Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Vi får se om de sitter over Q4 i første omgang. Har sett mange nok pump and dump fra den kanten, men overrask meg gjerne :slightly_smiling_face:

1 Like

Er naturlig at først kjøper de alt det de vil ha, så går man ut i finanspressen og forteller hvilket fantastisk case dette er og så selger man. Hvis man er kortsiktig.

Over 440k aksjer er for mye for det du kaller «dump».
De venter nok til industrielle aktører fra US skal tungt inn.

3 Likes

Enig! Det er alt for få ledige aksjer i Photocure til at man kan komme ubemerket ut igjen uten at brødrene Spetalen vil tape på det. Lurt å akkumulere for senere videresalg til Amerikanerne…

2 Likes

Enig i at et større antall aksjer gjør det vanskelig å “lure seg ut”. Min kommentar ovenfor var basert på hva jeg har sett i andre selskaper.

1 Like

2 posts were merged into an existing topic: Svinaktig fine aksjer - Bjellegrisporteføljen (Bacon fra Bærgen)

Det vil få konsekvenser, mest sannsynlig forbigående.
Men for min del vet jeg også at det ofte skjer saker og ting i Photocure i helgene, det gjør at jeg aldri kunne tenkt å lettet meg på en fredag.

https://newsweb.oslobors.no/message/495589

4 Likes

Send noen varme tanker til pafo på Hegnar-forumet.
Det blir en lang og søvnløs helg for ham nå. :sweat_smile:

Haha hysterisk. :smiley:

4 Likes

Nå ble det fest!

1 Like

Herlig avslutning på uka :heart_eyes:

1 Like

https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/02/14/7498136/photocure-aksjen-stiger-etter-nyhet

3 Likes

“Biotekselskapet Photocure har fått patent i USA som dekker bruk av Hexvix som neoadjuvant terapi i behandling av blærekreft hos pasienter med planlagt cystektomi”

Kan noen forklare hva dette betyr ?
Jeg tolker det som at det ikke gjelder TURBT, men bare for de som skal fjerne hele blæra. Muligens en behandling som kanskje kan forhindre at man må fjerne hele blæra (?)

Noen som vet ?

1 Like

Ja, man tenker seg å benytte HAL som neoadjuvant terapi i behandling av blærekreft hos pasienter planlagt for cystektomi (fjerne hele blæren). I dag brukes allerede kjemoterapi neoadjuvant. HAL vil benyttes vesentlig på muskelinvasive blærecancere (MIBC), men også ikke-muskelinvasive cancere (NMIBC) man ikke får kontroll på. Det er mulig at cystektomi vil kunne utsettes noe dersom man benytter Hexvix. Det er feks ikke helt uvanlig at cystektomi utføres pga utbredt, residiverende Cis. Patentet omhandler ikke bruk av Hexvix neoadjuvant/terapeutisk til brukt ved TURBT.

4 Likes

I det store bildet er vel dette en del av arbeidet med å få beskyttet rettigheten rundt Hexvix/Cysview så godt som mulig.

2 Likes

Vanskelig å overdrive hvor bullish dette chartet er.

Ukeschart for mange år tilbake, vi dundrer gjennom “ATH” på kjempehøyt volum.

6 Likes

Meldingen fikk meg til å tenke på om Myrlid har peiling?
Begriper ikke at folk tør sitte utenfor PHO jeg.

7 Likes

Denne meldingen var vel uventet? Blir spennende å høre med på radforsk / q4

1 Like

Myrlid sitter vel ikke akkurat utenfor :wink: