Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

E24 tilhĂžrer samme familie som Nettavisen hvor artikkelen er publisert.
Du kan tipse Hegnar, men han liker kanskje ikke at det ser lyst ut for Photocure.
Basert pÄ endel tidligere artikler og mangel pÄ sÄdan fra den kanten ad Photocure

2 Likes

OK. kan sende et tips uansett ila dagen, sÄ fÄr de gjÞre som de vil med det :blush:

3 Likes

Flott, bare Ă„ gi gass, vi har ingenting Ă„ tape pĂ„ Ă„ prĂžve​:grinning::+1:

Hehe, vet ikke om du tuller eller ikke men disse gutta bommer mye! Kan nevne at de anbefalte reno norden noen uker fĂžr de gikk konk

2 Likes

Og hvor mener du de bommer angÄende Photocure?

Var ikke det jeg kommenterte. Kommenterte at det ble sagt at aksjeanalyser.com ikke bommer og det er feil. Jeg har ingen bakgrunn i teknisk analyse sÄ kan derfor ikke si om de tar feil i sin analyse PHO. Har selv aksjer i PHO og er veldig spent pÄ Q4, men jeg tar anbefaling fra aksjeanalyser.com med knusende ro. Men hver sin vurdering hvem de stoler pÄ

1 Like

Hei Sleeperts. Jeg henviste til det faktum at modell portefĂžljen deres total sett har hatt fantastiske overskudd (Se klipp og lim i innlegget mitt).
Det at de tar inn Photocure betyr at de mener at dette selskapet skal bidra til at de fortsatt skal gjĂžre det bra, total sett. :wink:

1 Like

Ja, de hadde meravkasting i 2019. Men det var i et marked der index er opp 17%, USA opp nesten 30%. Med den risiko som aksjeanalyser vanligvis tar( mao pitcher caser som reno Norden og bitcoin) skal man egentlig bare forventer at de har god avkastning nĂ„r markede gĂ„r bra. Men for all del, hĂ„per de fĂ„r rett ang PHO og ser flere dyktige skribenter pĂ„ teknisk analyse her pĂ„ TI ogsĂ„ mener at PHO ser bra ut teknisk. Tiden vil vise​:grin::crossed_fingers:

1 Like

SelvfÞlgelig bommer de innimellom. Teknisk analyse er ingen fasit om hva som kommer til Ä skje fremover, men hva som er mest sannsynlig basert pÄ hva investorene faktisk har gjort med pengene sine en periode.

1 Like

Min opplevelse av dette analysefirmaet er at de ofte treffer bra, og som andre har de sine bommerter. Det som har irritert meg er at de slĂ„r seg selv pĂ„ brystet noe sĂ„ forferdelig nĂ„r de treffer mens bommene ikke nevnes sĂ„ mye. Jeg mener vi har vel sĂ„ dyktige TA -folk her pĂ„ forumet. For meg som PHO-aksjonĂŠr tenker jeg likevel at “all PR er god PR”, sĂ„ derfor er det positivt med en slik reportasje.

1 Like

Jepp! En ting som er sikkert er at ingen har fasit i aksjemarkede! Jeg er positiv til publisiteten en slik artikkel pÄ nettavisen gir!

1 Like

Takk for oppklarende og godt reflekterte innlegg.

1 Like

“For meg som PHO-aksjonĂŠr tenker jeg likevel at “all PR er god PR”, sĂ„ derfor er det positivt med en slik reportasje.”
Jeg er sÄÄÄ enig!

1 Like

Sikkert vĂŠrt nevnt fĂžr. Men repeterer

Photocure er perfekt «hedged» mot Coronavirus.
For det fĂžrste er mat og medicare primĂŠrbehov. Dvs ingen redusert etterspĂžrsel under eventuelle kriser.
For det andre har vi lite av inntektene i norske kroner, som kan svekke seg ytterligere ved en eventuell krise (men vi har endel utgifter i NOK :smile: )
Dollar, Euro og danske kroner er sterke som faen.

Det verste som kan skje er vel at noen sykehus mÄ bruke ALLE ressurser pÄ viruset, slik at kjÞp av nye scope ikke blir prioritert. Dette betyr i sÄfall bare en liten utsettelse hos noen potensielle sykehus.

3 Likes

Blir det slik at amerikanske sykehus plutselig prioriteterer Coronaituset pÄ bekostning av cysview og scoope sÄ tror jeg at det meste her i verden gÄr til helvete

2 Likes

Jepp

Sykehus som allerede har scope vil IKKE nedprioritere kreftpasienter, som tross alt har betalt i dyre dommer for Medicare. Helt utenkelig.

1 Like

BjÞrn Inge Pettersen som stÄr bar Aksjeanalyser.com har sin bakgrunn som analysesjef og grunder i TrendTech.

2 Likes

PĂ„fallende lite diskusjon rundt at Spetalen brĂždrene har Ăžkt sin eksponering i PHO kontra aktiviteten da Hegnar meldte at han “solgte unna Photocure”.
Begge brÞdrene Þker altsÄ og gad vite om dem bruker flere konti i tillegg som bevisst holdes under Topp50 listen.
Vel, blir bare spekulasjoner.

5 Likes

Jeg konstaterer at mitt tips om exit for brÞdrene var skivebom. Det blir spennende Ä se om de satser pÄ forventningsrally, resultatrally eller er langsiktige.

2 Likes

Blir spennende Ä se utviklingen framover ift Spetalen. Han er ikke min favoritt, men samtidig er det liten tvil om at han setter selskaper pÄ dagsorden(media).
SÄ fÄr vi se om Hegnar fanger opp at han ikke har solgt mer, men Þkt.
Det beste hadde vÊrt om dem gjorde et intervju med ØSS dersom han mener noe mer langsiktig i PHO.

2 Likes