Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Polarfisk

Hva tror dere om Polarfisk? De har nettopp gjennomført enda en emisjon.

Eneste daglig leder kan si om emisjonen er at det har vært overveldende respons uten noe form for tall han kan presentere, selv om han skriver på felles mail til investorene at tall skulle bli publisert for nesten 2 uker siden. Er dette noe å satse på?

Er det flere som har kjøpt seg inn, har dere fått noe annen info enn meg?

1 Like

Husker jeg såg den første invitasjonen om å delta i dette prosjektet på hegnarforumet for endel år siden. Siden har prosjektet putret og gått og man nærmer seg vel tiden får å få ut verdiene i form av rogn.

Daglig leder er hovedaksjonær med over 50% eierandel, og ellers er det småeiere i selskapet.

Min personlige oppfatning er, som med alt annen av investeringer, sats om du har råd til å tape, men ikke belån huset for dette prosjektet. Som med all oppdrett er det risiko, det kan jo skje ting som får all fisken til dø, selv om det ikke akkurat er sannsynlig.

Kjøpte en lott for ca 1 år siden, lar den ligge til jeg ser en utvikling i selskapet, var ikke med i siste emisjon.
Regner med at dette er ganske høy risiko med et ganske snevert marked sammenlignet mot for eksempel laks, selv om kilo pris for kaviar er høy.

Selskapet begynner vel med noe salg av kaviar nå ved årskifte 19/20?

Har også kikket på denne, og det er ting her som er veldig spennende! Spesielt det at de er den første og eneste som gjør dette i Norge.

Synes likevel det ser ut som de kommer til å trenge mye kapital fremover, og så hadde jeg likt å sett at det var flere (større) investorer med på dette. Det fremstår som litt “one-man-show” og den type selskaper har ofte utfordringer med å komme videre fra tidlig fase, er mitt inntrykk.

Jeg avventer, men har Polarfisk på blokka. :slight_smile:

Tenkte å bruke noen kroner på dette prosjektet da det var mye skriveri rundt Polarfisk, samt daglig leder kom med en del oppdateringer før emisjonen. Men etter den opprinnelige datoen for emisjonen skulle være ferdig kom det ny info om at det var satt ny dato plutselig, så skulle vi få info om hvor vi skulle betale inn osv… Den kom aldri. Så kom det mail om at vi skulle få vite hvor mye kapital som hadde kommet inn, men den mailen skulle komme for 2-3 uker siden, ikke hørt ett ord. Men ut ifra tidligere mailer så hadde det jo vært overveldende respons på emisjonen ifølge daglig leder, uten at det er noe hold i dette, fordi kommunikasjonen har vært lik null de siste 2-3 ukene etter denne mailen.
Hele greierne syntes jeg ble litt sketchy, da datoer ble flyttet, får ingen mail om hvor man skulle betale inn emisjons beløpet, så tror nok jeg står over denne. Pluss at han har vell drevet noen firmaer konk før daglig leder, ifølge noen rykter jeg leste.

Så tror dette ble litt for risikabelt for min del.

Dette høres typisk ut som en bedrift som er for avhengig av én person. Et godt team er viktig. Det kan godt hende det blir suksess, men jeg tenker som @arv87, dette er for risky. I det minste for tidlig for meg…

Har du fått bekreftelse på eierskapet av ditt kjøp? Jeg kjøpte for ett år siden for 15000,- har ikke hørt et ord siden, og ikke fått bekreftelse på noe, jeg har sendt epost til dem uten å få svar.

hei. jeg kjøpte en post og har fått bekreftelse på eierskap.mail er ikke noe vits å sende.ring i stede d gjorde jeg.

Jeg droppet hele greierne. Lik så greit tenker jeg, nesten ikke hørt et ord om de i media på 1 år, samt nyhetene på nettsidene deres er ikke oppdatert på denne tiden heller. Så magefølelsen min tok kanskje rett, alt føltes litt sketchy og uprofft ut.

Jeg fant mine aksjer etter litt reserch på aksjeservice.no . Men svært lite info fra Polarfisk generelt ja…

2 Likes