Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

Den dagen Hegnar.no skriver at underskudd er snudd til overskudd kan bli vendepunktet for aksjen.

Det er riktig som Londonmannen skriver at finanspressen og investorer i Norge har fokus innen helt andre bransjer enn biotek for tiden.
Men jeg tror en attraktiv avtale eller et oppkjøp til langt over nåværende markedspris innen norsk biotek så definitivt kan snu trenden for alle biotek-selskapene innen kreftsektoren.

1 Like
1 Like

Denne artikkelen er tidligere blitt postet på PHO fundamentale forhold. Interessant det som står der og det viser entusiasmen blant urologer som har fått erfaring med BLCC teknologien.

Men verdt å merke seg at legen som uttaler seg trolig ikke har fått erfaring med flexiscopene og at det er ting i artikkelen som er “overtaken by events”. Selv om artikkelen er fra 18 okt 18 så sier den at: " Cysview is not for repetitive use and not a replacement for random bladder biopsies or other procedures used in the detection of bladder cancer. "
Dette er direkte feil. Cysview kan benyttes i repetitive use og det er åpnet opp for å benytte flexiscope i surveillance markedet. Et marked som er flere ganger større enn TURBT markedet.

Bare så det er oppklart. Men jeg tviler ikke på at legen som uttaler seg om BLCC teknologien vil være enda mer entusiastisk når han får forsøke flexiscopene og blir introdusert til hvilke økt effekt de gir sykehuset.

1 Like

Årsaken til at det er mulig er vel at PHO lider under manglende fokus fra større markedsaktører og at handel som gjennomføres er at farmasiaktører bytter aksjer med hverandre. Da kan større aktører benytte det tekniske bildet til å styre kursutviklingen gjennom bla å påvirke kursen på en slik måte at mindre aksjonærer blir skremt til å kaste kortene. På den måten kan de presse kursen videre nedover og stadig forverre det tekniske bildet.
Når da det sitter aktører som lar TA være styrende for hvilke beslutninger du tar, da har du en situasjon hvor en eller flere større aktører kan opptre som komponist, tegne notene som mindre aktører skal spille etter.

De får bare holde på. Jeg forventer at det fundamentale vil overta dirigentrollen den 8 nov.

Takk for innholdsrikt svar. Bestemt meg for å holde ut her.

Bingo 123
Bare hyggelig! Men jeg råder deg til å bruke ditt eget hode og gjøre opp dine egne meninger hva angår PHO. Jeg er selv «all in» i PHO og mine innlegg og min optimisme er naturlig nok preget av det. Jeg har lest meg opp og vektlegger de faktorene som jeg mener er viktige for å gå inn i en aksje. Men det trenger nødvendigvis ikke å være riktig for deg.

Jeg skriver dette for å unngå at jeg skal bli beskyldt for å ha forledet investorer i uløkka, dersom det hår åt skogen. Og akkurat det siste kan jeg dessverre ikke garantere mot. Det er risiko forbundet med å drive på med aksjer, og det bær man være klinkende klar over. Man må derfor aldri investere mer penger enn man kan se gå down the drain, uten å miste nattesøvnen.

Ha en riktig god helg og lykke til som PHO aksjonær!

VSå ser vi at kursen er presset ned i kr49,15- og det uten noe fundamentalt skulle tilsi en slik nedtur. Snarere tvert imot. Det kommer stadig drypp som understøtter der syn flere av oss har dannet seg av PHO. Likevel så må vi bare akseptere at større aktører har økonomiske muskler til å styre kursutviklingen, ihvertfall på kor sikt. Men det haster for disse aktørene. Dersom PHO slipper det flere av oss tro de slipper 8 NOV, da vil selgerne tørke bort som dugg for solen. Men enn så lenge kan de trolig skremme en og annen småinvestorer til å selge.

Så nå ser vi hvordan shorterne og trolig andre, bidrar til å presse kursen kunstig nedover. Trolig i håp om å utløse stop loss og på den generere flere billige aksjer som de store aktørene kan få hånd om før 8 NOV.

Et skittent spill der de små taper og de store beriker seg på småinvestorer.

Men enn så lenge ser det ikke ut som de hsr funnet så mane stop loss. Forhåpentligvis har småinvestorene fjernet stop loss og luktet lunten.

1 Like

Stakkarsliggjøring av aksjonærer som selger en aksje som faller synes jeg er litt flåsete den tid sektoren i brede er ganske tung. Hvis det er slik at de store aktørene driver og selger kursen ned for å få billigere inngang, er vel ikke det å følge de større aktørene og kjøpe seg inn billigere det aller dummeste man gjør. Hvis du mener lunten lukter herjing med kurs og kunstig nedgang så lukter jo lunten nettopp nedgang. Man kan jo velge å agere som man vil hvis man tror kursen skal falle, men det er ikke synd på de som velger å stille seg på sidelinjen mens kursen faller.

Man kunne jo syntes synd på de som hadde stop loss på 58 også, men å respektere stop loss der oppe har jo vist seg å være et god damn mesterverk.

