Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

Han har vel ikke lovet 70%, men mener tydeligvis at det ikke er utenkelig eller tankespinn. Mr Schneider sier at han ikke vet om det er realistisk eller ikke, men bare det at han mener at det kan være mulig å få til det samme i US som i Danmark bør være en tankevekker.
Og hvorfor ikke? Permanent refusjon, som jo er key to sucsess i US er på plass, samt en fabelaktig standing i US guidelines og solide kliniske data. Og vi vet at de allerede er godt i gang i noen få MSAs.

2 Likes

Anbefaler deg til å høre etter når Daniel snakker. Han sier verken at 70% er målet eller slår fast at det er realistisk. Men har viser til Norden og peker på at dersom det er mulig i Norden så kan man indikere en markedsandel på 70% også i USA. Men han sier også at det er taket og han setter også spørsmål om det vil være realistisk i USA.

Samtidig så liker jeg at han er fremoverlent. Nå vet ikke jeg om noen av dere har vært med på et eksperiment på lederskapsseminar der hver gruppe får utdelt en haug med sugerør, hver gruppe får samme antall. Av disse sugerørene skal gruppene bygge et så høyt tårn som mulig. Men før de starter byggingen skal hver gruppe anslå hvor høyt det er mulig å bygge tårnet.

Når byggingen er ferdig så kan man registrere noe særdeles artig. De forskjellige gruppene har anslått veldig forskjellig høyde på hvor høyt tårn det er mulig å bygge. Og tårnene er av forskjellig høyde. Men ingen av gruppene har evnet å bygge et tårn som er høyere enn det gruppen selv anslo som maks mulig høyde. Andre grupper har bygget høyere tårn, men da har de også hatt et høyere anslag hvor høyt de kunne bygge.

Poenget mitt er at vi nå har å gjøre med en CEO som evner å anslå håret anslag over hvor stor markedsandel det er mulig å ta. Følgelig vil han også sette hårete mål for organisasjonen. Jeg gleder meg å se hvor stor markedsandel PHO vil få i USA, men jeg tror nok at vi vil passere 20% med glans. Og så kan jo den enkelte gå tilbake og se hvilke kurspotensaiel vi snakker om ved en eventuell 20% markedsandel. Det var stort nok til at mange latterliggjorde han som beregnet det i sin tid. Men jeg føler meg mer og mer sikker på at det som kun var et anslag over kurspotensiale ved 20% markedsandel vil bli et fislete markedsandel mål for Daniel og hans team. Så får vi se hvor aksjekursen ender til slutt.

Vet dere at det finnes en sjakk-åpning, som heter: The Marshall Counter Attack?
Et aggressivt motangrep fra sort.

Det er faktisk en reel mulighet for at den short posisjonen kan være i minus i morgen…

2 Likes

Ho, ho er det noen snille shortere her? Nei, tenkte meg det. Dere vil ikke få noe hos julenissen i år. Dere vil få tidenes tristeste Jul. Ho ho…

Analyseavdelingen ble pålagt lit overtidsjobbing i kveld og kommer med følgende tall. Det vites ikke hvorvidt Schneider med 70% tenkte kun på TURBT eller også surveillance, så jeg har lagt med begge alternativer+ et oppdatert base case:

Base Case (nå oppdatert med de guidede tallene vist ovenfor hhv 324000 og 1300000 (midpoint) for hhv TURBT og Surveillance): 15%/3% - Kursmål : 126,- NOK

Admiral Von Schneider a la DNB Healthcare High Case (70%/ 10%) : 441,- NOK

Admiral Von Schneider a la DNB Healthcare Extremely Spectaular High Case (70%/70%): 1354,-NOK

Marshall Wace - you took a hell of a beating! And the worst is yet to come!

50 kr allerede i morgen eller må vi vente til neste uke?

Klipper inn fra regneark i morgen. Analyseavdelingen har lagt seg.

7 Likes

Jaja, med 70% i top 25 så gir mitt enkle oppsett en peak kurs på 950 kr aksjen
men for hele USA vil 70 % gi en aksjekurs på ca 2200,-

Men det er sikkert lurt å vente å se om den nærmer seg de kursmulighetene :tongue:

Herre gemini, skarve 5000 aksjer koster i dag 220 000 men vil bli verd ca kr 4,7 mill om Shneider når målet på 70% i top25 MSA,

Det er i hvertfall utopi eller utrolig flaks om man nå klarer å komme inn under dagens pris.

Da er vi oppe i 89 sites som er listet på cysview.com:

  • Hillcrest Hosptial - date: 2018-12-12
3 Likes

Helt enig, han sier 70% på et spørsmål fra salen, og IKKE i presentasjonen.

Tror ikke vi skal støpe dette utsagnet i sement. Vi vet ikke heller om hvordan har tolket/forstått spørsmålet riktig. Se heller på dette som et BULL svar på at han har stor tro på selskapet og ikke er fremmed for skikkelig suksess i US tilsvarende DK. Dog hadde han ikke kommet med dette dersom han ikke nå ser potensialet og at noen brikker begynner å falle på plass i US.

Det hadde vært noe helt annet om han hadde kommet med dette i selve presentasjone. Svaret får vi når ny guiding kommer. Spennende blir det uansett fremover.

ja men ikke ta helt av nå da… de selger jo kanskje for hele 8 MUSD i 2019!!!
dvs. 8 / 539 * 100 = 1.48 % av markedet i TOP25MSA har de pr.nå!!

så målet er å øke inntektene i US til 539MUSD på 5 år
DVS en inntektsøkning på 539 / 8 * 100 = 6737 %
6737% : 5år = 1347% inntektsøkning i året :sweat_smile:

Hvor stor inntektsøkning var det i US 2019 igjen…? jo 45% og husk at utgiftene har fulgt like mye opp som inntektene i 2019!.

Caset PHO kan bli bra det, men en viss bakkekontakt er greit

si de har en økning i inntektene de 2 neste årene for US på 70% da:
70 * 8 / 100 = 5.60 + 8 = 13,6MUSD for 2019
70 * 13.6 / 100 = 9.52 + 13,6 = 23 MUSD for 2020

så er de innafor dagens guiding på 20-25 MUSD i 2020

jeg er iallefall veldig spendt på å se den nye guidingen når den kommer…!

5 Likes

I stedet for å fokusere på de 70 % som ble nevnt som et “ja hvorfor ikke”-utsagn synes jeg man kan tenke litt på hvilken posisjon PHO og teknologien er i ferd med å få i USA, med godkjenning, refusjon og ikke minst en helt unik grad av skryt fra tunge fagmiljøer i USA. Resten blir leken “tenk på et tall” og der er “your guess as good as mine”. Her er iallefall min “guess”:

Jeg tenker at om investeringene rundt omkring etterhvert følger de rådene kreftspesialistene gir så kan f.eks en markedsandel på 15 % i USA være et konservativt anslag. Glem da for guds skyld historikken og hvor stor vekst dette må medføre, historiske tall stammer fra en tid uten godkjenning og et helt annet refusjonregime. I mitt regneark gir denne markedsandelen med relativt konservative anslag på kostnadsbilde og skatt et årlig resultat på rundt en milliard NOK. Pr aksje blir dette rundt 50 kr. Så kan en diskutere P/E til en blir blå i trynet men alle indikatorer tilsier at potensialet er skyhøyt over dagens kurs.

6 Likes

Det er mitt utgangspunkt også. Selv om jeg påpekte hva potensiale er ved 70%, så er alt i mellom skyhøyt over dagens kurs og nærmest en nobrainer hva man bør ha sine kroner investert i. Man finner ikke mange tilsvarende muligheter på Ose i hvertfall

Hadde det vært en eneste grunn til at 70% penetrasjon (ikke markedsandel siden det ikke er eller vil bli noen konkurranse på mange år) hadde vært umulig så hadde trolig Mr. Schneider vært klar over det. Urealistisk eller ikke, jeg finner heller ingen grunner til at 70% skal være helt umulig.

Utsagnet står også i sterk kontrast til Edison sin analyse om peak sales på 295 millNOK i 2020.

Jepp. Spørsmålet er ikke om det blir en ketchupeffekt, men når den kommer. 2019? 2020? Tror at her kan det gå virkelig fort når markedsaktørene våkner fra Tornerosesøvnen.

1 Like

Folk våkner mer og mer nå, var jo rene vekkelsesmøtet igår hos DNB :slight_smile:

HALLELUJA, praise the scope!:raised_hands::raised_hands::raised_hands:

1 Like

Admiral Von Scneider, SCHOOLL!

Meget hyggelig dag i går med flott informasjon for oss i PHO. Mitt håp er at vi får en mer kontrollert utvikling i aksjen fremover (kanskje utopi fra min side) og at noen større aktører begynner å fatte interesse for aksjen. Det hadde vært gull.

Ketchup effekten kommer på ett eller annet tidspunkt, men når?
Triggeren jeg ser etter er

  1. Økning i bruksfrekvens
  2. Akselererende vekst i Scope, spesielt flexi.
  3. Seriøse medier begynner å omtale/analysere selskapet
  4. Større aktører begynner å vise interesse, spesielt fra US

Uansett ser fremtiden meget lys ut i dag.

1 Like

Det ser utvilsomt lovende ut fremover.

Kjøpte noen tusen aksjer nå på 46. Legger de i skuffen sammen med Nano i et par år!
Hva kursene ligger på i mellomtiden bryr jeg meg ikke om.

Mye gode innlegg her. Jeg liker spesielt kursmålene m.t.p markedsandel 50-70%. Kan bli verdt mye fremover disse aksjene!

1 Like

Refusjonskoden A-9589 for surveillance prosedyrer trer i kraft 01.jan.2019
Noen som vet hva refusjonsbeløpet for denne koden er ?

1 Like

Potensialet i PHO er enormt!, men når en av hovedprioriteringene for Daniel Schneider i 2019 er å undersøker alternativer til Karl Storz, konkret Olympus og Wolf. så begynner jg lure litt…

Karl Storz har idag en enerett avtale med PHO i US, der Cysview kun kan bli brukt sammen med KZ sine scope.
Vil det koste noe å bryte en slik avtale!?

Kan Cysview bli brukt på Olympus eller Wolf sine allerede utplasserte scope? eller trenger de da en oppgradering ?