Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

Skjønner du har vært en tur i kjelleren, og det er aldri noe hyggelig. Nedturer berører oss alle, men noe forskjellig alt etter hvordan vi har posisjonert oss. Har man lånefinansiert aksjene er man fort ille ute og kjører. Derfor har jeg valgt å ikke gjøre det.
Har man satser mer penger enn ens økonomi har råd til å tape, er man også i en meget sårbar posisjon.
Derfor satser jeg kun penger jeg kan tape, selv om jeg ikke liker tanken på det.

Men i PHO mener jeg at jeg sitter på en meget potent aksje, men også noe som er langt viktigere for meg, en aksje uten for stor risiko. Joda, det kan høres snålt ut å si noe slikt etter 30% kursmassakre. Men enten man liker der eller ei, så er PHo i dag i en unik posisjon forhold til mange andre farmasiaksjer. Men dette bildet vil nok bli klarere og klarere dess lenger ut i 2019 vi kommer.

Lykke til videre!

Utsolgt? Skal vi tolke det som logistikkproblemer eller jævlig bra salg :smiley:

Tilbake på vinnerlisten på DN.

https://d.pr/i/pCoJIR

Takk, litt lykke til er bra.

BCG har ikke noe med Photocure å gjøre?

1 Like

Sorry :smile:

Gikk litt fort i svingene her

Daniel Schneider, President and CEO of Photocure ASA and primary insider in Photocure ASA, has on 13 November 2018 purchased 15,000 shares in Photocure ASA at a price of NOK 37.90 per share.

2 Likes

En grei start det synes jeg og fint å se at han kjøper aksjer. Han fikk dem hvertfall til en god pris ser det ut som.

Så spørs det da hvor lenge shorterne tør sitte short når ledelsen begynner å handle på insideinfo.

Joda, her kan shorteren gå på en skikkkelig blemme. Men de har det heller ikke lett, ettersom de skal handle inn 300k aksjer i markedet for å dekke inn shorten.

Når kommer neste melding om handel?

Vel, vel lykke på reisen! Det fikk gfanden fordi han var dum og ikke beregnet sitt publikum!

Ser ut som om det løsner igjen og at skeptikeren begynner å få fornuften tilbake. Shorterne sitter vel og sliter med hva de skal gjøre; bidra til å skyte kursen over 50 tallet igjen, eller bli sittende og håpe på et under?

Men hvem tør sitte på utsiden til i morgen? På vei ned falt den gjerne et par kroner på åpningen. Det same vil jeg tro skjer når kursen nå skal normalisere seg igjen.

Men det er nå godt å se at flere og flere innser at nedturen vi har vært gjennom var en gedigen overreaksjon. Ser også at selgerne ikke lenger er like interesserte i å bli kvitt sine PHO aksjer. Ikke så veldig overraskende. Tyder bare på at enkelte har valgt å sette seg litt bedre inn i caset PHO og ignorere alt tøvet med den guidingen som var noe gammelt utdatert vrøvl.

shorten økt med ca 20K

ja.

|MARSHALL WACE LLP|324 891|1,50%
|

Det er et anselig volum om det ikke er dekket i dag kan det bli moro likevel.

1 Like

Ja, så sannelig. Vel ingen skal si at disse shorteren er short of balls! ;-))
Men jeg priser meg lykkelig å ikke skulle være den som skal dekke inn igjen denne shorten.

nei, da hadde eg ikke sovet om natten.

1 Like

Jeg begynner allerede å like Dan Schneider. Tenk om folk nå kunne bidra til å gjøre det trangt i døra for Marshall. Da kunne vi endelig trekke på smilebåndet igjen.

13.11.2018 17:56:35: Photocure ASA: Mandatory notification of trade

Jan H. Egberts, Chairperson of the Board of Photocure ASA and primary insider in
Photocure ASA, has on 13 November 2018 purchased 2,000 shares in Photocure ASA
at a price of NOK 39.1878 per share.

Following the transaction, Jan H. Egberts holds 14,500 shares in Photocure ASA.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5
-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
https://newsweb.oslobors.no/message/463497

1 Like

Synes det er meget underlig at Londonmannen forlot Nano.

Hyggelig å se at ledelsen i PHO har tro på selskapet. Men det skulle bare mangle med de fremtidsutsiktene PHO etterhvert har. Og etter at kursen har falt med 30%, godt hjelpt av shorterne, så er det ikke akkurat stor risiko ledelsen tar med disse investeringene. For den nedturen vi har vært vitne til siden torsdag i forrige uke, må nok sies å ha vært en kraftig overreaksjon. Kursen ble presset ned til samme nivå den lå på 8 august 2018. Siden det tidspunktet er der skjedd mye positivt, inkludert det budskap Bellete kom med på Q2 presentasjonen.

Det er derfor fullstendig uforståelig hvorfor kursen skulle falle ned igjen til det nivået.

Enkelte peker på at ledelsen gjentok den utdaterte guidingen. OK, enig i at den ikke burde vært trukket frem på Q3 presentasjonen, men ethvert oppegående menneske kunne skjønne at dette ikke var den oppdaterte guidingen ledelsen skulle komme med og at en slik måtte bli utsatt inntil ny CEO får oversikt over selskapet. Her var det bare å bruke innsiden av hodet. Nå kommer en oppdatert guiding senest på Q4 presentasjonen. Og da vil guidingen også omfatte surveillance markedet.

Så får vi se hvor mye av kursfallet som tas tilbake i dagene som kommer. Men jeg håper det blir såpass at shorterne blir litt svett.

1 Like

Det er du i din fulle rett til. Og i retrospektiv kan det godt vise seg at beslutningen var feil. Men jeg må ta mine beslutninger basert på fremtiden og ikke hvordan jeg i ettertid vet hva som skjedde.

Men jeg kan forsikre deg om at jeg aldri kommer til å snakke negativt om et selskap jeg har forlatt. Såpass mye respekt har jeg for mine medakskonærer, uansett hvilke selskap jeg er investert i. Og jeg ønsker alle NANO aksjonærer lykke til på den videre ferden. Jeg har så absolutt ikke stengt døren til NANO, men akkurat nå har jeg andre prioriteringer. :crazy_face:

1 Like

Setter stor pris på at ledelsen i PHO kjøper på dette nivået som ligner en akkumuleringssone. Alltid bedre å sitte i samme båt.

Bellete og Dahl are you reading this? :stuck_out_tongue:

1 Like