Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

Skal vi konsentrere oss om PHO her Intendanten? Synes det er positivt at innsidekjøpene kommer nå, jeg har ingen problemer med at de ventet noen dager etter Q3. Håper på økt fokus på det faktum at mange ledende sykehus er kunder. Økt bruk av scopene og ditto økte inntekter kommer nok utover nyåret.

2 Likes

Ønsker deg selvsagt lykke til London. Du var en god mann på Nano skuta. Flott om pho lykkes.

3 Likes

Jeg lurer jo også litt på hva som tiltrakk oppmerksomheten fra Marshall. Det er i øyeblikket bare 28 aksjer som er shortet på OSE iflg. registeret. Marshall er involvert i REC, FRO, NOD, PROTCT, YAR, NAS, BWLPG, GOGL, SBX og PHO. Hvorfor PHO når det er så mange å velge mellom på OSE?

Ikke for å klage eller virke «utakknemlig», men ville det ikke vært litt mer strategisk, med tanke på kursutviklingen, å spre innsidekjøpene litt?

Tre(!) innsidekjøp på samme dagen gjør jo at de drukner litt i hverandre, og ikke gir maksimal effekt.

Innsidekjøp viser tillit fra innsiderne. Leste en gang en artikkel om hvordan de oftest gjenspeiler sin effekt best i markedet 1-3 måneder etter kjøpet er gjort. Det er halvannet år siden det ble linket til her på forumet et sted(husker ikke selskapet lenger engang), så kan ikke vise til kilde.
Men jeg konkluderer for meg med nei, det tekniske negative draget er som det er likevel. Og opp til markedet om det snur på støtter og eventuelt hvilke.
Det var etterlyst innsidekjøp, og vi fikk det, ikke 1 men 3. Supert, flott og fint. =) Syns vi skal være glade for det. Så kan du ha i bakhodet at disse kjøpene enda har effekt når neste kvartalspresentasjon melder seg. Det er et flott signal fra innsiderne om at på disse nivåer er det bare å laste opp også.

Det har du helt sikkert rett i, studenten. :slight_smile: Absolutt.

Jeg tenkte bare at det kanskje ville hatt mer effekt på kursen dersom man hadde «porsjonert» det ut.

Jeg synes også det er mildt sagt merkelig at man ikke meldte nyheten om refusjon.
Det kunne jo gitt en kjempeboost!

1 Like

Dumt å booste kursen når de skal ha aksjer selv vettu. Er det noen de tenker lite på, så er det oss aksjonærer.

Prøver å lese litt om ulike tilbud og behandlinger i USA.
Kan det være slik at en del klinikker/sykehus fortsatt av ulike årsaker heller vil utføre mer standard undersøkelser? Hva slags motstand møter selgerne i Photocure?
Stemmer forresten denne oversikten sånn ca? Tenker på konkurrenter som er oppgitt. https://www.owler.com/company/photocureasa

311.340 1,44% 13.11.2018 er siste oppdatering over Marshall’s shortpos. Altså litt ned fra 324.891.
Men ble den øket igjen idag? At kursen skulle falle over 4% idag etter 3 innsidekjøp og oppdatert analyse med kursmål 50 synes merkelig om ikke Marshall var medvirkende.

Jeg tror det heller skyldes uvitenhet. Miljøet for urologer vet at de sliter med store mengder tilbakefall etter behandling og det har vært mye forskjellig praksis. Det virker nå som om de store bransjeorganisasjonene trykker på gjennom sine guidelines for at Cysview bør brukes.

Av konkurrenter utenom vanlig hvitt lys finnes NBI. Studier (ikke like omfattende som er kjørt med Cysview) viser at dette oppdager en del ekstra, men oppnådd recurrence rate er ikke i nærheten.

Det største hindret nå er antakeligvis beslutningskomiteer på sykehus, budsjetter og ting tar tid.
Flex scopet retter seg inn mot spesialister/legekontor og ikke så mye mot sykehus som de rigide. Jeg har et lite håp om at utplassering her vil kunne skje en del raskere.

1 Like

At NBI ikke fikk refusjon, som de ønsket og hadde søkt om, og det ble begrunnet med at de ikke hadde dokumentert tilstrekkelig klinisk nytte. De havnet også kategori C, «may be used» i AUA guidelines.
Cysview kunne dokumentere klinisk nytte, har fått stadig bedre refusjon og er i kategori B i AUA guidelines, som er definert «should be used».
Når det gjelder refusjon i surveilance så forklarte JE det på Radium podcast, kode A betyr at refusjonen er permanent. Det betyr at sykehus som lurer på om de skal investere i Karl Storz flexiscope etter 1. November 2018 ikke lenger trenger å lure på om det er en sjanse å ta.

7 Likes

image

Tror dere her blir store endringer neste uke.

1 Like

Helt utrolig hvor det presses.

Synes det er flere som tar i mot presset også. Er et spennende støtte-område, tror det er svært positivt om den skulle klare å holde seg, et styrke-tegn. Vi får se, skal vel kjempes enda en stund før vi kan diagnostisere. Men enig i at det blir interessant å følge endringer hos topp 20.

Hvis en klinikk tar inn photocure, tjener de like mye penger per pasient som før?

Om de tjener like mye per pasient vet ikke jeg sikkert, men at pasientene vil trekke til det sykehuset som har den foretrukne FDA godkjente og Healtcare anbefalte metoden som vil gjøre behandlingen mindre smertefull, fjerne flere lesjoner og tiden til ny spredning vil forlenges, ja det er jeg rimelig sikker på.

Da får de brukt det dyre apparatet oftere som gjør investeringen worth it.

Vet du hvor stor investering det er snakk om? Og hvor mange pasienter de må behandle før de begynner å tjene penger på det?

Jeg leste ca 80.000 USD for et flex scope et sted?

Ok, skulle gjerne hatt innsyn i business case. Kommer jo da helt an på hvor mange pasienter de undersøker for denne kreftformen, andre prioriteringer osv

Har du ikke sett presentasjonen Bingo?

På side 11 i denne presentasjone står tallene for antall prosedyreri USA: