Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Fikk ikke rykket opp som jeg håpte på, men sånn er livet av og til. Kommer ned mot stoppnivået mitt på siste trade som er 85-87 eller så.

Man skal være veldig forsiktig med å hvilke posisjoner man sitter med ved close på fredager fremover, mye stygt som kan skje i helgene.

2 Likes

Cevira meldingen kom på en mandag :slight_smile:

2 Likes

Ja, det var en stygg sak det :roll_eyes:

Holder seg foreløpig innen en fin oppadgående trend. Etter bunnen 14. Januar kan man se en tydelig endring i karakter på prisen. Hvor volumspikes er synkront med økning i pris. Før dette medførte økning i volum nedadgående priser.

92 kr har etablert seg som en liten motstand, men man ser avtagende volum for hver gang den testes. Lite volum foreløpig i dag indikerer retailers som selger unna. Det fundamentale er ikke endret i aksjen, så frem til Q4 vil jeg anta det er trading som vil drive prisen fremover.

Ønsker å se en HL nå, og at prisen holder seg innenfor kanalen. Akselerasjon til oppsiden over trendkanal i god tid før Q4 kan utløse en mindre reaksjon til nedsiden da vi vil bevege oss inn i overkjøpt område. Ved brudd til oppsiden vil det være naturlig å teste både 92 og 102 kroner området. Avhengig av momentet og aggressiviteten i bevegelsen. Dip under trendkanal og vi beveger oss inn i en oversolgt område. Ønsker da å se kjapp retur inn i kanal igjen. Fravær av dette vil indikere test igjen av 78kr området.

8 Likes

Hadde det samme på tungen, det skjer endel aktivitet i biotek selskapene i helgene, det har vi opplevd mang en gang tidligere.

1 Like

Ser ikke halvgærent ut, pen bounce fra close fredag.

Edit: og før lunsj tirsdag kom kjøpssignalet

8 Likes

Teknisk cup handle med kursmål 105 i dagchartet nå.

2 Likes

Faktisk ikke utenkelig, tror vi er i gang med et nytt rykk oppover nå etter lunsj.

1 Like

Må si at dette chartet er så pent at om det ikke hadde vært for Corona-situasjonen og hva som kan skje i løpet av helgen der hadde jeg nok sittet solid overvektet i PHO.

2 Likes

A post was merged into an existing topic: Photocure småprat 2020 (PHO)

Og det ble ikke akkurat mindre pent etter dagens melding hoho :smiley:

Sjekk månedschartet tilbake til årene før finanskrisen. For alle praktiske formål flyr vi nå fritt og over ATH. “Alle” som sitter med denne aksjen nå er SOLID in the money.

7 Likes

Bare en liten ting som bekymrer meg. Med en skyhøy omsetning på 143 MNOK i dag så frykter jeg Spetalene er borte og da får vi muligens kursras når sauene følger etter…

For all del sannsynlig at det blir volatilt fremover, men det har ikke mye å si egentlig. Så lenge man har cash ledig blir det store muligheter

1 Like

Ikke så mye å tenke på tror jeg. Om de har solgt så får dem bare gjøre det, reisen har nettopp startet, en annen ting er at det vet vi ikke før onsdag/torsdag neste uke likevel.

En annen sak er den at 6,4% av aksjene byttet hender i PHO idag, ganske formidabelt. Så en kan også forvente at andre større aktører har gitt gass idag og hvem vet kanskje ØSS har 450k etter dagen idag.

5 Likes

Se på Volumprofilen på slutten av dagen på fredag…
Gevinstsikring da kursen blie kjørt ned fra 120 -110.
Etter det snur kursen og volumene øker igjen.
Skal ikke se bort ifra at vi kan få en fin start på uken i morgen

4 Likes

Tester topp fra 4.des

Edit
Tester 50 ma. Denne har holdt flere ganger før så eit lite håp her

3 Likes

Har zoomet ut litt:

Log weekly:

2 Likes

Tenker du den skal ned å teste bunn av trendkanal eller at den kanskje snur her ved en av EMA’ene?

EDIT: Minner jo litt om forrige spike i Aug/Sep ish…

Hvis den ikke holder støttenivåene er det trendkanaler som er neste jeg ser på ja

Dette blir nesten litt coin flip (både her og i andre papirer). Enten blir det en veldig bra trade (v/market recovery) eller så blir det skikkelig bad (dersom Corona lammer verden og markedene).