Hvordan ser denne ut langsiktig? Ser den har gått en del:chart_with_upwards_trend:, er jeg for sent til festen?
Må lese meg opp på denne!
For sen til festen? Nei, jeg tror du fortsatt ligger godt innenfor akademisk kvarter.
poLight har nettopp landet første designwin, noe som er en svært viktig faktor for å få fjernet barrieren selgerne har opplevd når de skal selge inn Tlens.
Men nå har poLight fått en betydelig aktør på kundelisten. Noe som etter Isaksen sine uttalelser måtte til for å få fart på salget.
I den grad Tlens er en disruptive teknologi og Isaksen har rett i sine uttalelser, så burde poLight nå oppleve et betydelig løft hva angår nye designwin. Og med det burde også aksjekursen ha en betydelig oppside.
Lykke til!
poLight fortsetter oppover. Stadig flere investorer får øynene opp for hva som er i ferd med å skje i Horten. En liten bedrift sitter på revolusjonerende linsetreknologi og poLight har nå fått fotfeste i det asiatiske elektronikkmarkedet. Markedspotensialet er det intet å si på. Dette kan bli stort og det kan gå svært fort når det først løsner.
Anbefaler dem som er interesseert i å sette seg inn i selskapet og Tlens.
For et lykketreff av en aksje, og det allerede nå når de nettopp har fått foten innenfor døren til markedet.
Omsatt på kr 59,- som det høyeste i dag. Interessen er økende og flere og flere får øynene opp for hva som er i ferd med å skje. Tror nok 2020 kann komme til å bli et særdeles hyggelig poLight år.
Nok en strålende dag ! Bare å glede seg til imorgen.
Den er ihvertfall blitt en skikkelig nyttårsrakett med godt over 60% oppgang hittil i år. Det er lite aksjer utenfor topp50, og forholdsvis lav omsetning, så da blir det store kursutslag. Som selvfølgelig kan gå begge veier.
Jeg tror du kan være trygg på at hovedretningen vil være opp, opp og videre opp i tiden som kommer. Over en halv mill aksjer omsatt hittil i dag og kursen er kommet på 70-tallet. Interessen for poLight er tydeligvis sterkt økende.
Det virker ikke lenger usannsynlig at 100 nåes innen kort tid etter en høst med heftige spekulasjoner om hva som ville være første produkt på markedet. Når man ser på patentet til Microsoft der Tlens er oppført ser man at tegningen er 100% identisk med den som ligger på hjemmesiden til poLight og det har vært mye skrevet om at Microsoft vil satse stort på briller så kanskje det er i pipeline ?
“In the current scenario, all firms making the AR headset are in a race to make the smart glasses as light as possible with the idea that it can replace phones, computers and televisions altogether.”
Bare å glede seg over nok en fabelaktig morsom dag, og det er kort vei til 80.
Fortsetter ferden i morgen?
Skumleste Q3 rapporten nå. Er selskapet begynt å tjene penger siden da? Eller er denne oppgangen basert på luft og kjærlighet?
Vel, det vil morgendagen vise. Men en del større poster i dag, høyt volum og god kursutvikling tilsier at interessen for poLight er økende. Da er det vel tvilsomt at den interessen stanser i løpet av natten. Følgelig tror jeg vi vil se videre oppgang i morgen, selv om vi trolig vil se en del flere tradere aktive i poLight i morgen. Derfor kan kutstoppen bli nådd noe tidligere på dagen og at vi får en dipp inn mot stengetid…trur eg.
Ok. Vi postet vist omtrent likt - er noe fundamentalt endret seg her siden Q3 ble lagt frem? Inntektene til selskapet er så godt som ikke-eksisterende og utgiftene løpende.
Ja. Selskapet har fått sin første designwin. Noe som betraktes som et gjennombrudd. At den første kunden i tillegg er Xiaomi må ansees å være positivt.
Men selskapet tjener ikke penger på nåværende tidspunkt. Og som sådan er nok oppturen fortsatt basert på forventninger. Men vi er i en situasjon der selskapet sitter på revolusjonerende linseteknologi, med store. Dette er patentert teknologi som selskapet er alene om.
Hva innebærer egentlig et designwin?
Er det forpliktende for noen?
De har fått sin linse inn i det første produktet. En smartklokke for barn fra kinesiske Xiaomi.
Noe spesielt som trigger dagens oppgang? Caset er interessant, men en korreksjon virker i mitt hode mer sannsynlig fremfor en videre oppgang med mindre noe drastisk har endret seg siste tid?
Ja, ikke uenig med deg i logikken. Men så er det elementer som faktisk tilsier at den forventede korreksjonen ikke vil materialisere seg.
Det var for eksempel kjøp av 40000 aksjer som ikke fikk tilslag i sluttsuksjonen. Disse kan dukke opp igjen i morgen tidlig på åpningen.
Omsetningen i dag var også relativt høy. Dette tyder på at flere vil inn. At enkelte poster var rimelig store, tyder på at større fisker er på kjøperen.
Kursen sluttet på dagens høyeste. Nok et tegn på at mange ønsker aksjer i poLight. Selv traderne klarte ikke å presse kursen ned på slutten av dagen.
Jo, mulig at vi får en korreksjon i morgen, men jeg skal ikke bidra med aksjer på salgssiden.
For en uke eller to siden var det en som utbasunerte at han skulle inn igjen når kursen kom ned på midten av 30-tallet. Den dagen handlet jeg mer på kurs kr 44,-. Siden har jeg ikke hørt fra vedkommende. Nei, man må utnytte mulighetsvinduet når det er der.