Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Gjelder bare når det er tilstrømming av investorer som accumulerer aksjer. Det motsatte vil være tilfelle når investorer vil ut.
Dette er vel ikke noe mer enn Adam Smiths supply and demand økonomiske teori for mer enn 100 år side. I Pho tilfeller nå strømmer nye investorer til for å kjøpe mens tilbudsiden er begrenset.

1 Like

Vanvittig sterk.

Noen spekulative holdepunkter i chartet, hvis man zoomer VELDIG inn. (Ikke ta for alvorlig.)

2 Likes

Den har ligget innenfor en rektangelformasjon siden 02. Så den burde da nå 107 kroner i løpet av formasjonens lengde, som er 17 år :joy::joy:
Jeg tror 100 kroner og vell så det kommer ganske kjapt!

5 Likes

Jeg er HELT GRØNN på TA og dette er mitt første forsøk på å publisere en teori så jeg er helt åpen for å bli slakta :smile:
Opp til ca 87 for å danne en hode skuldre formasjon?

Benytter anledningen til å takke Savepig og dere andre som kan TA for alt dere publiserer, følges med stor interesse!

2 Likes

Det er jo definitivt en spekulativ H&S som er under tegning,men det vil man jo hele tiden se i aksjer som er i opptrend. Det er en formasjon jeg synes må avgis før jeg kan tillegg den veldig stor vekt, men må alltid passes på. :slight_smile:

Du er helt nede på 5 minutt chart, i stor grad synes jeg h&s blir mye mer relevant på dagchart eller ukechart.

1 Like

Mildt sagt ståkarakter for første dagen motstrøms

13 Likes

Er spent på om volumet i dag vil overgå gårsdagens. Da kan man være sikrere på at toppen er inne.
Foreløpig ser jeg lite støtte i chartet før nede på 82 - dette er tilfelle av at en aksje går parabolic, det etableres lite støttenivåer som kan holde på vei ned igjen. Det sagt så virker ikke oppgangen i PHO totalt ubegrunnet, så den kan selvfølgelig snu lenge før dette. Best r/r er likevel enda lengre nede.

2 Likes

Hvis man går ned på time og kvarters chart er det mange hakk mellom 100 og 80 som ser ut som potensielle steder den kan finne støtte, men det blir veldig spekulativt.

Veldig naturlig at 100 blir en solid motstand å drive og trade opp mot nå, og jeg kan godt tenke meg at den blir liggende mellom 80 og 100.

2 Likes

Tok en trade inn på 89 - tror det kommer en bounce her nå :slightly_smiling_face:

Edit: på lengre sikt er jeg enig med grisen :slightly_smiling_face:

1 Like

Bør være bra støtte på ca 77.5-78.5 ? Men ikke på noen måte sikker på at den faller dit.

Ikke sett på chartet siden jeg tok exit på traden. Var en quick flip. Mtp. volumklimaks her til nedsiden kan det ta en stund før man får retest av 100. Skal vel etablere en ny tradingrange nå :slightly_smiling_face:

Hadde en p&f count på 41. Kan trygt si den traff ganske klokkerent. Tok ut tradingpotten på 101.
Ser ut til vi har en CHoCH, forvent en horisontal tradingrange fremover. Toppen skal testes igjen. Så får vi se om den makter å komme til samme nivå under første test. Men har ikke fått bekreftet bunn enda.

2 Likes

Ikke så lett å bli klok enda. Ser ikke noen stor grunn til å lette meg mer enn jeg har gjort, men kanskje heller ikke det store incentivet til å vekte opp igjen heller.

2 Likes

Jeg synes hvertfall dagens nivå ser spennende ut basert på fibonacci. Jeg er klar over at man i utgangspunktet ikke skal bruke fib alene, men i mangel på noe mer håndfast å gå etter kan det være et ok anslag. Passende nok er det akkurat på .382 det kanskje er i ferd med å etablere seg et støttenivå.
Eventuelt kan man ta utgangspunkt i RSI trenden på daily. Det kan være mulig vi vil se kursen treffe .500 (78.4kr) på fib samtidig som den når trendlinja jeg har tegnet opp i RSI. I så fall er det tendenser til et støttenivå rundt denne kursen, noe som kan hjelpe litt. Blir selvfølgelig veldig spekulativt.

3 Likes

Jeg skal selv øke eksponeringen i pho men den ligger foreløpig i negativt terreng og fortsatt i overkant overkjøpt på RSI. Tiden fremover blir nok veldig avhengig av volumet i aksjen. Den har vært ekstremt i forhold til tidligere når det var hæla i taket med 10 mill i omsetning på en god dag :tada::tada:

Et slag for denne uken er om den kan holde seg over 80.

Marketcap i skrivende stund 1,85 mrd.

5 Likes

Hva er første støttenivå under 80,-?

blir veldig shaky, men 76 og 72 og det runde tallet 70?

Dunno.

1 Like

Det bør være støtte på 77-78 basert på hvor volum ble omsatt.

2 Likes

Den begynner å bygge støtte på 76 såvidt jeg kan se…