Ingen ting har greidd å løfte kursen i PHO; ikke godkjenning av Cevira i China, ikke godkjenning av Hexvix i China, ikke avtale med RW om flex scope og FDA informasjon om igangsetting av nedklassifisering av scope, ikke PHO sin AI satsing etc, etc. I dag Asieris opp 13,91% og Norge slo Elfenbenkysten i fotball kan det løfte kursen???
Mener også at 1. juli er enden på en “Lock-up” periode for flere Kina aktier.
Kanske jeg husker forkert 
Dansken
Selvfølgelig skal det at asieris suser opp på ny tilgjengelig informasjon bagateliseres av de kinesiske språkekspertene her 
Verdier kommer alltid «dit de skal være» in the end. Hva nå enn det blir. Se på fundamentale verdier og gjør opp mening selv. Skimt til peers og mcap Asieris, bioteknologi / helsesektoren, kommende mulig triggere, markedsforhold for helsesektoren internasjonalt, mulig beilere og se på eiersits i Photocure, kursmål er vel 80-90kr i Photocure. At noen her er uenig i kursmål sett mot dagens kurs i PHO er jo name of the game i markeder.
Det er gøy at så mange har interesse for Photocure. Hva som skyldes den ære er sikkert noe med teknologien og at Photocure som ett av særs få norske selskap som har fått produktet ut i verdensmarkedet. Det er da fantastisk og sikrer stor interesse ser det ut til på ulike fora. Noe eiere og interessenter i PHO bare skal være glad for.
Stolt av at så mange pasienter i ulike land nå benytter løsninger fra norske Photocure til å få bedre helse. Å løse udekket behov for stort antall pasienter world wide er faktisk den aller største glede med investering i bioteknologi / helse.
Ja, si det. Selskapet ble etablert i 1993. De som ble født dengang er blitt over 30, og de som var voksne investorer begynner å bli krokrygget.
Sjuende far i huset, Dahl, har endelig blitt for gammel, men blir med noen måneder til.
Aksjekursen har vært bortimot 140, men er nå under det halve.
Jeg trodde lenge det var noe med min uflaks, men selvom jeg har tatt med meg den til andre kandidater, ser det fremdeles ikke ut for at det vil løsne helt for Photocure.
Men det er håp i hengende snøre. Så lykke til. 
Si det…hva er å løsne? Cevira er akkurat kommet i markedet. Ikke så lite imponerende for et lite norsk biotekselskap. Så vil nok flere biotekere kalle det et gjennombrudd. Samtidig er jeg enig i at aksjonærer ikke er blitt belønnet det ser man av negativ utvikling som du sier fra 140kr. Så kan ikke være uenig i faktiske forhold ved markedsverdien. Trist utvikling i så måte for aksjonærene, ned 56% siste 5 år.
Hovedårsaken til å investere i et selskap er, for de aller fleste, å tjene penger. Ellers kunne man gi til veledige formål. Når man opplever at Photocure endelig begynner å tjene penger, men ikke lar aksjonærene få glede av det, blir hensikten med å eie aksjer borte. Derfor er kursen som den er.
Selvsagt. Det drypper på klokkeren.
Så fremtidig triggere og inntjening skal ikke ha verdi. Jeg som trodde markedet priset inn fremtidige kontantstrømmer og mulig triggere i selskapsverdier. Gjelder bare for andre selskap på børs dette da. Slik som partneren som har mange ganger markedsverdi vs Pho
Hva med å i så fall legge til grunn inntjening pr aksje målt mot verdien pr aksje?
Mer enn nok grunn til å tenke at dette ikke er en aksje for fremtiden hvis man skal bruke inntjening versus verdi. De har vel stort sett levert negativt resultat pr aksje de siste årene, til tross for det har de en MCAP på 1,65 milliarder. De har MYE å bevise, til tross for fallet fra 140 NOK ( i min verden da, men jeg har en annen kalkulator enn de mest ihugga PHO-aksjonærene)
Ja det er bioteknologi og produkter i et marked. Se mot peers og store giganter som operer innen bladder cancer og som vil ha pipeline.
@TheObserver var ikke EPS i Q1 over 3 nok? Eller husker jeg feil?
