Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

VH Vel, du kan håpe, men det skal sterk rygg til å bære gode dager. Det er mangt et menneske som har bukket under for langt mindre verdier enn det vi nå i beste fall kan ende opp med. Men en ting er å sikte mot 70% markedsandel, noe ganske annet er å oppnå det.
Dog er det slett ikke urealistisk gitt den suverene overlegenhet BLCC teknologien har i forhold til andre tilgjengelige metoder. Og vi snakker prosenter av et gedigent marked! Men jeg frykter at dersom større aktører begynner å se den samme muligheten, så vil det nok bli nok av dem som vil forsøke å fravriste oss småaksjonærer gleden av å få ta del i den eventyrlige ferden. Men vi får trøste oss med at når det regner på presten så drypper det på klokkeren.

Ok, hvis det mr Hay skriver på HO stemmer, så har altså Dan tatt 70% frasen i sin munn. Men ikke som en konkret business milepæl som det siktes mot konkret, heller som et hårete mål og resonnementet “ja hvis vi har 70% der, så hvorfor ikke her?”

Synes det er helt greit å si det, men det betyr ikke at vi kan begynne å lage regnestykker basert på dette helt enda. :slight_smile:

Men jeg er helt for at vi har en CEO som tør å hamre neven i bordet og legge frem tøffe visjoner! :smiley: Dette var jo det vi håpte på med en amerikansk CEO!

12 Likes

vedkommende har bekreftet infoen over på facebookgruppen også. virker troverdig. Gull med en fremoverlent CEO

Hvis Schneider har sagt alt dette er det bull så det holder.

Cevira som jeg hadde avskrevet og har tillagt 0 verdi er altså ikke død likevel?

Og 70% markedsandel i USA da folkens det var toppen av kransekaka!

Merk at kursmålet på 119 kr er basert på hhv 15 og 3 prosent i hhv TURBT og surveillance.

(Til investor)

Lek gjerne litt med tall i kveld, skal ta svaret med en klype salt men hadde lagt meg med ett smil om munnen:)

1 Like

Analyseavdelingen har tatt kvelden så det får nok vente til i morgen…men ja, det kommer.

2 Likes

Om det blir 70% markedsandel eller ikke, så skal det lite til før Photocure tjener mye penger :slight_smile:

Dette lover også veldig godt for de kommende kvartalene :slight_smile:

Tyder også på at Cevira kanskje ikke er helt død likevel…
En Cevira avtale vil trolig komme som lyn fra klar himmel, og forhåpentligvis gi mye penger i kassa :slight_smile:
Cevira har ikke vært priset inn i kursen siden den forrige avtalen kollapset

Skulle gjerne vært der i dag å hørt dette med egne ører :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Det ligger på YouTube nå. Link i Facebook-gruppa!

1 Like

Regnestykker kan man lage påenhver markedsandel. Det er dermed ikke sagt at dette er regnestykker som blir virkelighet. Det man beregner er teoretiske kurspotensiale ved forskjellige markedsandeler. Problemet her på disse diskusjonsforumene er at enkelte ikke evner å skille mellom kursmål og kurspotensiale. Og da har man et aldri så lite problem.

Uansett, regnestykkene indikerer bare at kurspotensiale til PHO ved suksess i det amerikanske markedet er skremmende høyt. Og det er faktisk en svært begrenset markedsandel som skal til for å forsvare dagen kurs.

Det forteller meg at dersom vi ser en akselererende vekst i brukerfrekvens, så vil man allerede med dagens antall scope kunne fåen meget hyggelig inntjening. Men man bør samtidig være klar over at det utplasseres stadig nye scope som gjør inntjeningsgrunnlaget større og større.

Dette vil rimelig sikkert komme klarere og klarere frem utover i 2019. Året 2019 kan bli det året da gjennombruddet i 2018 blir synlig i regnskapet og på aksjekursen.

Kan bli artig med Schneider og Bellete i tospann på Q4 presentasjonen i februar 2019. Gleder meg.

1 Like

Fantastisk. Dette var en mye mer inspirert fremtreden enn q3 ja! :slight_smile:

1 Like
7 Likes

70% om 5 år. 2023

1 500 MUSD * 70% = 1 050MUSD (Heile Cysview Market)
770 MUSD * 70% = 539 MUSD (Top 25 MSA)

Er heilt lamslått av at han seier 70% om 5 år.

image

2 Likes

Takker og bukker :slight_smile:

Dette var noe annet enn de kjedelige kvartalspresentasjonene!
Blir mer å mer overbevist om at Dan er “the man”, og at de kommende årene blir gode for oss Photocure aksjonærer :stuck_out_tongue_winking_eye:

Han poengter også hvor viktig den permanente refusjonen er.
“the holy grail in the us market”

Kursen fortsetter nok videre opp i morra :slight_smile:

2 Likes

Selv blir jeg skeptisk når han sier 70% … markedsandel på 5 år … i U.S.

70% er vel målsetningen hans, siden det er det de har i Danmark.
Så sier han også at det gjenstår å se om det faktisk er realistisk eller ikke?

timestamp på det?

14:46

Ja riktig det.
Men spørsmål er hva han vil være fornøgd med om 5 år.
Svar 70%.

Så sei 50% om 5 år, da kan han ikkje være fornøgd.
5 år er ikkje lenge til. Han kjem til å bli grilla på dette når han skal presentere Q4.

1 Like

10.50, om the var “the holy grail” uttalelsen du mente :slight_smile:

Høres jo fantastisk ut​:champagne::clinking_glasses: men hvorfor blir ikke refusjon børsmeldt?? Fatte det bare ikke