Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Det har vært endel som har fokusert på at fond og enkelte andre på topp 20 har redusert på lav 80.

Idag/nå ser ikke det ut til å ha vært et godt valg

2 Likes

Tror ikke alle er klar over det, men det hender topp20 aksjonærer også foretar seg feil valg.
Å følge konsekvent deres linje er ikke ensbetydende med suksess.
Mange som også konsekvent følger anbefalinger fra meglerhus, de som fulgte Norne har nå gått glipp av 20kroner/aksje.

2 Likes

En grei dag. Er det forventningene til Q4 som har begynt å gi seg utslag? Ikke så hyggelig å sitte på utsiden av PHO dersom selskapet kommer med gode omsetningstall for Cysview, samt et nytt godt kvartal mhp utplassering av scope. Den var i over kr 100,- før julen 2019. Med gode tall på Q4 tror jeg veien tilbake vil være kort.

1 Like

Vel, det er en sannhet med modifikasjoner. De som evt. fulgte Nornes anbefaling om å ta gevinst ved 100 kroner og var heldig/smart nok til å kjøpe tilbake rundt 75, har minst 35 kroner aksjen mer i gevinst enn oss som ble sittende.

1 Like

Joda, kjøper den.
Selvsagt har du et poeng der.
Poenget mitt var mer generelt at mange, spesielt småsparere kaster seg på og følger meglerhus sine anbefalinger.
Jeg mener bestemt at ofte ligger det en agenda bak deres anbefalinger. Og selvsagt kan en stille spørsmål ved deres analyser, garanterer at flere her på dette forum kunne laget vel så dekkende og treffende analyser som mange av de analytikerne.

1 Like

Personlig legger jeg aldri et meglerhus sine spådommer til grunn for mine investeringer.
De tas på egenhånd basert på min egen tro og kunnskap om selskapet.
Sålangt har det virket bedre enn meglerhusene sine anbefalinger så det vil jeg fortsette med.

3 Likes

Litt rekapitulasjon.
PHO rapporterte ved Q3 i november en inntektsvekst på 42% for USA markedet. EBITA i NOK ble 8,3 mill.
Dette inkluderte Kina avtalen.

Det er svært liten grunn til å tro at Q4 ikke vil bli vesentlig bedre.
Det blir derfor spennende å se hvilke EBITA anslag analytikerne kommer opp med i forkant av Q4.

Forventer selv at aksjekursen vil passere 100 i forkant.

1 Like

EBITDA på 8,3 mill inkluderer 5,7 mill fra Cevira.

1 Like

Candace Granberg, MD

@candacegranberg

Pediatric Urologist at Mayo Clinic

1 Like

Ny site registrert:
Cleveland Clinic Akron General
1 Akron General Ave., Akron, OH 44307
akrongeneral.org

17 Likes

Scroll nedover på siden. Er denne klinikken ny? En ny klinikk under Capitalhelth?

https://www.capitalhealth.org/site-search?search_api_fulltext=&page=566

Og denne?
https://www.capitalhealth.org/news/lawrence-obgyn-associates-joins-capital-health-medical-group

1 Like

Ny Topp 20 liste hentet ut idag viser at:

KRISTIANRO (lillebror Spetalen) + 20k til 196,716

JPM SEC. INN. + 54k til 210,074.

VINTERSTUA A/S -30k

LEHRE HOLDING skyves ut av topp 20.

Har dessverre ikke tilgang på topp 50, men dette ser ut som å gå hånd i hanske med hva jeg tidligere har skrevet, oppslaget om at Spetalen drev og solgte seg ut kan ha vært et stunt, eller at det passet glimrende helt tilfeldig.
Og med glimrende mener jeg for Spetalen, mange solgte og han kan ha fått flere aksjer billigere.

8 Likes

Noen som skal ha 12000 aksjer gitt.omsetningen setter fart

1 Like

88 burde holde. Ned for å samle nye krefter til neste legg oppover og igjennom 92. Uten nyheter holder kursen utrolig bra. Når vi vet at neste børsmelding blir positiv er det risikosport å stå utenfor.

1 Like

Noen her som tør å vedde på hva kursen slutter på fredag den 28.feb? :grin:

Jeg tipper selv at den stiger sakte frem mot q4 presentasjonen, også bykser den noen prosent etter DS legger frem veldig gode tall.

My guess: 104,9kr 28/2 16:20

4 Likes

102,8 :see_no_evil:

2 Likes

Garantert over 100 kr. Tipper kr.112,-

Håper du får mere rett enn hva jeg får :+1:

2 Likes

How many Q reports have you guys experienced? In my experience, there have been more downs than ups. Although hopefully this is a thing of the past…

1 Like

Tar det fritt fra hukommelsen, men q2 2018 var opp, q3 og q4 mener jeg var til dels kraftig ned, spesielt etter q3.
Q1 - Q3 2019 var vel helt greit.

Q3 2018 var dømt til å feile etter Belettes halleluja stemning på q2, personlig synes jeg det er flott at han ikke lenger er endel av Photocure.
Tror han var stor i ord og liten på jord, mitt inntrykk.

2 Likes