Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure Småprat (PHO)

Ser mange har hårete mål (kursmål) i Photocure. Kanskje spesielt på HO.
Skribenten Focuss står vel i spissen.

Personlig har jeg ikke noe kursmål, men tror den vil stige.
Dagens Mcap på 1 milliard er ikke allverden, for å si det mildt.

Men hva skal til for la oss si en ti-dobling?

Omsetningen må opp selvsagt. For en Mcap på 10 milliarder bør omsetningen være ca 1.5 milliard. Og halvparten av det på bunnlinja.

Er det realistisk innen 2021? Jeg mener ja. Hvis mye går veien.
Selgerne har fått utrolige hjelpemidler i løpet av året. I form av FDA, permanent refusjon og fantastisk omtale i alt fra fagmiljø til nyhetsinnslag.

Photocure er et norsk selskap. Det er helt utrolig at vi ikke har alle privilegier på hjemmebane. Einarsson tok opp dette med helseministeren. Han lovet å se på saken. Når dette kommer på plass vil det gi selvtillit til investorer.

Selgerne bør ha mange nye «leads» som kan bearbeides nå som nye budskjetter kommer. Jeg tror salget av flexiscope vil skyte virkelig fart i Q1.

Og flexiscope er også nøkkelen til en Mcap på 10 milliarder.

——————
Min glasskule i US-omsetting med dagens vekst:
Q4-18 = 21 mill. Q1-19=25 mill. Q2-19=29mill. Q3-19=30 mill. Q4-19=36 mill. Q1-20=41 mill. Q2-20 =47 mill. Q3-20=50 mill. Q4-20=60 mill.
HVIS brukerfrekvensen til flexiscopene blir det vi håper blir dette ALT for konservativt. Hvor mye blir det vanskelig å spå.
Noen har kanskje regnet på hvor mange flexiscope som må utplasseres for å komme opp i en omsettning på 250 mill pr kvartal i US.

4 Likes

Focuss viser til potensiale, ikke mål.

Eg har klare mål på 2019, og det er nok en 5-6 dobling før vi ser 2020.

Men mulig eg må klare meg med 100% Og skal leve fint med det å.

1 Like

Det er ikke aksjekurs som er det primære i 2019, børsforholdene kan fort bli så sure at prisingen av selskaper blir bisarr.

Blærekreft kommer nok folk uansett til å få, og den skarve prisen cysview koster spytter de glatt i.

1 Like

Ikke umulig at du får rett i et surt børsmiljø og en bisarr prising av PHO. Men det fundamentale i PHO vil utvikle seg positivt med akselererende antall scope utplassert og kraftig økning i brukerfrekvens, noe som i neste omgang vil gi hyggelige tall på bunnlinjen.
Spørsmålet blir når markedet tar denne utviklingen inn over seg og slutter å ignorere et selskap som vil fortsette sin raske vekst, spesielt i USA. Må vi vente til de første utbyttene kommer? Ikke vet jeg, men markedet har så langt ikke skjønt hva som er i ferd med å skje i PHO.

1 Like

Først må vi se at shortposisjonen dekkes inn. Så lenge den blir stående så er vi enda ikke klar for de høye kurser.

Jeg er personlig veldig positiv til pho og fremtiden, men jeg synes personlig det er vanskelig å ha en formening om kortsiktig eller langsiktig MCap, kurs, omsetning pr i dag. Selvsagt håper jeg på kurs 600, 1000, 1900 ++ som et potensiale, og markdsandel på 20, 50, 70 og 90%, men jobben må gjøres først og en del saker må falle på plass. Steg for steg.

Jeg sitter og har en sterk følelse at vi fortsatt sitter og venter på en «bekreftelse» fra selskapet: At veksten scope og spesielt flexi faktisk begynner å akselerere, og at bruksfrekvensen begynner å ta seg opp (betydelig).
Jeg tror det er nettop dette Daniel har et mega fokus på nå og i 2019 (les intervjuet fra 10. des).

På en annen side er det vanskelig å sitte stille mellom hvert kvartal mens kursen gir store utslag og diskusjonene tar både den ene og andre vendingen.

Selskapet er definitivt på rett vei og vil bli en suksess i løpet av noe tid, men det er dette som er vanskelig å spå.

Jeg tror selskapet fortsatt har en jobb å gjøre for å komme over en kritisk masse, samt få økt bruksfrekvensen betydelig. Når dette først begynner å rulle over en kritisk masse kan dette virkelig ta fyr.
*Jeg håper at Q4 vil vise en god økning i scope, og at flexi mangedobler seg fra q3.
*Jeg tror at H1 vil vise en betydelig økning i bruksfrekvensen
*Jeg både håper og tror at 2019 blir året hvor flere store blir interessert og investere i Pho
*Jeg vet at 2019, 2020 osv vil gi en meget pen avkastning til alle som har investert i 2018 eller tidligere.
Mine forventninger ligger først og fremst til H1.

