Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Kommer det en rapport som er bra nok/bedre enn forventet, sÄ vil nok selskapet reprises pÄ forventninger i lÞpet av kort tid, og da vil nok de fleste kunne se lyset i enden av horisonten og realiteten av hvor stort markedspotensiale PHO har.

1 Like

Synes photocure imponerer og forventer god vekst.hyppigere i media FOX news
etc .Taes det en tesla her?

3 Likes

Som sagt svÊrt stille svÊrt lenge i dette selskapet. PÄ den mÄten savner jeg tiden i NEL. Der er det nyhets flyt hele tiden. Satser pÄ rekyl til uka nÄr man ser bevegelser i aksjonÊr massen. Det er det nÊrmeste vi kommer til nyheter


Et lite spÞrsmÄl @Rodjer.

NÄ som det er internasjonal uro og virusrykter (bÄde sanne og usanne)

Hva tenker du angÄende et evt bÞrskrakk, hvordan innvirkning tror du det ville fÄtt pÄ pho?

Jeg tenker jo at blÊrekreft er det jo alltid et marked for med tanke pÄ folk ikke slutter Ä fÄ kreft , men tror du kanskje kursen ville sunket bare basert pÄ den menneskelige frykten i lag med resten av alle markeder?

Det er vel ingen annen forklaring pÄ fallet enn det du nevner.
Men
,.
I Pho sitt tilfelle betyr det lite i det lange lĂžp.
Hvorfor?
Ingen gjeld
Ingen emisjonsfare
Positiv cashflow (nÄ) mulig ikke alle har fÄtt det med seg
Markedskeder pÄ kvalitet innenfor operasjon og overvÄking.
Kommende triggere i massevis.
HĂžy dollarkurs

Fokuset vil muligens «drukne» en liten stund. Men kommer selvsagt tilbake pÄ et tidspunkt.

Photocure er en «safe haven» i Virustider

2 Likes

I et bþrskrakk synker “alle” aksjer mye.

Men de beste selskapene synker minst, og kommer raskest tilbake. Aldri sitt fullinvestert, aldri selg deg helt ut.

4 Likes

Okei, takk for veldig gode svar.

Har stÄltroa pÄ Pho i det lange lÞp, sÄ jeg fÄr nok bare bite tenna sammen under et evt krakk!
Sitter ikke fullinvestert heller, har en pot for nedgangstider, har b.la kjÞpt noen smÄ poster pÄ vei ned idag, venter spent pÄ rekyl nÄ imot q4 rapport tider.

God helg! :beers:

2 Likes

Et «krakk» gir alltid fine muligheter, husk det!
Har sÄpass trua pÄ Pho at man sitter litt pÄ et to-egget sverd. Ønsker selvsagt kursoppgang, men Þnsker ogsÄ Ä fÄ kjÞpt mer billig :smiley:

1 Like

Ikke noe Ă„ tilfĂžre utover det som allerede er sagt.
Selv sitter jeg ikke med belÄning og det gjÞr livet mye enklere i tilfelle krakk og eller korreksjoner.
Husker jeg kjÞpte noe ekstra i pho pÄ kurser mot 60 etter q2 2018. Var med ned pÄ midt 30-tall deretter og nÄ er vi pÄ 85.
Et midlertidig papirtap i et fundamentalt solid selskap takler en da greit og disse selskapene kommer rimelig greit tilbake til hektene igjen.

En nydelig analyse er lagt ut pÄ FB gruppa :slightly_smiling_face::+1:t2::+1:t2:

3 Likes

Veldig gode svar av alle her, setter pris pÄ det!

BelÄningen har du helt rett i, hadde personlig ikke hatt hjertet til Ä takle Ä bruke andres penger.
Har heller ikke satset mere enn hva jeg har rÄd til Ä tape, selvom summen begynner Ä bli hÞy (i mine Þyne) i mine investeringer for en helt vanlig fyr, med en helt vanlig jobb, sÄ klarer jeg meg mere enn godt nok selvom jeg skulle «mot formodning» tape alt av egenkapitalen jeg en gang la inn :blush:

Setter forresten veldig pris pÄ et forum som dette og Facebook gruppen. Veldig ryddig :+1::+1:

4 Likes

Er Photocure den mest spennende aksjen for 2020?

https://www.nettavisen.no/okonomi/kanskje-den-mest-spennende-aksjen-pa-oslo-bors-i-2020/3423920926.html

6 Likes

Hvis man synes «summen begynner Ä bli hÞy», sÄ anbefaler jeg at man forsÞker Ä holde fokus pÄ nÞyaktig hva som er mÄlet med investeringen.
Hva Þnsker man Ä oppnÄ. Hvor ligger lista.

Og, forsĂžk Ă„ forhold deg kaldt og kynisk til matematikken.
En million + en million trenger ikke Ä vÊre mer komplisert enn 1 eple + 1 eple, dersom du har rÄd til Ä tape investeringen.

5 Likes

Godt tips, lett Ä fÄ litt panikk i slike situasjoner. SÄ man bÞr vell prÞve Ä holde hodet sÄ kaldt som mulig Ä tenke sÄnn som du formulerer det :ok_hand:

1 Like

Fra Aksjeanalyser.com: https://www.nettavisen.no/okonomi/kanskje-den-mest-spennende-aksjen-pa-oslo-bors-i-2020/3423920926.html

Disse gutta bommer ikke:
Aksjeanalyser.com sin modellportefÞlje for Norge var opp solide 40,57 prosent i 2019, mens referanseindeksen Oslo BÞrs Benchmark indeks (OSEBX) var opp 16,51 prosent i 2019. Fra start av modellportefÞljen Norge hos Aksjeanalyser.com den 20/08-2018 sÄ er modellportefÞljen (per 04/02-2020) opp 37,01 prosent, mens referanseindeksen Oslo BÞrs Benchmark indeks (OSEBX) i samme periode fra 20/08-2018 til 04/02-2020 er opp med kun 2,64 prosent

1 Like

JÞss, er det liv i aksjeanalyser.com ennÄ?

Cevirastudien kan vel bli noen mÄneder forsinket pÄ grunn av situasjonen i Kina.
Betyr det noe?

1 Like

Dagene tikker og gÄr.
Lite som tilsier at troen er svekket.
PHO er iallefall et selskap SnĂžffelen har fulgt siden og kanskje fĂžr bĂžrsnoteringen og som han NÅ eksplisitt tilkjennegir - endelig, vil slĂ„ ut i full blomst.
Da er det bare Ä ha stÄltro pÄ Q4 presentasjonen :+1:

2 Likes

Med alle begrensningene som er i Kina skal du ikke se bort fra det.
NĂ„ vet jeg ikke hvilken region Asieris holder til i, men det kan vĂŠre svĂŠrt aktuelt.

Photocure har nok ikke tatt hÞyde for en potensiell pandemi i avtalen som bÄde gÄr pÄ tid og mÄloppnÄelse.

1 Like

GĂ„r det an Ă„ tipse FA eller E24 om analysen til aksjeanalyser.com?

2 Likes