Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Er det bullflag i emning vi ser her?

2 Likes

Ja det er en fiffig liten bevegelse som skjer i chartet nå, på brukbart volum til å være PHO i ferien

1 Like

Her er bordet dekket og klart…Bare å forsyne seg :rofl::rofl:

Pent rett og slett. Mobilisering på morgenkvisten banket den gjennom 55 fra i går

3 Likes

Savepig
Hva sier krystallkulen din nå? Er det fritt for hindringer mot kurstoppen vi fikk i september 2018? Og hvor ligger neste motstandsnivå?

1 Like

Det er forskjellige scenarioer som bygger seg opp og som kan utløses av hva som skjer.

Du ser grensen der på 64 som var høyeste peaken sist, om den brytes er det egentlig ingen særlig relevante tekniske motstander oppover. Det er et voldsomt bullscenario, som jeg tror er veldig aktuelt utover høsten, fordi det på mange måter tilsvarer 32-34 motstanden som ble brutt i fjor, og altså gikk helt opp til en dobling, som vel var litt euforisk og overkjøpt.

Et annet scenario er at vi nå vil stange i taket av nåværende opptrend, litt vanskelig å vite hvor, (64 er en meget relevant mulighet faktisk) og man vil da få en reaksjon nedover, som typisk vil måtte teste 50 og 200 dagers snitt eller noe tilsvarende.

Det er kun to peaks igjen å overvinne. :wink:

4 Likes

Takk! Føler meg sikrere og sikrere på at vi får en take off i løpet av høsten. Men når det skjer, si det…

1 Like

Dette er monthly chart som går vanvittig langt tilbake, en ser at en må tilbake til før finanskrisen for å se at det buttet på denne prisen.

Nå er det vel en ny finanskrise som er den virkelig store trusselen nå ironisk nok. :confused:

3 Likes

Vanskelig å sette target hvis 60 brytes?

Kan posten på 60 definere som sperre? Er ca 20% av dagens omsetning

1 Like

Tror du fint kan sette 75-80 uten at du er radikal

1 Like

Du tro vi kan få en liten parabol?

1 Like

Det er vel toppen på 64.40 fra ifjor som er neste fartsdump på vei oppover nå, etter den bør det være blå himmel videre.

2 Likes

Ikke nødvendigvis, kan ta 3- 6 måneder. Du tenkte kortsiktig?

1 Like

Intradag topp og høyeste close fra i fjor er relevante. Brytes de så kan den fint gå til 70-80

2 Likes

Det høres bærre lækkert ut!

1 Like

50 dagers begynner å peke pent oppover nå.

Ikke noe særlig volum i ferien da.

5 Likes

Forfriskende å se så lav RSI godt i forkant av kvartalsrapport.

5 Likes

Spennende ukeschart, vi er i ferd med å bryte opp gjennom toppen som var for et par år siden.

5 Likes

Hva sier TA for kommende uke? Fortsetter oppturen eller møter vi motstand og en korreksjon?

1 Like

LM,
Det kunne jeg også tenkt å vite.

@Savepig
Hva skjer om vi nå kommer til 63,50, har vi en cup&handle formasjon da fra 10/9-18?

Må legge til at Teknisk analyse har jeg ekstremt lite peiling på og forsåvidt også derfor jeg spør.

1 Like