Vi må komme oss over 60 skal det se positivt ut?
Det er positivt i seg selv å ligge over 49-50 i en greit stigende trendkanal
Over 60, så kan det plutselig kommet et kraftig legg oppover.
Takk
Nærliggende å tro den skal lenger ned på kort sikt men får nok ikke skikkelig retning før den bryter ut av trekanten. Kan også tolkes som et bullflag.
Jeg satt og så på den trekanten din jeg og, rakk ikke å tegne den.
Hadde vi hatt litt mer volum (nedadgående trend på volumspikes er negativt) hadde jeg tenkt på den som et sikkert bullflagg, nå er jeg en bitte liten smule ambivalent
En smule snål handel som foregår nå
Det kan man si…
Hvorfor gjør robotene dette? Mange små transaksjoner etter hverandre. Noen som vet hva som ligger bak? Hva hensikten er?
Hvorfor i svarte hel!$te tillater man at selskaper som bruker disse robotene slipper unna kurtasje?
Hadde de måtte betalt, som alle oss andre, kunne man fått bukt med problemet.
Greit nok at roboter skaper mer handel og dermed større volum men dette er jo rett og slett en styggedom for børsen.
Det bør innføres kurtasje på faenskapet, dog mindre enn den vi andre smånisser betaler.
Hvorfor mindre? Algoer burde vært forbudt helt og holdent, men desverre driter børsen i småfisk. Det er haiene som bestemmer…
Hva kan vi si om utviklingen i dag? Short angrep, panikk salg og høyt volum. Syntes likevel vi tok godt imot.
Du synes ikke det var en smule dramatisk tolkning?
Den tradet jevnt før den droppet sammen med resten av markedet da kina kom med ekstra toll. Så touchet den klokkerent på 50 dagers snittet.
Synes chartet blir penere og penere hvor hver dag som går og den blir tradet i rangen 49-58
Jo litt dramatisk. Interessant at du synes chartet blir penere og penere. Snart tid å kjøpe mer.
Vil si det kommer veldig an på hva målet for traden er. 53 er rett på 50 dagers snittet, så hvis du da gjør en inngang med sikte på å ta gevinst ved 55-56, så bør stoploss være stram, typ 52.
Mens hvis du gjør inngang for å gå etter en breakout fra kilen så kan den være litt løsere, ned mot 50.
For en langsiktig posisjon, så er kanskje ikke 53 det beste inngangspunktet, da ville jeg heller sett etter kjøpssignal på vei opp fra kilen, eller et nytt bunnsignal ned mot 48-50, og så stoploss 46ish.
Noe sånt?
Veldig spennende å se om 53 blir en kortsiktig ny HL
Tenkte kanskje du hadde noe spesielt i tankene med inngang 53. Ein klar plan.
Har litt problem med å sjå på det som ein kile.
Tenker det beste er å vente til vi er over ca 60 eller under ca 49 og kjøpe/selge på det.
Men ser jo at viss vi holder MA 50 så kan det være interessant.
Ser ut for at MA50 holder og har en fin stigning oppover. Var nede i 51,7 var det den nye HL?