Tok noen lodd på 79 - forventer en bounce opp herfra pga. oversolgt på 1-4 hr
Naturlig med en korreksjon etter en såpass fin oppgang siste tiden. Med daily timeframe skal det være solid støtte på 55 (Tidligere 50) og ser den bygger støtte i området 76-82.
Skal selv øke eksponeringen men avventer litt til RSI roer seg (60).
Norsk bulls kom med salgsanbefaling i går : https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=PHO.OL
Her med Daily timeframe (Og candles )
Det minst positive jeg ser i chartet er det smule gapet som ble bygget mellom 65 og 75,
utover det er det en ganske så eksemplarisk retrace og konsolidering av oppgangen som pågår, med masse kjøpsinteresse i markedet og flott volum.
Gikk ut på 82.50. Bouncen ble svakere enn forventet men fremdeles pen gevinst på 30 min. Forventer også den skal lavere, enig i nivåene du nevner.
Aksjen har gått parabolic og som oppgangen i en parabolic move kan nedgangen bli like brutal.
Men du, @JTHP, hvorfor ikke bruke candlesticks? Blir gal når folk bruker linjecharts
Edit: takker!
Forklar gjerne litt for den uinvidde
Ser du på 77-78 området som en potensiell støtte?
Det var litt ruggling rundt 77 på vei opp, og nå har den holdt en gang. Da er den straks en potensiell støtte.
Samme som at aksjen har dundret knallhardt oppi 100+ engang og falt tilbake, da blir den en naturlig motstand.
Streken på 87 der er volumprofilens point of control
Kvarterschart:
Hva forteller TA det? Er det verste over og har vi i dag sett bunn i denne omgang, eller er det bare en dead cat bouncing? Relativt greit volum på dagens opptur så der synes som om kjøpsinteressen er tilstede. Men stemmer det overens med hva du ser i TA?
Alt for tidlig å slå fast. Men jeg tok inn igjen de aksjene jeg solgte på 100 på 78, så det var ganske lekkert.
Selskapet er verd i ca 1,7+ mrd akkurat nå, det er et ganske komfortabelt sweetspot før Q4 uten alt for mye fallhøyde.
Et eller annet scenario slik som dette hadde vært awesome, som da ville gitt en market cap på pho på ca 2,5 milliarder over nyttår 2021.
Hva er ett Bjørneflagg?
Her har du dei forskjellige flagg
Ikke noe å bry seg om, igår var det noen som snakket om Hodeskulder formasjon.
Dette lever hele tiden og endres kontinuerlig og plutselig kommer det en kursdrivende melding eller en kjøper som skal ha et lass aksjer så er det hele snudd på hodet.
TA tar selvfølgelig ikke hensyn til meldinger men det skal sies at alle signaler i PHO har vært ekstremt høyt og med RSI over 90 på daily timeframe. Volumene som har vært i aksjen har vært hinsides det vi tidligere har vært vant til. Det begynner å normalisere seg litt men skulle gjerne sett at aksjen finner ny tradingrange og bekrefter flere støtte/motstandsnivåer fremover.
Takk, da fikk jeg fremprovosert noe som til og med jeg kan skjønne.
Jeg har veldig tro på TA til sitt bruk og til sin tid, men jeg tror PHO nå er i en “tilstand” hvor TA har betydelig mindre verdi.
Det som foregår for tiden virker veldig uoversiktelig og lite kontrollert. Mulig jeg tar feil, men det er hvertfall mitt inntrykk, meget uforutsigbart.
At det finnes en boks per i dag som er grei å forholde seg til er da ingen garanti for at ikke den blir brutt i morgen. Teknisk analyse sier bare noe om historisk handelsmønster og hvor man kan forvente at ting kan snu / møte motbør eller støtte. Det er ingen garantier for noe som helst, det er mer en vekting av sannsynligheter.
Per nå framstår det som fornuftig å selge på 91kr og kjøpe på 78kr. I morgen kan alt være annerledes.