Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Podcaster du kan anbefale 🎧

Hvilke podcaster kan folket her inne anbefale? Alle emner og kategorier er lov :sunglasses:

En av de siste jeg selv hÞrte pÄ var en om ponzi-svindelen til Bernie Madoff. Ganske interessant hvis man er interessert i den type ting.

3 Likes

Ron Burgundy podcast :ok_hand:

Det er veldig fÄ virkelig bra pocaster om finans, men Acquirers Multiple er helt fantastisk.

2 Likes

Jeg hÞrer mest pÄ podcaster om entreprenÞrskap.

Noah Kagan er en favoritt:

How I built this er inspirerende:

image

En helt fersk podcast som virker lovende er Tradeoffs: (fĂžrste episode handler om Netflix)

image

Hvis du er glad i krigshistorie er Hardcore History en favoritt, om enn noe deprimerende til tider :slight_smile:

image

2 Likes

For de som liker making a murderer type ting og litt spekuleringer rundt forskjellige saker sÄ kan jeg anbefale true crime garage. Veldig spennende og med god underholdningsverdi.

Og the atheist experience er ogsÄ utrolig artig show som er tilgjengelig pÄ podcasts og youtube. Et call in show hvor de inviterer relligiÞse personer til Ä legge frem sine argumenter for hvorfor de tror pÄ gud og eventuelle beviser de har. Blir noen artige diskusjoner :slight_smile: Noen episoder er bare helt episke.

http://www.atheist-experience.com/archive/

1 Like

Mysterious Universe. Podcast om alt det rare her i vÄr verden, and beyond.

2 Likes

Jeg synes svindlere er fascinerende. Etter podcasten om Bernie Madoff jobbet jeg meg videre til Elisabeth Holmes i Theranos.

OBS: Anbefales ikke for frynsete bingotek-nerver :sweat_smile:

1 Like

NĂ„ skal det sies at jeg sansyligvis er relativt innhabil her. men vil sterk anbefales Fotball podcasten Pyro&Pivo. “slagordet: Pyro & Pivo er en fotballpodcast for deg som liker Europa League bedre enn Champions League” beskriver vell en fotball pod som heller heller gĂ„r inn pĂ„ fotballturer til diverse opskurde nasjoner eller tribuneliv innad inorge. Dette er en av mine gode reisevenner som jeg har vĂŠrt og sett fotball med i mange land sĂ„ har ogsĂ„ hatt gleden og vĂŠre gjest der en 4 ganger. Om du er glad i fotball men nĂždvendigvis ikke england og spania.

1 Like

Radiolab

Fascinerende. Aldri hÞrt Joe Rogan sÄ stille. Ed Snowden er en helt!

1 Like

Vil lĂžfte frem to svenske podcaster som jeg synes er veldig lytteverdige.

Penserpodden
Börssnack med Hansén och Olavi

1 Like

Liker veldig godt The Acquirers Podcast som Aksjefokus lenket til rett ovenfor. Syns The Meb Faber Show er greit til tider. Podcasten “Value Investor” fra Zacks.com er lett lytting, men fĂ„r noen ideer der innimellom. Alt pĂ„ Spotify.

Invisibilia pÄ NPR

tid er penger m Peter warren

Macro voices

Peter Warren pÄ denne uken i pengepodden!

1 Like

Nydelig episode om smallcap investering:

4 Likes

The End Game Ep. 3 - Mike Green

July 6, 2020

Bill and Grant welcome a towering intellect in the shape of Mike Green of Logica Advisors, to discuss the role passive investing may have to play in The End Game.

What follows is a good old-fashioned schooling, as Mike outlines the genesis of his work on passive’s effect on the markets, the extraordinary influence it has on the world today and the way that’s likely to change as we move towards The End Game.

If your head isn’t spinning after this remarkable conversation, then that sure as hell isn’t Mike’s fault


En tragikomisk podcast om Berlin airport.

“Across this series, you’ll learn why the escalators are too short, why the lights are always on, and why the rooms seemed to be numbered by bingo. We’ll interview insiders and disgruntled workers, chase ghost trains running to the terminal, and go inside the unfinished airport.”

1 Like

Synes disse to kan vÊre interessante. Litt av alt med fokus pÄ USA og marked.



https://www.verybadwizards.com/episodes

https://www.modernemedia.no/dialogisk