Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Podcaster du kan anbefale 🎧

Hardcore History med Dan Carlin er fantastisk.

1 Like

Veldig enig, anbefaler denne:

Kanskje han ogsÄ kommer med en ny episode Common Sense snart:

1 Like

Noen som har noen gode podcaster angĂ„ende magnificent 7? Gjerne ifra “Over there” kan vĂŠre enkelt episoder eller om det kanskje finnes noen som er dedikert direkte pĂ„ di enkelte selskapene? Er i hovudsak ute etter en litt mer amerikansk vinkling pĂ„ saker for Ă„ fĂ„ litt bedre perspektiv !

Er kanskje over snittet interessert i norsk krigshistorie, og ramlet tilfeldig over denne etter Ă„ ha sett filmen om Gunnar SĂžnsteby, Kjakan, Nr. 24, leder av Oslo-gjengen hvor blant andre Max Manus var med.

Som en digresjon kan nevnes at jeg som guttunge syntes det var stas Ă„ bli “kjent” med Max Manus Jr. over et mĂ„ltid med blĂ„skjell i fjĂŠresteinene en midtsommernatt. Hadde da allerede lest seniors bĂžker “Det vil helst gĂ„ godt” og “Det blir alvor”, og husker jeg fĂžlte meg litt “star struck”.

Mest spesiell er kanskje denne, hvor Gunnar beordrer likvidering av en tidligere klassekamerat fra Rjukan etter at det er fanget opp et brev hvor Erling tilbyr seg Ă„ avslĂžre alle han kjenner til som er aktive i motstandsbevegelsen, inklusive SĂžnsteby.

4 Likes
1 Like

Bloomberg Surveillance. Ikke dedikert til mag. 7, men i praksis diskuteres disse hver dag.

1 Like

Ny episode!

2 Likes

intelligent og veldig relevant samtale med Spetalen(som vanlig)

4 Likes

Anbefales som fÞde til de smÄ grÄ

2 Likes