Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Ekstremt overdreven candlestick ned i dag. Fremdeles close over 45 som er fokus.

2 Likes

Snart siste test av 200ma?

1 Like

SMA50 bikker oppover i takt med den kortsiktige trendkanalen

Stadig vekk vil close over 45 være supert.

@babyrage ser du er inne på bærekreft som tema, hva synes du om PHO sitt chart?

1 Like

Voldsom spread , lavt volum og tukling med kursen i tirsdag:

Edit:
Og fremdeles sykt lavt volum onsdag:

3 Likes

Ukeschart photocure helt tilbake til 2011, ikke en eneste gang på alle disse årene har det kortere glidende snittet her hatt en så offensivt trend som nå.

6 Likes

Ja - det ser etter mitt syn veldig bra ut både teknisk og fundamentalt!

3 Likes

Quo vadis kommende uke?

Ikke så godt å si egentlig, hvis den fortsetter å close over 200 dagers snittet som nå er 46, og spesielt på litt fint volum, så er det bullish, for da vil 50 dagers fortsette å bevege seg oppover og krysse over 200.

200 dagers snittet tegnet som den blå streken i mitt chart ligger nå midt inne i den langsiktige opptrenden jeg har tegnet som den grønne trendkanalen

5 Likes

Ramler en del under 46 i dag, det er småkjipt.

Lavt volum og bra oversolgt i timeschartet.

2 Likes

Begynt å tegne opp en kort nedtrend med mulig støtte på 42 og deretter 40

2 Likes

Ligger vel fortsatt fint i en positiv trend enda…

2 Likes

Hvordan ligger det an teknisk, etter dagens kanskje litt overraskende utvikling?

1 Like

Det er akkurat som før, enhver close over 200 dagers snitt er gode greier.

Og det tekniske bildet blir egentlig bare styrket av at det blir testet litt mot nedsiden underveis, for da samler den styrke til å springe videre etterhvert som svake hender blir ristet løs.

F.eks en bounce på 50 dagers slik det antydes på chartet nå kan være gull verd hvis det holder.

https://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=PHO.OSE

Bruk " Arithmetic moving average"

Kort:
image

Lengre:

3 Likes

Kan det være et litet Bull reverserende triangel som dannes ? :rocket:

1 Like

Minner veldig mye om det ja. :slight_smile:

Vi må omtrent til månedskiftet for å nå helt til spissen på det i mitt chart.

1 Like

Husk de pleier å bryte når de har fullført 70-80% av trekanten. Mao. så er det nærliggende å tro at den vil bryte ut (opp eller ned) av denne før den når apex.

1 Like

Eg har forstått det slik at flaggstanga er viktig for denne formasjonen. Er det godt nok med det som er av oppgang innanfor vimpelen? Burde det ikkje vore meir oppgang/tydeleg flaggstang?

At man skal ha et bullflagg for at et triangel skal være relevant. Må sjekkes.

Traff bunnen i dag:

Norskbulls is not amused

Veldig spennende oppsett sett utifra Wyckoff prinsipp.

Månedlig

Ukentlig

Enda et ukentlig

Daglig

4 Likes

Kjøpskandidat📷Photocure viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen tester støtten ved cirka 43.40 kroner. Dette kan gi en reaksjon opp, mens et brudd ned gjennom 43.40 kroner vil utløse et salgssignal. Aksjen anses teknisk positiv på mellomlang sikt.

3 Likes