Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Hvordan får du livekurs på TW på norske aksjer? Jeg har bare lagging kurs… :frowning:

Under Account/Billing kan du kjøpe det.

Er egentlig fint med rom helt opp til 54 i mitt chart, men da vil den nok fremstå såpass overkjøpt at jeg kommer til å prøve en trade der.

2 Likes

Har lært at det ikke finnes dumme spørsmål bare dumme svar så drister meg derfor å spørre og dette kommer fra en som har null peiling på TA(men har greie på noen få andre ting)
Ser vi nå en koppformasjon?

2 Likes

Om det er en cup/handel-formasjon du sikter til så ser jeg ikke denne pr. nå, men denne formasjonen kan dannes om kursen synker i en periode fra området kr 50-54 og vi får dannet et “håndtak til koppen”.
Den siste tids oppgang rent teknisk er nok i hovedsak motivert for å fylle gapet opp til kr 50.

Selv om enkelte tydeligvis er uenig, mener jeg fortsatt at TA har en meget begrenset interesse for oss langsiktige investorer i biotek-sektoren.

1 Like

Takker.
Tenkte på den super hanken som ble laget rundt 1.mars, bunnen etterpå er noe humpete og ujevn men tenkte at kom den over 51 så holder den godt på innholdet.

1 Like

Personlig mener jeg at fallet rundt 1. mars kansellerte den cup/handel-formasjonen som var dannet mellom tidlig november 2018 og sent februar 2019.

2 Likes

Tendenser til brudd opp

12

5 Likes

Blir spennende å se om vi får et bekreftet brudd opp i ettermiddag. Da kan det jo bli en hyggelig avslutning på uken. ;-))

1 Like

Jepp, satt og så på akkurat samme faktisk.

1 Like

Save:
PHO bryter opp og PCIB skal vel opp. Skal vi tro at biotekindeksen slår følge?

2 Likes

Den må jo nesten bunne ut snart, gitt at ikke hele markedet snur nedover igjen.

2 Likes

A post was merged into an existing topic: Biotekaksjer

Ville ikke være for grådig, så tok inn igjen en del aksjer rett over 46 i dag.

Neste kjøpspunkt rett over SMA50.

https://www.tradingview.com/x/twc1y8r7/

2 Likes

Æsj, ble så distrahert av PCIB volatilitet i dag at jeg helt glemte PHO og gikk glipp av kjøpsmuligheten min.

So far so good med en klokkeren touch på 200 dagers

1 Like

Ser også ut som en potensiell HS… :wink:

For all del, men potensielle hser vil det jo alltid være i en aksje i småvolatil opptrend. Tar heller den bekymringen i det tidsrommet høyre potensielle skulder har bygget seg opp.

RSI var jammen dunket ganske solid ned i timeschartet i PHO.

Edit:
Ble en bounce på SMA50 i første omgang da.

Det er en fiffig detalj at PHO denne gangen har gjort unna nesten en like stor nedtur prosentmessig ift forrige opptur i forkant av kvartalspresentasjonen, og uten at higher lows mønsteret er rokket ved.

RSI ikke fullt så neddunket kan en se, så nedturen har ikke vært på langt nær så heftig

3 Likes

Brent barn smaker best (eller noe sånt, :smile_cat:
Lykke til i morgen, alle ting motsatt på kursutvikling så blir det jo imponerende tall, og oppgang etter fremleggelsen, :gosh:

1 Like

Close over 45 et par dager nå, så er det pent.

Edit:

Er et veldig fint higher lows pattern som er etablert og som blir testet nå.

2 Likes