Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure - Teknisk Analyse (PHO) (TA)

Om ett par år sitter vi nok alle å angrer på at vi ikke kjøpte alt vi kunne på både 50, 55 og 60 :slight_smile:

1 Like

Har vel litt med strategi å gjøre, om man f.eks er fornøyd med en +10kr opp så har hver krone noe å si for inngangen (i motsetning til de som tenker langsiktig, da er jeg enig i at kronene betyr mindre).

@Savepig venter fremdeles på en higher low og muligens en lower high som vil gi en pen pennant inn mot Q3.

2 Likes

Tegn tyder vel på at nedturen var over i forrige uke og at kursen nå har satt kurs nordover. Hvis dette ikke stemmer ut fra TA, da må jeg si meg blind på TA.
Og vi må vel nå kunne forvente en stadig brattere stigningstakt resten av uken og ingen motstand før vi på ny befinner oss på låkurser rundt Kr 63,-. Men når kursen når det nivået vil vi være enda et par dager nærmere Q3 presentasjonen og da vil nok vi oppleve en økende interesse for PHO som vil hjelpe til med å forsere motstanden på 60 tallet.

Ser det har vært my off-topic prat her den siste uken, la oss holde oss til TA i denne tråden :slight_smile:

3 Likes

Savner guffe, men det er nå etablert en bevegelse opp fra bunnen, aksjen omsettes over 50 dagers snittet i skrivende stund.

image

Edit:
Også på lang sikt ser chartet pent ut:

image

1 Like

Med en liten dipp i dag, begynner det da å ligne en OHS i Photocure?

2 Likes

@Savepig venter fremdeles på en higher low og muligens en lower high som vil gi en pen pennant inn mot Q3.

Neimenn har du sett… :slight_smile:

2 Likes

Kan ikke si dette ser veldig bra ut i dag. Hvis denne candle’n closer slik i dag så har du en Gravestone Doji og continuation. I tillegg er 20 SMA ferd med å krysse 50. Det eneste positive er at volumet er avtakende, men du ønsker å se en volum spike om vi begynner å bevege oss oppover igjen.

2 Likes

skuffende at kursen ser ut til å etablere seg under sma50

1 Like

Rett og slett for lite kjøpsinteresse til å drive den oppover, som jeg kommenterte tidligere. Det er et fravær av volum over hele fjøla i norsk biotech.

2 Likes

2 posts were merged into an existing topic: Photocure Småprat (PHO)

Jeg melder meg på i det pessimistiske hylekoret inntil videre.

4 Likes

image

Stochastics krysset bearish på fredag og 20 dagers er i ferd med å krysse gjennom 50 dagers ved close under 50 kr i dag. Har target på mellom 45 (første støttenivå) og 41 (fib. retracement nivå).

1 Like

Er også blitt litt mer likvid, og følger nå litt godt med på PHO.

Hvis denne dobbeltbunnen bekreftes så er det Tango for alle penga:

2 Likes

Looking good! Syntes egentlig den så fin ut mot slutten i går også.

Jeg kan lite om dette, men er ikke volumet litt i minste laget for å kunne gi noen god indikasjon?

Det er lavt volum, men oppgang på stigende volum/volum spike er et godt tegn uansett.

Volumet er signifikant mye høyere nå enn i lange tider i forveien.

Og det er også kun 21,6 millioner aksjer i Photocure.

Som Calusari sier, du kan også se at volumet var veldig mye høyere på vei opp enn under konsolideringen.

image

2 Likes