Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 5

Stemmer. Det er nok 30 000 som står:

Oversatt:

Jeg leser ikke dette som bull.

1 Like

Det demres litt for mr T hvor dette kan bære hen.

Helt greit hvis du finner negativitet i det andre synes er positivt haltopen. At Asieris ser helt andre muligheter enn Mr T og haltopen er jo name of the game i et marked. Frem til nå har alt gått på skinner og litt til for Cevira og Asieris. Jeg håper og tror det fortsetter med suksess for stort antall pasienter som har udekket behov. Det som har kommet frem av info om Cevira frem til nå synes jeg støtter opp under Asieris sin vurdering. Sinopharm er vel også partner til Asieris. Det er ikke amatører slik du sikter til når du forfekter deres blockbuster vurdering av Cevira. Gøy med AI bruk men også interessant med utdannede bioteknologi kunnskap hos folk i Asia og deres kjennskap og inngående kunnskap om behov og pasientgruppe i deres land.

Terningkast 6 for Asieris og utvikling av Cevira til marked frem til nå

2 Likes

Jeg vil også tro det er mange som vil velge dette behandlingsalternativet selv om de kanskje må betale litt mer, så det blir spennende å høre hva Asieris mener om dette framover.

Utvidet indikasjon på sikt?

2 Likes

Dæven døtte :cn: :rocket:

1 Like

Litt snaut om det bare skal behandles 30 000 av en pasientgruppe som står seg på rundt 2,2 millioner. Men noen skal nå vinkle ting så negativt som mulig samtidig som de skal fremstå “objektiv”.

2 Likes

Har Asieris insentiv til å underselge potensialet og dermed den totale refusjonskostnaden?
Eller er det bedre å være ambisiøs og argumentere for at dette er en behandling som kan treffe bredt og endre behandlingsforløpet?
Ekte spørsmål.
Begge sider har sine pros and cons.

4 Likes

Hva mener du? Det er tatt fra Asieris’ egen presentasjon til kinesiske helsemyndigheter. Hvilken vinkling snakker du om?

Igjen, det er ikke mitt dokument. Det er Asieris’. Hvilken innsats referer du til? At det er oversatt? Er det problematisk at det er oversatt av AI?

Jeg forfekter ingenting. Hva er det du ikke forstår? Det er ikke min vurdering som er vedlagt og oversatt.

Her får man på pukkelen for å dele informasjon…

4 Likes

Haltopen samtidig sier Asieris at det er blockbuster potensial….
Du skal ha for innsatsen😆
Asieris steg over 10% på over dobbel gjennomsnittlig volum så noen mener at dette kan være positivt, eller?
Samtidig irettesettes noen når det benyttes AI. Mens andre kan benytte AI som sannhetsgehalt

3 Likes

HAL til blæreinnstilling er også på listen! Dermed vil kanskje Hexvix være refunderbart i Kina fra og med Jan 2027✌️

12 Likes

Jeg tviler ikke på tallene @Haltopen har funnet.

Men jeg er mer nysgjerrig i konteksten man skal se tallet i.

CIN2 gruppe på over 400 000.
Ca 200 000 er i fertil alder og målgruppe.
Er estimert å bare øke i kommende år.

Men under 30 000 behandlet i året? Snakker vi i den initielle fasen? Etter 1 år? 2 år?

Det er noe som skurrer, da dette tallet isolert sett er direkte motstridende med Asieris egen kommunikasjon på lengre sikt hva gjelder Cevira.

Mesteparten her inne sitter med AI og Google translate og prøver å pusle sammen bitene vi får fra diverse Kina-forum og prøver å danne oss et bilde av tingenes tilstand.

Beste er å puste med magen og vente på første melding om hvor mangen enheter man faktisk har solgt :man_shrugging: Først da kan vi begynne å se hva slags marked man har med å gjøre.

6 Likes

Jeg vil tro at Asieris vil presentere ovenfor godkjennings myndighetene et realistisk antall behandlinger med Cevira som mulig på det nåværende tidspunkt, så vil tiden vise hva behovet blir/er.
Overdrive nå tror jeg Asieris er lite tjent med.
30 000 behandlinger per år og en kost på 13800 CNY er over 500 mill NOK som vil gi PHO 50 mill på bunnlinjen. Dette er et bra start punkt.

2 Likes

Rekker vel til å dekke sånn ca 2/3 av lederlønna i photocure etter at de svelger enda en amerikansk ledergruppe inn i teamet sitt. :stuck_out_tongue: Ut til aksjonærene skal ihvertfall pengene ikke vet vi, uten noen form for signaler fra ledelsen om at de tenker å fokusere på å skape aksjonærverdier så er det bare mer ventepølse og tålmodighetskrem for oss mens ledelsen og tradergjengen på topp 20 blir filthy rich.

Sier som alltid at dette blockbuster-ordet ser jeg totalt bort i fra. Show me the money.

5 Likes

Shhhh!
Hvis man ikke er ultrabull her inne får man kjeft og latterliggjøring. Du må være forsiktig!

3 Likes

Haltopen: Fortsæt endelig det gode arbejde du præsterer – vi sætter pris :trophy:

Dansken

5 Likes

25% emisjon
PHO styret og ledelsen oppfattet nok ikke et økende press fra småaksjonærer med kun økning på 0,4% stemmer avgitt Nei i forhold til 2025. (og 2% mer Ja)

og sak 8 og 9 angående lederlønn og bonuser hadde en vesentlig svakere neiside i i 2026

2026
Item 13.1
------------------------------ Ja ------ Nei
representation of sc % 55,67% 44,02% 99,69%
votes cast of total sc % 24,5% 19,4% 43,9%
Total 6.529.335 5 .162.447

2025
Agenda item 13.1
------------------------------ Ja ------ Nei
representation of sc % 54.44% 45.57% 100%
votes cast of total sc % 22.72% 19.02 41.75%
Total 6,162,955 5,158,694

Bra det ble sendt in forslag angående økonomi og utbytte. Da ser vi at det per nå er ca 4-5,7% som er villig til å riste i buret.

3 Likes

Jeg ser positiv utvikling i 50 aksjonærlisten. Det er 3 konti som tilhører Bank of NY, alle 3 øker de siste mnd. og ligger på høyeste nivå det siste året. Bank of NY har vært en av de verste selgerne.
CITIBANK som er den ellevte største aksjonæren med nå med 488 599 aksjer har økt jevnt det siste året.
Nr. 17 på listen SAXO Bank har økt fra en lav beholdning på 170 000 aksjer til nå 235 000. Det er flere på listen som bare har økt jevnt som jeg har informert om tidligere.
Veldig bra.

2 Likes

ja, Asieris presenterer nok litt mer moderate salgstall mot myndighetene… hvis ikke vil refusjonen bli svært dyr for staten! :laughing:

3 Likes

Topp 20 økt fra 56,19% til 56,48% på knappe to måneder. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Øker er bedre enn reduserer;)

Setter absolutt pris på de gode gravere på forumet. Disse viser til stadighet at de er spot on og finner nyheter ofte uker før de blir offisielle. At de deler skal de ha all skryt av, så er enig med vår danske venn.

Har fremdeles liten tillit til styre og ledelse; i lang tid har vi sett grådighet og avgjørelser som ikke alltid er optimale for å si det forsiktig… Håper dette kan bedre seg; men er langt fra sikker. Har grunnet dette redusert beholdningen kraftig.

5 Likes