Flott chart nå!
Ja det der var en herlig forløsning av formasjonen. Trengs mye mer volum for å gjøre det hele mer robust men en flott start.
Hvis en ser tilbake noen år på hva som er motstandene så ser det lovende ut:
50-53 er en interessant sone nå.
Brudd opp = veldig pent
Brudd ned = veldig stygt.
Ser at rundt åpningen i dag, så falt den nedom 52,3, men er nå oppe i 54.
Ble klart brudd ned det.
Trur eg heller vil venta til dagen i dag er slutt og så sette dagens lav som salgsignal. Sommertid og lite volum i markedet.
Såpass ekstremvolatilitet som vi fikk i går må man nesten bare håndtere med veldig streng risikohåndtering. Jeg var ikke ekstremt kin på å storme inn og kjøpe aksjer på high liksom. Men jeg sitter jo og koser meg med en solid post.
50-53 ser jeg på som en veldig relevant sone.
Burde ikke linja ligge ved 52kr?
Hvilken linje?
Den nederste i flagget ditt.
Ikkje mitt flag men @Christian sitt flag.
Eg vil bruke dagens lav når den blir satt som salgsignal. Da kan ein kjøpe på dagen EDO og ha ein definert stop loss.
Ta ein titt i det langsiktige bilde.
Det er ikkje langt opp ATH
Ser ut som den backtester bruddet ut av det flagget i chartet ditt.
Så, spørsmålet er om den klarer å bryte opp igjen?
Tror gjør vi i kirka.
Det er jo dette med sannsynlighet, risk, profitt.
Vi kan ha eit breakaway gap. Og da vil eg satse på dagens low som stop. For ja vi kan komme til å likke gap
Gaps har vist seg å ha magnetisk tiltrekning, så man må alltid spørre seg det spørsmålet.
En test ned mot 46-48 som er der 50/200 vil ligge og vake litt fremover ville ikke akkurat være oppsiktsvekkende.
Men nå har det jo vært omsatt rimelig mye aksjer i rommet mellom her, kanskje med et par små unntak:
Er helt med på at vi kan ha et break-way gap her, men ser man f.eks RSI i Savepig’s chart så vil en retracement ned mot 200 dagers ikke være overraskende (som han også påpeker). Jeg tenker pullback for å teste brudd, men at det ikke blir så lavt som 45.
Investtech presenterte i dag (eller var det igår ?) en TA der motstand var 52 og tilsvarende støtte. La oss for all del se resten av uken