Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Brukbare momentumindikatorer i PHO

image

2 Likes

Er det dødskors vi fant ut ikke fungerer? :sweat_smile:

Alt det tekniske ser bra ut ja, bortsett fra dødskrysset. Pcib har også hatt dødskryss hvor det fort ble et gyldent kryss igjen. Men fy faen Photocure er en seig jævel av en aksje. Har faen ligget på de samme nivåene i snart 20 år. Lite inspirerende å investere i tidlig fase biotek selskaper når det ser ut til å man bare kan vente til fase 3 er ferdig og så se det an i noen år før man kjøper aksjer.

2 Likes

3 posts were merged into an existing topic: Photocure småprat 2019 (PHO)

Kjemper seg opp igjen etter dagens melding.

Men ikke noe volum å snakke om…

1 Like

Photocure fortsetter å yppe seg. Det “runde” tallet 44 veldig relevant motstandspunkt.

image

3 Likes

Savepig,
Jeg er direkte dårlig på TA, men antar at det nå ser betydelig bedre ut etter dagen idag?

2 Likes

Både og. Vi fikk en sylfrekk candlestick av akkurat den typen jeg har gått og ventet på, som punchet oss gjennom både 50 dagers snittet, og motstanden på 44. Vi liker veldig godt når flere ting i chartet samsvarer på den måten.

Men det skjedde på ganske så tynt volum, og nå begynner rsi å bli litt høy, da er det fort på tide med gevinstsikring.

Det man skal se etter nå er om aksjen fyker videre mot 48 som vil være et veldig tydelig motstandspunkt, eller om den skal ned og teste 44-45 for støtte der det før var motstand.

Det er vel kun de mest ukuelige optimistene som ikke skal ta gevinst før dette inntreffer. :stuck_out_tongue:

image

2 Likes

Tusen takk.
AUA meldingen nå åpnet etter mine bedømmelser store muligheter.
Ellers er det vel ingen som tror på overskudd i q1 så kan ikke helt se hva som kan skrelle kursen framover. Det må eventuelt være at de melder om lavt antall utplasseringer og mindre inntekter enn forventet. Men det rimer dårlig med Schneider på Q&A hvor han forventer minimum 60% inntektsøkning i år og når han uttalte det kjente han til to tredjedeler av Q1.

1 Like

Oppdatering mandag:
Spennende om Pho klarer å holde seg over 44 ish. Ikke urimelig med en viss gevinstsikring etter candlesticken forrige uke.


Jeg er kjempebullish. :wink:

Hvis man zoomer ut så er det jo et veldig pent higher lows pattern som er etablert.

4 Likes

Spennende om 200 og 50 ma holder som støttenivå.

1 Like

Investtech : https://www.investtech.no/main/market.php?CompanyID=100199&freeAccess=1&product=241

5 Likes

Denne ser nå veldig interessant ut, dette er jo en bull-pennant! :slight_smile:

1 Like

Viser styrke, absolutt. Synd topp 20 ikke gir oss noen signaler om akkumulering.

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/Analytiker-spaar-kursoppgang-anbefaler-kjoep13

1 Like

Savepig
Er det korrekt at kursen synes å bryte opp gjennom øvre tak i Kilen? Dersom dette bruddet blir bekreftet ved utgangen av april, hva kan vi da forvente oss utover i mai? Og hvor befinner neste motstandsnivå seg?

Jeg trodde at det var etablert solid motstand ved kr 48,- men der skar den gjennom uten problem så langt. Eller har ikke intradrag i løpet av dagen noe å si, men at vi må vente på sluttkurs for å konkludere?

1 Like

Generelt vil jeg si at man skal være forsiktig med å konkludere om veldig mye akkurat nå, for volumet er enda veldig lavt, spesielt sett opp i mot hva det var ved noen anledninger det siste året:

Blir spennende å se om pennanten til @Shadmar kan ta oss over 54 igjen.

image

1 Like

Kan jo komme med et bearish perspektiv selv om det helt klart er bullish tendenser - RSI og kursen har brutt opp av fallende trendlinjer, noe som er positivt. Formasjonen ser imidlertid ut som en rising wedge hvis vi ikke etablerer oss over nivået aksjen er på nå. Dvs. at en korreksjon er å forvente om dette er taket på trendkanalen (slik jeg har tegnet den). Videre har 50 dagers MA krysset gjennom 200 dagers MA, noe som ikke er positivt, eller hur @Savepig ?

2 Likes

Det bearkrysset er ikke å veldig vesensforskjellig fra det “nestenkrysset” en tid tilbake mener jeg, gitt at de to strekene er såpass parallelle.

Først må en se om kursen fortsetter over 200 dagers eller ikke.

Sier meg enig med oppsummeringen til tradingview (i midten): Svak BUY, men vær litt forsiktig fordi den tenderer mot overkjøpt.

2 Likes

For meg ser det ut som PHO har lagt i en fallende trend siden den toppet ut 10 SEP 2018, men at den nå ser ut til å bryte ut på oppsiden av denne kanalen.
Stemmer mine observasjoner eller er jeg helt på jordet?

Ja ser sånn ut.

Det viktige for meg er at vi no har fått bekrefta støtte på 50 ma og 200 ma.

1 Like