Kanske har något med detta att göra.
Fredag kl 21 er vanlig vindu for dårlige meldinger
Jeg tror heller at de ønsket å vente til etter børsen stengte for så å la nyheten synke inn gjennom helga. Tviler også på de gir beskjed øyeblikkelig etter å selv ha fått meldingen
Det passer nok inn veldig godt. Takk for linken.
Den faller egentlig mindre enn jeg forventet. Jeg så litt på regnskapstallene her, de brenner ca. 11-12 mnok i kvartalet og har ca. 79 mill igjen ved slutten av Q3. Mao. har de penger i ca. 7-8 mnd til?
7 kvartaler ja
Unnskyld - litt tidlig om morgenen her. 7 kvartaler til skulle det selvfølgelig være
Det var nok for mange kortsiktige spekulanter inne i aksjen. De får det travelt med å komme seg videre når momentumet avtar. Meldingen fredag var jo en skuffelse, selvom det ikke var relatert direkte til Polight’s produkt. Håper vi snart får en positiv melding som tar traderne “på senga”.
Hørte gjennom Q3 presentasjonen på vei til jobb i dag, og må ærlig innrømme jeg ikke ser hypen.
Nå mistet de jo nylig 1 av 3 potensielle kunder. De taper penger så det jomer (var det 400k i revenue? og 11 mill i burn rate?) og jeg tenker de må opp i et så sinnsvakt høyt volum før de blir cash positive at jeg ikke helt skjønner hypen.
Ta barcode segmentet f.eks – han sa levetiden på disse dingsene er typisk 5 år. Høres ikke ut som noe man kan få volum ut av? Og smartphones – det er sinnsykt stort fokus på kamerateknologi hos alle de store mobilprodusentene, hvorfor skal de velge lille PoLight fra Horten?
Uten å ha satt meg dypt inn i materien så blinker flere lamper hos meg her.
Klok av skade holder jeg meg unna @Kronn
Oppgangen var nok traderstyrt, det ble skapt en stor hype og mangen drømmere kastet seg på, ballongen sprakk da hypen ikke kunne forsvares av konkrete avtaler, eg er ute på sl på omtrentlig inngangskurs
Financial calendar
poLight ASA - Receives forth purchase order for a wearable device
Sjans for at den stikker opp i dag?
Jepp
poLight ASA - Smartwatch launched with advanced autofocus functionality based on poLight TLens
Launched men not disclosed? wft? (skjønner egentlig tegninga, siden det er snakk om OEM, og skal rebrandes på ordre. Men får litt jallamelding over seg)
addit: Det er Xiaomi
https://m.gearbest.com/blog/tech-news/xiaomi-mi-bunny-4-pro-smartwatch-officially-goes-on-sale-support-nfc-and-volte-phone-call-10455
Kan potensielt bli bra det. Kinesere er jo glade i å tracke folk
Tlens er i den utstikkende dingdongen på toppen av klokka. "A 8 MP zoom camera 2.2aperture and wide angle 84.9 degree, T-LENS ultra-fast focusing. HAdde vært morro å teste
Personlig tror dette vil bli bra fordi poLight nå er blitt tatt inn i varmen av verdens største leverandør av smartklokker. Og som den våkne leser forhåpentligvis allerede har fått med seg så er også Xiaomi en betydningsfull aktør innenfor utvikling og produksjon av en rekke andre duppeditter.
Det er altså ikke hvem som helst som har fattet interesse og ønsker å benytte poLight sin teknologi.
Som Isaksen tidligere har uttalt, så har det vært en barriere for selgerne til poLight at de ikke kan henvise til at de allerede har kunder som benytter T-Lens. Men den tiden er forbi og det er ikke akkurat noen smågutt som nå figurerer på kundelisten til poLight. Og tar jeg ikke mye feil, så vil den kundelisten utover i 2020 fylles opp med flere store, anerkjente firmanavn. Men da vil vi neppe se poLight-aksjonærer som gir bort aksjene sine til kr 46,-.
Lykke til og nyt 2020 som poLight-aksjonær.
I dag fikk vi nok en god dag som poLight aksjonærer. Det er like greit å venne seg til det, først som sist. Polight sitter på unik linseteknologi som allerede en av verdens virkelig stor teknologiaktører har tatt inn i varmen. Ettersom dette trolig er disruptive teknologi, er det kun et tidsspørsmål om når den neste, eller kanskje jeg bør si, de neste aktører tar T-lens i bruk i sin kamerateknologi.
Det skal bli meget spennende å følge med hvor dette fører til utover i 2020. Men at det kan bli et heftig år, det er jeg ikke i tvil om. En dør har åpnet seg og en ny tidsregning har startet for poLight.