Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Gir jamt f…, i hva Spetalen bedriver.
Det som er avgjørende, er hva PHO leverer ved neste Q, og vyene framover.

2 Likes

Selvsagt helt enig, samtidig er det dessverre en gang slik at når ØSS og hans likemenn foretar seg noe fører det ofte til forsidestoff og det kan man ikke lukke øynene for.
For Photocure betyr det niks nada, men lik det eller ei, mange påvirkes av slikt, det har vi sett på aksjekursen siste måneden både opp og ned.

1 Like

Rodjer; Forklaringen er ganske enkel at negative selskapsnyheter selger langt bedre enn positive nyhet i media.

3 Likes

Spetalen er bevisst på å snakke som om han er langsiktig i de fleste intervjuer, uavhengig av horisont. Peker på fundamentale forhold inntekts&vekstmuligheter. For så å plutselig selge, gjerne etter en emission, andre kromspring eller etter å ha økt litt for å få sauene til kjøpe han ut på selvstarta oppgang.
Så å tolke om han skal “bli” utfra Intervjuer går ikke.
Spetalen har ikke engang vært spesielt langsiktige i de selskapene han selv har skapt/finansiert opp. Han har stort sett solgt majoriteten før mesteparten av MC veksten i selskapene skjer.
Sitter gjerne igjen med en pott før han er helt ute.
Jeg tror dette kommer av at han ønsker å jobbe og trenger nye utfordringer. Samtidig som han ikke er spes tålmodig.
Nå har han vel mest i banken. Så da må han ha troa på PHO over mye annet i hvert fall.

Spetalen har skapt og bidratt mye. Så at han tar en benkeplass i PHOs oppgang uavhengig av horisont er han vel unt, for min del i alle fall.

3 Likes

Utjevnet over tid gjør han ikke noe særlig forskjell slik jeg ser det, kun litt ekstra volatilitet. Har vanskelig for å se at det skal gagne han og starte den type terrorregime som vi så i funcom

2 Likes

PHO er uansett et langsiktig case, om det ikke skulle komme et oppkjøpsbud på bordet.

Undres derfor om det er denne vinklingen, som ligger i bakhodet til «gribbene»?

Ellers virker det litt påtatt at en skulle velge å investere, kun utfra antagelser om brukbare framtidige utbytter.

Oppdatert Topp 20 liste hentet ut idag viser at TYCOON INDUSTRIER(Spetalen) har kjøpt drøyt 64k torsdag i forrige uke og er inne på 18.plass med totalt 164,735 aksjer.

8 Likes

Om dette blir kjent i finanspressen får vi sannsynligvis et godt løft i løpet av dagen :slight_smile:

1 Like

Jeg tar ikke stilling til om det er bra eller mindre bra at Spetalen kommer inn i Photocure, men registrerer at han kjøper seg oppover.
Og uansett kan vi håpe at med det kan selskapet bli oppdaget av flere.

6 Likes

Det blir vel så kjent som han vil at det skal bli. :sweat_smile: og det er tydeligvis ikke så veldig, forrige stuntet var nok for å få plukket aksjer billigere, og det vil han nok fortsette med.

1 Like

kan cevira avtalen bli påvirket av corona-virus og hva dette har medført i kina?

1 Like

Nei.

60% opp siden forrige presentasjon. Kan Schneider innfri de store forventningene den 27. februar?

1 Like

Ja…

Det renskes fortløpende på selgersiden, tydelig at det akkumuleres.

2 Likes

Bra volum så langt i dag også.

1 Like

Ingen skriverier om den vanvittige oppgangen idag i mediene? :thinking::thinking:

1 Like

De er rett og slett uvitende og skjønner ikke Photocure. Olje, Fisk og Industri er de best på.

2 Likes

Nå vil ikke jeg være enig i at markedet har store forventninger til PHO. Vi snakker tross alt om et selskap som har et FDA godkjent produkt i salg i det amerikanske markedet. De har på plass effektive refusjonsordninger og såvel fagmiljøet og pasientorganisasjoner innen blærekreft gir sin fulle støtte til bruk av BLC. Selskapet har sin egen salgsorganisasjon i USA og antall utplasserte scope er økende over hele USA. Selskapet har også en amerikansk ledelse som har sitt uttalte mål om å gjøre BLC til ny SoC i et marked verdt flere milliarder.

Markedet priser pr nå PHo til 2,1 mrd NOK. Er det mye for et slikt selskap? Representere det høye forventninger til PHO? Til sammenligning priser markedet NEL til friske 15,1 mrd, og det ut fra bare forventninger.

Ja, jeg tror ikke bare at Schneider innfri, men han vil vise at markedet har alt for lave forventninger til PHO. For PHO vokser og vil rimelig sikkert innfri guidingen for 2020.

7 Likes

gledesdreperne fra www.e24.no bak betalingsmur: https://e24.no/boers-og-finans/i/kJzRXa/boerskommentar-aksjemarkedet-kan-ha-faatt-litt-vel-hoeye-forventninger-til-photocure

4 Likes