lån er lån
samma hva til, hus,hytte,næringsbygg,biler etc, hva gjør vel noen millioner i aksje lån;)
Men er enig i at det er litt ekstra stress da du ikke styrer alt, slik som de brått endrer ek krav.
lån er lån
samma hva til, hus,hytte,næringsbygg,biler etc, hva gjør vel noen millioner i aksje lån;)
Men er enig i at det er litt ekstra stress da du ikke styrer alt, slik som de brått endrer ek krav.
Nei, for meg er ikke det så enkelt at lån er lån.
Låner subtil fast eiendom innenfor M25 i London kan du ikke tape pengene dine. Joda, eiendomspriser i det området svinger også, men over tid vil du ikke tape pengene.
I aksjemarkedet er det såpass mange ukjente faktorer som du ikke har kontroll på, noe som gjør lån til verdipapir langt mer risikofylt i min verden. Og fruen hadde nok aldri godtatt en slik «uansvarlighet».
Men også i dette spørsmålet må den enkelte selv bestemme hva som passer ens egen økonomi.
ja, selv ser eg at eg blir sittende for mye å følge med. Så eg får se videre.
Mulig eg dropper børs igjen, livet er egentlig bedre uten det stresset. Evt selge seg ned til en portefølje verdi som ikke betyr noe. Men da er no vitsen vekke likevel.
Når den siste optimist mister håpet, så vil det snu.
Da har ikke shorteren flere å riste ut, så da går ha løs på de neste som er fornøyd med 3% oppgang fra ståstedet.
Da skaper shorteren en positiv kjøpstrend som gjør at han må kjøpe hardt tilbake før han går på tap på siste rest som må dekkes inn.
Selskapet selv må da være ferdig med drittpakkene sine nå? (Les: det markedet bruker for å lage negativ stemning)
Kanskje de tilogmed finner en anledning til å oppdatere guidingen før jul?
Hvis de for eksempel legger ut en ny guiding for 2020 om at de forventer å ha tatt 10% av både TURBT og Surveillance i 2020 så vil det si en omsetning på 60 - 70 USD.
Da vill markedet fått noe nytt å tygge på og Marshallen ville fått litt panikk.
Det tilsvarer i min bok en kurs rundt kr 200,-
He, he ja og vi vet aldri når en oppdatert guiding kommer. Det var sagt på Q3 at den seneste skulle være klar til Q4. Men seneste indikerer også at den kan komme langt tidligere. La oss håpe den kommer før shorterne har fått dekket seg inn. Intet skulle gledet meg mer enn at de fikk seg en trøkk seksten rett på tygga!
Skal spørre Dahl senere i dag når eg får tid om kalkulatoren min er feil ? Og hvis den er rett, hvorfor kjøper dei ikke mer😂
Nå skal de sies at jeg er rimelig hardt preget av verdifallet på min egen investering, men jeg syns nesten det virker som at selskapet legger det meste til rette for stakkars Marshall, så de ikke går i minus på shorten sin stakkars. De er jo en bedrift som må sørge for inntjening til lønn for sine ansatte.
Julebord skal de sikkert ha også…
Du er flink til å massere ditt allerede urokkelig positive syn, Londonmannen.
Du antar bl.a. at belånte småaksjonærer har vært en vesentlig årsak til nedgangen vi har sett i det siste.
Men faktum er at det har blitt solgt flere aksjer fra topp20 siste uke enn fra “belånte småaksjonærer”.
Du får neppe noe svar fra Dahl.
Det bør vel ikke være tvil om at investorer som belånte sin portefølje ikke har samme frihet som dem som ikke har lån. Og långiver sitter neppe stille og ser at kursen nesten halveres uten å stille krav til sikkerhet, enten ved at der selges aksjer eller at det overføres mer cash. Men dersom der var mer cash å overføre hadde man vel neppe vært i den situasjon at man måtte lånefinansiere aksjer. Så ja, jeg tror nok tvangssalg har gitt sitt bidrag.
og nesten hele fallet er en dritt dårlig prestasjon av q3, med påfølgende dritt pakker dog litt bedring no på 38, så en 20+ til så blir det nok bra.
Det har i det hele tatt vært enorme bevegelser på topp 50 som gjør at jeg tenker de omrokkeringene straks er over
A total of seven hospital sites in Canada are currently operational
with Cysview® with a further nine hospital sites in the process
of implementing blue-light enabled cystoscopy with Cysview®.
While management is encouraged by the progress made in 2018
with new hospitals adopting and implementing the technology,
sales levels and the adoption rate of this product continue to lag
management’s expectations. While Cysview® has a long selling and
implementation cycle, several Canadian hospitals are in various
stages of the implementation process or evaluating demonstrations
of the product in an operating room setting with four hospital
sites currently in the late stages of implementation. The Company
remains committed to the success of this innovative product as part
of its portfolio of hospital products.
http://www.biosyent.com/q3-18/q3-18_MDA.pdf
YTD 2018
sales volumes (units) of the Cysview® product more than tripled
over YTD 2017 (increasing 220%). However, sales of this launch
stage product in the prior year period were comparatively low as
the product was still gaining acceptance among Canadian hospitals
during that time.
et sted må de starte.når det først løsner så smeller det forhåpentligvis;)
ja, eg syntes det var bra eg.
får vi den samme effekten i usa, så blir det optimisme her igjen. forstår jeg rett hvis det var kun rigide scop i Canada?
innsidekjøp etter q3:
Gwen Melincoff, styremedlem 1000 . nytt antall: 1000
Daniel Schneider, CEO 15,000 . nytt antall 15 000
Jan H. Egberts, styreformann 2000. nytt antall 14 500
Erik Dahl, CFO 2500. nytt antall 8546
Inger Ferner Heglund, VP R&D 7392. nytt antall 18 332
Grete Hogstad, VP Strategic Marketing, 3378. nytt antall 17 903
Espen Njåstein, sjef norden. 3378. nytt antall 11 069
Selv om de 4 siste fikk aksjene “gratis” så har de jo økt aksjebeholdningen sin i selskapet
Hvorfor står ikke Bellete her:
https://photocure.com/news/mgt-share-update-nov-18/
han løste jo inn ganske mange opsjoner:
Ambaw Bellete has exercised 14,000 options in the Company, corresponding to 14,000 shares at the strike price of NOK 27.39, and 24,800 options in the Company, corresponding to 24,800 shares at the strike price of NOK 32.78.
Her står det jo at han også “veksler” de inn i aksjer, samme som de andre:
After exercising options, but before buying new shares from the net option proceeds, Ambaw Bellete holds 22,500 options and 7,551 shares in the Company.
Var noe USA regler syntes eg å huske ved aksjer til Bellet en gang eg spurte tidligere, men husker eg syntes det var rart de ikke måtte melde likevel.