3 Likes

Det er du i din fulle rett å mene. Og det å følge de store og kjøpe billige aksjer her nede har jeg selv gjort. Jeg er ikke bedre enn at jeg tar imot billige aksjer i et selskap jeg har stor tro på. Jeg har heller ikke stakkarsliggjort dem som selger på disse nivåene. God mulig at kursen kan komme enda lengre ned og da vil det jo være en genistrek å ha solgt på dette nivået dersom man kan kjøpe tilbake på lavt 40 nivå.

Men jeg tror ikke jeg er den eneste som finner PHo attraktiv på dette nivået. Følgelig tror jeg ikke at aktører som forsøker å briste billige aksjer ut av hendene på småaksjonærer vil få det lett. Enn så lenge har ikke man klart å få kursen så mye under kr 49,-. Derfor tror jeg heller ikke nedsiden er så veldig fra dette nivået.

Men den enkelte må jo gjøre så han selv vil. Men vær nå bevisst de dryppene som er kommet og som ensidig støtter opp under synet på at PHO sitt Cysview vil gjøre stor suksess i USA. Da skal det heller ikke store regneferdighetene til for å skjønne at kursen har mye å gå på oppover.

Det er ikke mye som tyder på at det er de “store” som lurer aksjer fra de små, Londonmannen.
Tendensen er så langt at de store reduserer både fra topp20 og topp50. De små var nok viktige i den sterke oppkjøringen av kursen i høst, nå faller de fra, den ene etter den andre, etterhvert som gevinstene minker eller tapene øker. Det som kan gå galt gjør som regel det, ikke minst i aksjemarkedet. Om framtiden var så lys og udiskutabel som du ser den ville nok kursutviklingen ikke vært så miserabel som den er.

2 Likes

Frykter for at Londonmannen er for optimistisk til kortsiktig opptur som han har vært i flere andre aksjer de siste årene.
Her kan vi kortsiktig se både kr 45 og kr 40 kortsiktig, til tross for at de langsiktige fundamentale utsiktiktene så absolutt er positive.

Erna
Nå snakker du mot bedre viten. Vet ikke om du lyttet til meg høsten 2016, men det burde du gjort. Da gikk NANO fra 25 til 124 i løpet av tre fire måneder. Dem som ble med meg på turen fikke en hyggelig opplevelse.

Jeg sier ikke at du skal gjøre som jeg sier. Men spar meg for påstander om at jeg ikke har lykkes. Men jeg valgte å selge meg ut av NANO etterhvert som det gikk mer og mer opp for meg at Costa holdt informasjon tilbake og tegnet et langt mer optimistisk bilde enn som var riktig. Jeg sier ikke at NANO ikke vil lykkes, men PHO har allerede lykkes.

2 Likes

Sjekk ut e24. Artikkel om photocure. Sitter på jobb så har ikke anledning å sjekke den nærmere nå

1 Like

Du hausser som en gal. Ro ned, det går opp og ned her i verden.
Og kanskje ta ned hersketeknikken et par hakk?

Det er helt sikkert at de tekniske indikatorene sier at nå går det nedover. Hvilket tyder på at markedet ikke er overbevist om Q3 sin kommende fortreffelighet.

Fundamentalt ser det jo potent ut. Men PHO har sett slik ut i snart 10 år. og vi vasser fortsatt rundt i den samme kalde grøten.

3 Likes

Du har tydeligvis ikke fått med deg fase 3 og de resultatene der har medført? Med det er ikke mitt problem. Om du vil stole mer på det tekniske enn det fundamentale, så er det ditt valg og ikke noe jeg skal protestere mot.

Lykke til!

Fra E24-artikkel:
– Jeg har fått fornyet optimisme i det siste, men det var en del surring i midtsonen, sier Hansson, som nylig har investert egne sparepenger i Photocure-aksjer.

Tidligere Photocure-CEO (Vidar Hansson) har altså kjøpt seg inn igjen.

5 Likes

ja, no skal shorter pakket få jobbe

Jeg er enig med @Calusari og flere her at å formane folk til å ikke bruke stop loss er direkte skremmende. Ikke alle har like lang horisont / økonomi etc. som deg @Londonmannen . Enhver må gjøre sin egen vurdering og hvis man har en velfungerende stop loss strategi får man i beste fall flere aksjer lenger nede. - og @Sjakk har et veldig godt poeng; PHO har sett potent ut veldig lenge. Jeg tror markedet ønsker å se resultater, så kan man gamble på at de vil komme. Potensielt misser de som sitter på gjerdet 10-20%, men skal denne så stratosfærisk høyt som enkelte påstår betyr jo det nada i det store bildet om man minimerer risiko ved å være utenfor nå.

Å ligge inn med automatisk stopp loss er bare tull, eg har aldri sett det berge meg på 20år.

Da er det bedre å selge kontrollert om du mener kursen er på feil vei, også følge med.

men auto salg er bare å hjelpe andre.

2 Likes

Så lenge man er klar over spillet større aktører gjerne spiller så må selvfølgelig den enkelte gjøre som det passer ham best. Og ja, stop loss kan være greit, men man må ha et realistisk forhold til det. For setter du stop loss på f.eks 48 så er ikke det ensbetydende med at fu får kr 48 for aksjene. Men ved kr 48 åpnes slusene og din aksjer selges til den prisen markedet er vilig å gi. Dess større post du sitter på dess dårligere pris kan du ende opp med.

Lykke til hva enn dere gjør. ;-))