Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

NÄ kommer de jo forhÄpentligvis til Ä gÄ ganske greit i pluss, sÄ det er jo evt det som kan trigge kursen til Ä stige ytterligere

1 Like

Hvor mange Q reports i PHO har du experienced der de gÄr fra minus til pluss ?

1 Like

Tror ikke man skal vektlegge for mye hva som har skjedd tidligere rapporter. Hvis man ser pÄ det «store bildet» sÄ har Photocure aldri vÊrt sÄ nÊrme suksess som dem er nÄ. Det er et enormt marked med stort vekst-potensiale. SpÞrsmÄlet er for meg mer «nÄr» enn «hvis». Men en ting er sikkert; blÊrekreft-pasienter er det nok av, og BLC er utvilsomt det beste diagnostiserings-verktÞyet. Ikke nok med det, sÄ har vi Cevira som en god kurs-trigger ogsÄ.
Da Þnsker man ikke Ä stÄ igjen pÄ perrongen, i hvertfall ikke nÄr man tenker pÄ volum, momentum, antall utestÄende aksjer og ikke minst oppsiden/potensialet for selskapet.
Det blir veldig spennende Ä se utfallet av kommende rapport. Volumet dem siste mÄnedene har Þkt betraktelig mye, og det igjen viser stÞrre interesse for aksjen.

Rapporten er forresten torsdag 27/02-2020

1 Like

Selskapet har vÊrt svÊrt stille svÊrt lenge nÄ og allikevel er det oppdrift. FÄr vi en melding ala Kaiser, eller Cevira fase 3 sÄ bryter vi glatt gjennom motstanden ved 92 mot 120 fÞr kvartalstallene.

1 Like

Kan ikke vÊre sÊrlig motstandsnivÄ pÄ 92 vel?

1 Like

Mener vi har snudd ved 92 en gang fÞr etter toppen pÄ 100+.

1 Like

Det har vĂŠrt den mest tydeligste og sterkeste motstanden i chartet, men betyr ikke at den nĂždvendigvis er det neste gang.

For meg ser det ut som at det utvikler seg til en omvendt hode-skulder formasjon, da vil det vĂŠre sannsynlig med et brudd opp fra 92kr i nĂŠrmeste fremtid vil jeg tro, men dette er selvfĂžlgelig spekulativt.

3 Likes

That is a very good point. Just trying to ensure that i dont get too excited and then potentially disappointed, because as we all know
things take time in this game.

1 Like

Ved 3-4 kvartal satt MW pÄ en stor short-posisjon. Betydelig short og generelt lite interesse for selskapet, gjorde at det var bÄde Þnskelig og lett Ä fÄ kjÞrt kursen ned pÄ kvartalstall.

NĂ„ er det ingen synlig short.
Interessen for selskapet blant stĂžrre investorer er betydelig.
Omsetningen er pÄ et helt annet nivÄ enn fÞr.

6 Likes

Ouch for en start pÄ dagen. Kommer inn i stopploss territorie pÄ aksene jeg kjÞpte i gÄr.

Okei, hvor ligger stoploss og hvor mange aksjer har du liggende der

1 Like

hvordan ser det ut “teknisk”?
For meg (amatþr) virker det som om den skal teste 85 tallet fþr den spretter opp over 90
 hva mener dere?

Kursen er pÄ et kritisk nivÄ nÄ, hvor en del stop-losser kan bli trigget dersom den dipper litt under. Men fremdeles tror jeg kursen skal raskt opp igjen om det skjer. Teknisk sett er det bare en pullback forelÞpig i chartet.

Ser at nÄr relativt store poster legges ut for salg pÄ disse nivÄene blir det fort tatt. Er noen som akkumulerer.

1 Like

Kanskje det er noen som tenker at dem vil fÄ mye billigere aksjer om dem selger nÄ og kjÞper tilbake, men tror ikke det blir tilfellet. Tror heller at det resulterer i at man mÄ lÞpe etter, hÄper nÄ jeg da (som sitter rolig) :blush: Aksjen er som regel veldig likvid opp igjen dersom noen selger ut i panikk og kursen synker kraftig pÄ kort tid, da vil det ikke sannsynligvis ligge sÄ mange aksjer til salgs pÄ disse nivÄene.

2 Likes

Blir som mye annet dradd litt ned av at Equinor faller over 2,5% prosent i dag. Den utgjĂžr sĂ„ stor del av indeksen at “alt” blir smittet.

2 Likes

Bare selg. Jeg plukker rundt her nĂ„đŸ€«

Jeg har stor tro pÄ brudd opp fra 92kr neste gang, og da vil nok det nivÄet fungere som en sterk stÞtte igjen forhÄpentligvis.

1 Like

Usikkerheten gÄr tydeligvis pÄ hva PHO vil levere pÄ bunnlinjen for Q4.
Jeg kan ikke skjÞnne annet enn at resultatet vil vÊre en indikasjon pÄ hva som kommer i de neste Qene.
Ikke rart Spetalene har valgt Ä bruke de lange brillene, nÄr de har investert i PHO.

Hehe, ja ikke sant :grin: Dette er heldigvis basert pÄ det tekniske, og ikke bare fÞlelser.