Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Han gjorde det, og solgte med gevinst etterpå.

1 Like

Spetalen bommer en god del han også. Bare tenk på når han gikk ut av NEL på noen få kronestykker.

1 Like

Mange solide investorer nå på listen over 50 største ikke bare ØSS. Merker meg at torstein Tvenge er inne med 165000 aksjer som er kjøpt i det siste, tror ikke han er inne for en parNOk.

1 Like

Er greit å si i ettertid at han bommet i Nel, men han tjente også veldig godt på den aksjen…

1 Like

Av og til når trenden er litt negativ og børsene skjelver pleier jeg å sjekke litt hvordan “min”(e) aksjer gjør det ift andre selskaper i samme sektor.
Tok derfor en 3 mnd sjekk på diverse utvalgte aksjer idag, tallene hentet fra DNB sin plattform.

AZT + 23%
PHO + 17%
LIFE + 8%
TRVX - 1%
COV - 26%
BB - 30%
NANO - 34%
PCIB - 54%

1 Like

bilde

1 Like

Det lå vel i luften at dette måtte skje. Og de smarteste tok konsekvensen og er klar for ny innsats når det bunner. Problemet mitt er at om jeg skulle forsøke, så snur det sånart jeg har solgt. Dårlig karma?

Skjønner ikke hva Voldberg har å gjøre i PHO?
Det må være kursmålene på +130, samt tet a tet med Spetalen, som fikk han til å kaste seg på karusellen.
Raskt inn og raskt ut.
Denne gang med svidde fingre, om ham solgte idag

1 Like

Interessant å se at storbanken Morgan Stanley øker, Carnegie Invest øker og Torstein Tvenge øker. ØSS sitter i ro som broder.
Er vi nå komt ned på et nivå hvor det er muligheter å tjene penger for oss aksjonærer? Husker ABG sin analyse og kommentar om Q3 for en stund siden.

Vi var vel ikke helt forberedt på å se 70-tallet igjen? Men i aksjemarkedet er det bestandig fare på ferde når man føler at sola skinner og alt går i riktig vei. Da er det like før uværet bryter løs.

Så kom bekreftelsen på antagelsen vi ventet på.
Hyenen Spetalen/Tycoon fikk kalde føtter og er ute av topp 20 listen pr 02.11.
Det ble nok et tapsprosjekt, denne gangen.

Samtidig ser vi at shorten til Voleon er redusert ytterligere til 1,35%

Det var deilig å se at han var ute av topp 20

1 Like

Men enn så lenge på 27. plass (på topp50, som stadig øker)

Kan jeg spørre hvorfor det er så ille at han var inne i Photocure?

Fordi han utelukkende tilfører volatilitet til aksjer og driter hundre null i noen andre ting enn kortsiktig profitt.

Så om du ikke er komfortabel med at posisjonen svinger med 20-30% helt random, så er det bare irriterende å ha han der.

3 Likes

Så teorien er at han forårsaket den siste svingningen i aksjen og ikke noe annet? Han har jo gjordt det rimelig bra som investor og man skulle jo tro han gikk inn her for å tjene noe…

Lurer liksom på hvorfor han gikk inn, for så å gå ut igjen så raskt med det som ser ut til å være ett ganske stort tap??

Bommet på analysene sine rett og slett?

Det er vel logisk det? Han treffer ikke på alt han heller. Og husk at det kom en forverring av markedet her i form av covid-19 økning og nedstenginger.

Han forårsaker ikke nødvendigvis svigninger, men når han tilfører 600.000 aksjer på kjøp under bevegelsen opp, og så 600.000 aksjer på salg på vei ned, i tillegg til alle sauene som følger bjellesauen, så blir det ekstravolatilitet og ubehagelige svigninger. Irritasjonsmoment.

3 Likes

Ja, jeg ser den! :slight_smile:

Dra til sides! Nesten 8%. Spetalen som øker igjen?

1 Like