslutte at selskapet, på et passende tidspunkt, kan utstede aksjer til bestemte investorer med et samlet finansieringsbeløp på inntil 300 millioner RMB og ikke mer enn 20 % av netto eiendeler ved utgangen av siste regnskapsår. Fullmakten gjelder fra datoen for godkjenning på generalforsamlingen for 2025 til datoen for generalforsamlingen for 2026.
1. Bekreftelse av om selskapet oppfyller vilkårene
Styret gis fullmakt til å vurdere om selskapet oppfyller kravene i henhold til relevant lovgivning, inkludert selskapsloven, verdipapirloven og tilhørende forskrifter.
2. Type og antall aksjer
- Aksjetype: innenlands børsnoterte ordinære aksjer (A-aksjer), pålydende 1,00 RMB per aksje
- Emisjonsvolum: ikke over 300 millioner RMB og ikke over 20 % av netto eiendeler
- Antall aksjer: fastsettes ut fra emisjonsbeløp delt på emisjonskurs, og skal ikke overstige 30 % av aksjekapitalen før emisjonen
3. Emisjonsmåte og tidspunkt
Gjennomføres som en forenklet emisjon til bestemte investorer, med betaling innen 10 virkedager etter godkjenning fra tilsynsmyndighetene.
4. Investorer og tegningsmåte
- Inntil 35 investorer, inkludert fondsselskaper, verdipapirforetak, forsikringsselskaper, kvalifiserte utenlandske investorer m.fl.
- Alle investorer tegner aksjer kontant til samme pris
- Endelig investorutvalg fastsettes av styret i samråd med tilrettelegger
5. Emisjonspris
- Fastsettes med utgangspunkt i første dag i emisjonsperioden
- Skal ikke være lavere enn 80 % av gjennomsnittlig markedspris de siste 20 handelsdagene
- Justeres ved utbytte, kapitalendringer m.m.
6. Bindingstid (lock-up)
- Normalt 6 måneder
- For enkelte investorer: 18 måneder
- Gjelder også aksjer mottatt gjennom utbytte eller kapitalendringer
Bare for opsummering 
Dansken
Har du aksjene på Nordnet zero konto?
Mulig jeg tar feil men mener å huske at da har man ikke stemmerett.