Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Headingen kan diskuteres, absolutt.
Men selve innholdet er ikke negativt synes jeg.
Men det undrer meg at dem ikke trekker inn eksempelvis Cevira avtalen i artikkelen.

3 Likes

headingen var skuffende, men etter å ha lest deler av artikkelen på fb-gruppen var den ikke så dum likevel

1 Like

Lukter bestillingsverk av slike headinger, så soper de ihopen litt info om selskapet og utelater det positive til de som har +abonnement.

3 Likes

Godt Q4 resultat gir kanskje mulighet for oppkjøp?

Er det noen spesielle som har vist interesse for oppkjøp av PHO?

Hva mener dere er en realistisk sum på et oppkjøp ut ifra deres forventninger? Og hvor stor er sannsynligheten hvis det kommer bekreftelse for hvert kvartal fremover?

Hansson som besitter hele 10% ville vel sagt seg ja for alt over 350kr aksjen, men mannen i gata derimot ville nok ikke vært fornøyd? Det gir en god gevinst livet ut for han, spesielt hvis du da kan få dem rett i hånden.
Men kunne FB-gruppen stoppet et oppkjøp, og noen som vet reguleringen eller har erfaring rundt dette? Jeg må bare spørre for nysgjerrighetens skyld :innocent:

Jeg tror det er for tidlig. Ingen vil betale det vi mener og tror PHO er verdt før vi har fått noen kvartaler med positiv bunnlinje. Etter Q3 i november kanskje.

3 Likes

Interessant problemstilling, håper vi kommer dit at det er et reellt alternativ.

For min del med rundt 20k aksjer ville det definitivt vært fristende å selge på 350kr. Ikke fordi det er så mye i forhold til mange andre, men fordi 7 mill. er veldig mye penger for en ganske vanlig lønnsmottaker med utgifter til både hus, bil, barn osv.

Når det skal sies er planen å sitte i mange år til å gnu på PHO aksjene, håper bare ikke jeg blir ledet inn i fristelse.

5 Likes

Jeg tror sjansen for at Photocure kan komme til å gjøre oppkjøp nærmeste par årene er betydelig større enn at vi blir oppkjøpt i denne perioden.
Har mine tanker rundt dette, men avventer til etter q4 tror jeg.

3 Likes

Regner vi PE, markedskonkuranse, fremtidig inntekstpotensiale så bør verdien ligger mellom 5-10 milliarder.Fra ca 225-450 kr per aksje.Forutsetter selvsagt vekst videre.Spennende tider…

1 Like

PE på fremtidig forventet inntjening ja, må nok vise noen positive resultater først :slightly_smiling_face:

Ok? Når jeg regner på det får jeg noen helt andre tall. Regner med vi begge gjør noen antakelser og valg i tallene som gir forskjellige resultater.

Ja, det store spørsmålet blir hvor mye markedsandel PHO klarer å skape over tid. Også har vi Cevira, som kan utgjøre en relativt stor forskjell på salgsprosessen/medieomtale for BLC hvis vi får en god nyhet der, helst tidligere enn forventet :grin:

2 Likes

Det blir litt patetisk av E24 å bli sjokkert over dagens oppgang.
Hadde de giddet å se litt tilbake, ville de sett at den pågående tournaround vi er vidne til, gjorde at aksjekursen var over 100 den 3. Desember.

Følgelig ingen grunn til surprise, surprise :wink::+1:

3 Likes

Teksten var ikke egentlig halvgæren, de påpeker bare det samme som vi har snakket om flere ganger ganske nylig, at trendingen i vekst ikke nødvendigvis leder frem til nåværende guiding for 2020 på cysview i usa.

Men samtidig, så snakket de jo ikke om at det det nå er trendingen for 2021-2022 og videre som er mye viktigere (og da må vi vente på Q1 presentasjonen senere i år for å få mer kjøtt på beina), og de nevner jo ikke Cevira i det hele tatt.

3 Likes

Har en snikende følelse av at vi vil se økt frekvens framover. Spesielt med ny og forbedret refusjon fra 1/1.

Spesielt når man leser slikt:
https://www.capitalhealth.org/news/better-outcomes-bladder-cancer-patients-new-technology-capital-health
( ja, postet før :smiley: )
Det virker liksom som at et nytt gir er koblet inn. Skal vi si andregiret. Førstegir har tatt oss opp bratthenget med alle de hinder som var der. Nå er vi på bakketoppen, klar for å sette utfor.
Gleder med til Fifth Gear.

4 Likes

Samme oppfatning. Artikkelen er ikke veldig dyp, men gir et relativt objektivt bilde av situasjonen.
De trekker frem at potensialet er enormt. De er vel de eneste som tør være ærlig om akkurat det.

Hvis pho leverer, så kommer nok e24 til å dra frem de store positive overskriftene.

4 Likes

Økt antall flexi bør alene øke gjennomsnittlig brukerfrekvens.

Min magefølelse er forsåvidt at refusjonen (dvs økning fra 1 jan 2020) ikke betyr all verden for brukerfrekvens, men at det nok vil vise seg å være ( i praksis ha vært) en faktor ved innsalg av scope/blc.

Nå er det i det hele tatt veldig vanskelig å beregne noe særlig sikkert om brukerfrekvensen, siden antall scope øker eksponensielt og i tillegg med stigende veksttakt.

2 Likes

Okei… så denne slo til… dere med peiling, whats next? Ned mot 90 før den tester 100?

1 Like

Skal opp på 150+ på et tidspunkt :+1:
Aner ikke når. Men tipper før Q1-21