Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Er det et brudd ut av bullflagget vi ser nå?

Ikke helt enda, men nærmer seg

51

Det er det som er attraktivt i mitt syn med å plukke med seg litt aksjer på ca 52 (gitt at man tror at den langsiktige trenden står seg i lengden), da har man i det minste en liten post man kan snitte opp på hvis den plutselig stikker, langt mindre sjanse for at man ikke kommer til å orke å bli med opp.

Synes det er noen likheter med fjorårets sommer. Det var nok enda mer trøkk i fjor mtp. volum. Tight range i dag og endte som en innside-day. Bekreftet brudd på 51,5 eller 54 vil være interessante nivåer for den kortsiktige trenden.

3 Likes

Begynner ikke støtten på kr 52 å bli enda sterkere - etter de to siste dagenes omsetning? Er det ikke et poeng at vi også på mandag hadde relativt sett en stor omsetning på over kr 52?

1 Like

Finnes kjøpere her, men lempes fortsatt ut i høyt tempo.

Så nesten ut som vi skulle opp og gnage på 53 en stund her før det ramla ut et busslass aksjer.

Helt tydelig at noen er happy med 52kr i dag.

Siste edit: det løpes vel etter PCIB.

1 Like

Ja - samtidig virker det som at det er nok kjøpere som er veldig fornøyd med å få kjøpt til rundt kr 52. Desto flere transaksjoner på kr 52 - jo sterkere blir støtten, og da tror jeg det bare blir spørsmål om tid før vi er på vei oppover på 50 tallet.

1 Like

Godt konsolidert på 52 nå, men fortsatt noen svake sjeler igjen. Solgte 10% av porteføljen på mandag og satt det i PCIB

Nja, så lenge du ikke får noen reaksjon oppover fra støtten vil jeg si at støtten blir svakere så lenge du surrer rundt den

1 Like

Tror det røk noen SL’er der.

Jeg ser det poenget - tidsperspektivet spiller inn - samtidig hvis støtten “alltid” holder (og det ikke skjer noen endringer i det fundamentale), vil en vanligvis til slutt få et rykk oppover. Det virker imidlertid som at det fortsatt er flere som ønsker å selge på disse nivåene.

1 Like

Skal nok litt mer omsetning til før du helt ser den effekten. :slight_smile: Men alt hjelper.

Touchet såvidt nedpå det runde tallet 50 nå.

Husk at biotechene smitter hverandre, nå er det sikkert en del som tar fra PHO og setter i PCIB

1 Like

Gap-close incoming om 50 ryker nå.

Det er vel mye som taler for at det vil skje ettersom den ikke klarte å holde seg over kr 52,-. Men hvor langt ned skal kursen før gpet er lukket? 46,-?

Teoretisk ned til høyeste kurs 28.juni og det var vel kr 44. Men tror aksjen blir fanget opp før den faller så langt ned.

1 Like

kr 44,-? OK, da er det bare å begynne å legge ting ut på Finn og skaffe seg midler til å være klar.

Jeg begynner nok å nappe såvidt på 48, er på kjøpern på 46 og reduserer i andre aksjer om den går til 44.

På 48 begynner rsi å bli attraktiv, litt avhengig av hvor fort det går. Det er også dit ned det er tydeligst gap i volumprofilen.
På 46 er vi nede på viktige glidende snitt.
På 44 snakker vi om kapitulasjon fra svake hender, da er det bare å laste opp så det koker etter.

Så kan folk begynne å mase om, “ja hvorfor selger du ikke nå på 50 om du ser så sikker på at den skal ned?”

Ganske enkelt fordi aksjen nettopp har bevist at den er potent nok til å fyke 30% over natta, selv midt i biotech bjørnemarkedet fra helvete.

8 Likes

Veldig positivt er det vel ikke med brudd ned fra flagget, men ganske utrolig at aksjen skal prises til det samme som før denne gjennombruddsavtalen kom.

2 Likes

Testing, testing, testing

Noen som kan nappe litt i pho etter dagens close?