5 Likes

Hadde vært fint med intervjuer med eksperter og spesialister i USA om utfordringer og muligheter. For eksempel hvilke motargumenter som finnes og hvorfor as is eventuelt fortsatt blir foretrukket en del steder. Rett og slett hva som er grunnen til at det ikke tar av enda raskere. Savner mer stoff fra felten, mer innsikt. Analytikere og andre eksperter innen bransjen som kunne fortalt litt. Må jo finnes. Jeg har ståltro, men søker etter mer kunnskap.

1 Like

“Virkelig spennende tider å være Photocure-aksjonær.”

Kunne være interessant å høre hvordan Snøffelen vurderer denne urin-baserte undersøkelsen i forhold til cystoscopisk undersøkelse med Cyswiew. Artikkelen peker jo på cystoscopisk undersøkelse både er ubehagelig og tungvindt.

1 Like

Ser for deg ekstrem vekst i 2021, eller vekst utenfor US? Ellers får jeg ikke sales på 1.5 milliarder i 2021 vs dine kvartalsvise us tall til å matche

Dette har jo vært diskutert tidligere.

Cystoskopisk undersøkelse er jo helt klart ubehagelig og tungvint.
Hvis det kommer urinbaserte undersøkelser så er det flott for pasientene.
Men det fjerner ikke hele markedet for Cysview, når de får utslag på urinprøvene, så må de jo inn og ta en kikk.

Og TURBT er jo ikke påvirket i det hele tatt.

Selv om det skulle komme en slik prøve som lyn fra klar himmel og bli innført overalt i neste uke, så er det likevel masse oppeside for Cyscview.

Egner seg kanskje best til bruk i risikogrupper slik at en detekterer kreft tidelig “før” symptomer?
Men denne prøven egner seg vel best til å avgjøre OM en har kreft.
Skal en fjerne kreften så er det kanskje fortsatt en fordel å se hva en skjærer bort og ikke??

@holmes

Det er helt korrekt. Det er mismatch nå.
Som jeg skrev må vi kraftig opp i brukerfrekvens ved hjelp av Flexiscope for å oppnå slike tall.

Når det gjelder urinprøver så er det sikkert vel og bra. Men skal man være sikker så MÅ man inn å se. Og spesielt om noe faktisk blir detektert ved hjelp av urinprøver.
Dette vil ikke ta markedsandeler fra den beste metoden, men kanskje fra de dårligste.

Fin artikkel. Denne type testing av urin har helt klart et potensiale. Dog er det kun med 90% sikkerhet den kan bekrefte om du har kreft eller ikke. Er det nok?
Når du har en bekreftelse på kreft må du fortsatt inn i finne kreftcellene og fjerne dem ved bruk av BLCC/annen metode. Så videre oppfølging resten av livet.
Dog, er 90% sikkerhet godt nok? Jeg tror ikke det, men denne vil sikkert øke i årene som kommer. Kanskje en slik test sammen med BLCc blir en fremtidig løsning hvor det kan være symptomer på blærekreft.
Uansett er det ett langt lerret å bleke. Tror ikke dette er noen direkte trussel mot Pho

Man må uansett inn med BLC for å vite nøyaktig hvor kreften sitter for å fjerne den, så om noe så vil urin-testen medføre at man få bedre value for BLC-bruken. Jeg tenker derfor at det er stor sannsynlighet for at en slik urintest kan hjelpe til å øke bruken av Cysview kraftig

1 Like

2018 går inn i de siste tre timene og vi er klar til å hilse 2019 velkommen. Et år som kan bli et historisk år for Photocure, året da den stygge andungen slår ut i full blomst og fremstår som en vakker svane alle ønsker å få en bit av. Selskapet har aldri vært bedre rigget og forberedt på å ta markedsandeler i et av USA’s største kraftmarkeder. Et lite selskap fra Norge står på terskelen til noe stort. Vi er mange som gleder oss og som har tro på at PHO vil gjøre store fremskritt i løpet av året vi nå går inn i. Ønsker dere alle lykke til og et Godt og innbringende Nytt År!

Mvh
Londonmannen

2 Likes

ny liste fra 31.1.18

image

edit: 31.12.18

1 Like

Såg et program på tv der de viste er program fra Japan. Der tester de en blodprøve som kan gi svar på 13 krefttyper bl a blærekreft. Testen ser ut til å være 99 % treffsikker

Svar på OM man har kreft i kroppen ja.

1 Like

Godt år:)

Måtte 2019 bli gulle godt:)

1 Like

Vi fortsetter i Photocure småprat 2019 (PHO)

1 Like