Digger at det er uenighet slik er markedet. Blir spennende å se hvem som får rett. Hvem vet. Ikke jeg. Ydmykhet er mantra tenker jeg. Vanskelig å spå særlig om fremtiden. Men at bioteknologi og produkter i markeder er verdsatt høyt internasjonalt biotek er sikkert. Årsak er ganske enkelt vil jeg tro at svært få lykkes med produkter i verdensmarkedet etter titalls år med utvikling. Er det ikke over 90% som feiles med å få frem produkt / tek i markedet? Samtidig forskes det takk og lov for billions usd årlig med FoU. Ikke snodig om disse produkter i markeder da er svært attraktive?
Skal de store helseselskap internasjonalt fortsatt være ledende eksempelvis innen bladder cancer må de ha egen og/ eller kjøpe pipeline / produkter fra mindre selskap eller konkurrenter. Er det sjelden at store giganter kjøper pipeline fra mindre selskap som har etablert og forsket frem ny teknologi til verdensmarkedet?
Du har rett i at kursen er basert på forventninger. Hittil har en rekke forventninger blitt oppfylt, som alle her vet. Dette har ikke gitt forventet gevist for aksjeeierne. Ingenting tyder på at driften av selskapet skal gi noe overskudd av betydning. Det usikkert hvor store inntektene fra Cevira vil bli ( jeg tror de vil bli betydelige), men det er stor usikkerhet om hva ledelse/styre vil finne på å bruke inntektene på. Troen på at oppfyllelse av nåværende forventninger skal gi gevinst til aksjonærene er derfor liten. Ellers ville vel kursen vært mye høyere?
Spørsmålet i markedet er vel da nettopp om markedet priser PHO «rett». Hvis alle selskap prises rett alltid ville det ikke vært omsetning. De lærde strides i markeder?
Briarwood ser ut til å kunne investeringer og stoler på deres vurderinger og plan for sin investering også i PHO.
Markedet vil alltid ha rett, i den forstand at aktuell pris (kurs) alltid er et resultat av tilbud og etterspørsel. Hvis noen har informasjon om forhold som tilsier økning i etterspørselen i fremtiden, kan de kjøpe nå, slik at de kan selge med gevist, når andre får tilgang på samme informasjon. Selv om alle har tilgang på samme info., kan vurderingen av denne være forskjellig (her kommer forventninger inn). Jeg mener ikke at noen sitter med noen fasit.
Når reprises Photocure?;
Jeg tenker Q3 i oktober kan vise faktiske Kina salgstall Q2 og (PHO estimater Q3) for Cevira og Hexvix .
Avhengig av rapporteringsfrist fra Asieres til PHO, tror jeg Q2 rapporten kommer før Q2 salgstall.
Da vil Q2 rapporten bare bestå av eventuelle Opptjente royality inntekter(basert på Salgssignaler), men ikke fakturert.
På Q3 tidspunktet har da analytikerne Launch kvartals salgstall i Kina og PHOestimat for salgsvekst i Q3.
Og EMA kan ha blitt ferdig med spørsmålsfasen for Cevira ved Q3 tidspunkt. Om ikke Asieres sender ut noe melding om vesentlige spm/innsigelser, e.g. nye data som trengs, antar jeg markedet tolker det som Neste steg er godkjenning/avvisning i Q1 2027
PHO vil da også endlig kunne gå i plus paa egen drift. Europa salg i +, US i 0.
Kursutviklingen i Asieris relativ til photocure:
Lang sikt:
Kort sikt:
I photocure jobber brannvesenet på, det vet jo at ledelsen vil aldri finne på å kaste noe sånt som et velkonstruert tilbakjøp i fjeset på dem
Jøss, bare å hive seg på kjøpeknappen igjen her.
Det er vel litt forskjell på hvor mye penger Asieris får ut av Cevira vs PHO?
Tipper pho får mer netto enn asieris i starten.
Selv velger jeg å handle litt på dager som dette. Har også vanskeligheter med å se at risikoen her er symetrisk! På 6 måneders sikt virker oppsiden å være større enn nedsiden.
Blir spennende når det begynner å rapporteres faktiske tall fra Kina