Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

GĂ„r ut fra du mener Q1-20 ?

3 Likes

Eller midt imellom kanskje. Etter Q3-2020?

1 Like

Ha ha

Nei, mente 21.
Er alltid litt i overkant edruelig, og har ingen hast.

I lÞpet av dette Äret vil vi fÄ se konturene av gjentatt oppfÞlging. Dvs 3,6 og 12 mnd. Det gleder jeg meg virkelig til.

3 Likes

OppkjÞp pÄ tidlig tidspunkt betyr at andre stikker av med mulighetene. Ønsker ikke dette pÄ lang tid ennÄ.

2 Likes

OppkjÞp pÄ dette tidspunktet ville vÊrt en god kurs-driver da sannsynligheten for et avslag er stor med et for lite bud

1 Like

Et bud idag ville nok lagt pÄ mellom NOK 130-170/aksje.
Endel ville finne dette interressant, men jeg hÄper flertallet ville takket nei til slikt skambud.

3 Likes

Jeg skjÞnner ikke at et bud skulle komme inn sÄpass lavt som kr 130,- - kr 170,-.
At der er aktÞrer der ute som har interesse av PHO er jeg enig i. Men hittil har en slik aktÞr kunnet hamstre aksjer til under kr 100,-. I den grad en slik aktÞr gjÞr alvor Ä legge inn bud pÄ hele selskapet, sÄ mÄ han komme med et bud som er sÄpass stort at han er rimelig sikker pÄ Ä fÄ tilslag pÄ fÞrste forsÞk. For hvis ikke, sÄgar han kun oppnÄdd Ä presse omsetningskursen betydelig opp.

F.eks. Kommer det bud pÄ kr 150,- sÄ vil omsetningskursen stige umiddelbart til kr 150,-. Dersom aksjonÊrer med 90% av aksjene aksepterer budet, sÄ er saken klar og han kan tvangsinnlÞse de resterende 10%. Men hvis ikke, sÄ har han kun bidratt til Ä Þke prisen pÄ selskapet betydelig.

Vi mÄ ikke glemme at PHO er et gjeldfritt selskap, har et FDA godkjent produkt i det amerikanske markedet, har pÄ plass gode refusjonsordninger, har sin egen salgsorganisasjon spredt over USA, selger et produkt som BLC teknologien er avhengig av for Ä fungere. En teknologi sÄ nÄ brer om seg i USA gjennom stadig flere scope utplassert. En teknologi som stÞttes fullt ut av fagmiljÞ og pasientorganisasjoner.

Ved f.eks bud pÄ kr 150,- vil verdien av PHo utgjÞre ca 3,25 mrd. Det vil jeg hevde er et skambud for et slikt selskap og jeg kan ikke skjÞnne at de stÞrste aksjonÊrene i PHO vil vurdere et slikt bud.

Jeg tror derfor ikke at vi vil fÄ noe bud pÄ dette tidspunkt. Og nÄr det kommer vil det vÊre av en slik stÞrrelse at budgiver fÞler seg rimelig sikker pÄ at ogsÄ de stÞrste aksjeonÊrene vil vurdere det seriÞst.

3 Likes

Tror potensialet er mange ganger dette, anbefaler alle Ä fortrenge hÞydeskrekken og ta sin del av det potensialet PHO har pÄ sikt. Tenk langsiktig, fÞlg med pÄ det fundamentale og unngÄ for mye fokus pÄ kursen nÄ.

4 Likes

Den ligger i taket pÄ den kortere trenden men det er mer Ä gÄ pÄ oppsiden her fÞr den er i overkjÞpt territorie.

2 Likes

Poenget mitt var ikke annet enn at tilbud som kommer pÄ OSE ofte kommer med et pÄslag pÄ 30-70%.
Og som en kan se i mitt innlegg hÄper jeg fÊrrest mulig ville gi sin aksept til et slikt skambud.

“Jeg tror derfor ikke at vi vil fĂ„ noe bud pĂ„ dette tidspunkt. Og nĂ„r det kommer vil det vĂŠre av en slik stĂžrrelse at budgiver fĂžler seg rimelig sikker pĂ„ at ogsĂ„ de stĂžrste aksjeonĂŠrene vil vurdere det seriĂžst.”

Det er jeg helt enig i, tror heller ikke pÄ noe bud med det fÞrste.

3 Likes

Ser den. Da er vi enige.

1 Like

Jeg tror nok at perioden vi er i nÄ med bÞrser pÄ ATH og usikker fremtid er et tidsvindu der en del bud pÄ den lave siden vil kunne fÄ gjennomslag, fordi mange heller vil ta sine 30% pÄslag til banken enn Ä risikere noe annet

Hva topp 10 aksjonĂŠrer tenker vil vĂŠre dritviktig. I funcom gikk gamle stĂžrste eier lei, og det fikk sure konsekvenser for alle andre.

1 Like

Nettopp, det hadde vÊrt fint om vi kunne unngÄ her.

1 Like

HS har sittet veldig lenge og sitter fortsatt pÄ en betydelig post. Dersom en skal tro pÄ hva dem uttaler til media og via en bekjent av meg vil de ikke vurdere et bud under 300 sÊrlig seriÞst tror jeg. Under 200 vil dem nok garantert ikke se pÄ engang.
De har tro pÄ at det vil lÞsne for Photocure og det klekkelig og har dem ventet sÄ lenge som nÄ klarer dem nok et par Är til. Mye kan skje nÄ utover i 2020 og 2021 med kursen.
Skal ikke undervurdere Cevira avtalen, den er virkelig god dersom man har tro pÄ at dem vil lykkes.

Dersom det er noen som enda ikke har sjekket slide 22 fra q3 anbefaler jeg Ä ta en titt pÄ den. Her framkommer det rimelig klart at det vil utlÞses nye innbetalinger til PHO om ikke lenge og den fÞrste kan komme meget raskt


3 Likes

Eller for Ä si det i klartekst (med forbehold om at undertegnede blingser), sÄ kommer det innbetalinger fra Asieris senest pÄ fÞlgende datoer:

1 jan 2020
1 april 2020
1 juli 2021
1 februar 2022

1 Like

Det kan jo vÊre en mulighet at Pho har sÞrget for at lisensutbetalingene skal komme pÄ lÞpende bÄnd med en liten sum hvert Q?
Hvis det er tilfellet kan vi vente en melding hvert Ăžyeblikk for Q1 :slight_smile:

1 Like

Blir kvartalsfest i q4, q1 grunnet Cevira da og fra q2 2020 blir det fest grunnet Cysview i USA, blir enestÄende framover dette.

4 Likes

Der er vi helt enig

Husker ikke helt casen, men var det ikke 5m$ upfront innen en viss tidsperiode, der 4musd betales/bokfĂžres i Q4?

1 Like

$5musd upfront ja, hvor de siste kommer nÄ pÄ Q4 rapporten. Men det er ogsÄ videre milestones som gÄr pÄ oppnÄdd milepÊl eller dato. Det er her det kan komme jokere fremover.

4 Likes