Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

Trodde det var slik at man måtte holde seg til den devicen som var med i Fase3?
Hvis man plutselig kan bruke Cysview med alle scope ville det jo vært enormt bra.

1 Like

Hele kurskrakket etter Q3 var jo bare ulogisk.

Selskapet bare “Q3 sett i forhold til Q2 var bedre enn noen sinne”

Markedet bare “De var litt kjedelig å høre på, SEEEEEEEELG”

2 Likes

Både @Snoeffelen og Einarsson har hatt gode utredninger om hvorfor kombinasjonen Cysview/Karl Storz ikke er truet av kopipreparater. Men dersom det er mulig å bruke både Olympus og Wolf, slik Schneider nevner, åpnes det kanskje en mulighet for konkurrerende kopier? For meg ble dette nå en bitteliten gnagende flekk på en ellers skyfri himmel.

ulogisk og kjedelig, javel. men svar mg på disse da @Savepig :

hvor mange scope ble utplassert i Q3 igjen ?
hvilken økning ser vi fra Q2 til Q3 ?
utgiftene stiger de i takt med inntjeningen ?
bruksraten på utplasserte scope, uendret/synker ?
De klager stadig på IBSEN, men skjer det noe ?
Tror du tallene på Q4 blir noe bedre enn Q3?

Patenter og konkurranse
• De jobber kontinuerlig med å forbedre patentsituasjonen
• De overvåker potensielle konkurrenter og ingen er i nærheten av å komme med løsninger. Det er minst flere år til.

1 Like

Kan vi anta at Marshall har begynt å dekke inn?

Fuglene vet. Er ikke sikkert et eneste fjes hos dem har hørt om photocure en gang.

Cysview paid at ASP +6% in clinic or Physician Office setting with the new A Code for Cysview –A9589

With some exceptions for certain classes, the current reimbursement methodology for Part B drugs administered in physician offices and hospital outpatient departments is Average Sales Price (ASP)+6 percent.

ASP is a market-based price that reflects the weighted average of all manufacturer sales prices and includes all rebates and discounts that are privately negotiated between manufacturers and purchasers (with the exception of Medicaid and certain federal discounts and rebates). This methodology mirrors reimbursement for physician-administered drugs in the commercial market.

The Part B reimbursement methodology includes a six percent add-on payment to account for variability in provider acquisition costs and the additional costs associated with the complexity of Part B drugs, many of which are used to treat serious illnesses such as cancer, cerebral palsy, and multiple sclerosis. The six percent add-on helps cover:

  • Geographic and provider purchasing variability;
  • Shipping fees;
  • Complex administration;
  • Ongoing patient monitoring and education; and
  • Overhead for complex storing and handling requirements.

Ville tro at oppgangen idag ville blitt mer langvarig om Marshall også kastet seg på?
Ser ut for at gårsdagens sterke entusiasme allerede er i ferd med å ebbe ut.

Antar at det er en del som ikke er inne for å sitte langsiktig og som velger å rake inn gevinsten før Jul. Ikke noe å si på det. Jeg er forberedt på at oppturen i PHO vil skje i rykk og napp der vi vil oppleve mange brutale opp og nedturer. Men det gode med PHO er at vi slipper usikkerhet mhp hvorvidt et produkt vil feile eller gi dårligere resultater enn forventet, med påfølgende kurskollaps.
I PHO er det nå kun et spørsmål hvor stort dette skal bli på sikt. Det er med andre ord bare å lene seg tilbake, nyte eventyret og nytte på å hanke inn nye aksjer når man har tilgjenglig kapital og kursen tar seg en pust i bakken.

Det var bare lunsjdippen. Du må kjøpe lunsjdippen. Og kose deg med den til fredagstacoen.

2 Likes

Ble det snakket om Cevira og/eller Visonac på DNB Healthcare?

1 Like

12:50

Edit:

Jeg har ikke vært lenge nok i Photocure til å sette meg inn i Cevira, men det ser jo rimelig flott ut da.

https://www.valueinhealthjournal.com/article/S1098-3015(17)31345-1/abstract

1 Like

Cevira var faktisk grunnen til at jeg for noen år siden ble aksjonær. OG Cevira er grunnen til at jeg har revet meg i håret mer enn en gang over selskapet og mangelen på å lande en deal for produktet.

Synes svaret hans var meget spennende!

5 Likes

Ned over 5 kroner fra HOD. Nytt shortangrep?

Gått veldig høyt denne uken, var på tide med pullback da.

1 Like

Litt over 4kr, men ble vel bare dratt litt høyt.

48,40-43,35=5,05

Bullscenario er at kursen stabiliserer seg over 40-41 resten av året. Da skal nok kursen opp igjen ganske fort hvis det ikke skjer umiddelbart.

1 Like

Klinikk nummer 90 er lagt til idag.