Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Selvfølgelig utgjør det en variabel.

En short som dekkes inn genererer “demand”. En short som settes genererer “supply”.

Men i det tekniske bildet er det uvesentlig hvor “supply” og “demand” kommer fra. Det som betyr noe er hva dette utløser i det tekniske bildet.

For å bare gjøre det klart med en gang. Selv om vi ser mangen mønster som gjentar seg, så betyr ikke det at vi vil få samme utfall :slight_smile:
Men det er et spennende bilde. Også verdt å få med seg at oppgangene tidligere ikke har komt på selve kvartalsrapportene, men i dagene i etterkant.

Noen innspill her @Savepig???

6 Likes

Jeg mener at akkurat denne uken er den skikkelig uavklart. Når man fikk rejection fra 101ish så er det veldig rimelig at det kommer en skikkelig reaksjon nedover. Denne blir da forsterket av supersur Børsuke.

Akkurat nå kan vi enten finne støtte på grunnlag av i dag og bounce skikkelig, eller så forventer jeg at det smeller noen kroner til

Enig med deg her.

Sitter selv ute med tradingpotten og venter på inngang. Problemet nett nå er ikke supply, men totalt mangel på etterspørsel.

OK men si fra når du begynner å kjøpe

Tilsynelatende er denne nedgangen utløst av mikkemus-aksjonærer som styres av frykten, de store forholder seg rolige.

Hva sier teknikerne nå?

Ikke så mye nytt egentlig.

Kortsiktig er den fremdeles ned. Inntil vi ser en endring i oppførsel hver gang litt volum kommer inn er det bare å sitte i ro.
På mindre timeframe har den flere ganger hatt forsøk på finne støtte, men etterspørsel har ikke vært høy nok til å hindre videre fall.

Men det er verdt å sammenligne volum på forrige Covid-fall med fallet vi har nå. Stor forskjell. Vi kan fremdeles få en klimatisk hendelse slik som forrige gang. Men må bare avvente å se.

1 Like

Hourly gitt første tydelige tegn til en bounce siden 101. Men trengs confirmation.

1 Like

Hva er motstand nå og hva mener du med confirmation?

79 som vi jobber med nå er første motstand, confirmation for meg vil være at det forsetter å komme tydelig kjøpspress på volum inn, vi får bullish crossovere på korte glidende snitt, og at vi får en test tlbake på f.eks 79 som holder

3 Likes

OK tusen takk

På det lengre chartet, så er dette interessant.

Den bouncer akkurat når den begynner å tendere mot oversolgt på momentumindikatorer, over viktig volumprofil støtte

Og langt innenfor regresjonstrenden jeg tracker

1 Like

Her går det i “engelsk og norsk, klippfisk og torsk”, som det het i sangen. Men det er kanskje ikke så lett å oversette bestandig?

Noe ala slikt? :wink:

Haha ja det er rimelig skoleeksempel på positive toner det her

1 Like

Fascinerende å se 3-årig utvikling!

2 Likes

Lovende start på uken for PHO chartet isolert

1 Like

Hva sier teknikerne? Den siste måneden har vært traurig.
PHO er 12% ned i år. Og over 30% ned fra årets toppnotering.