Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 2

Artikkelen gir en liten flashback til hva som skjedde med en viss kar i Arendal og hvilke konsekvenser det skapte.

1 Like
1 Like
2 Likes

Minner meg om strategien til H-regjeringen under pandemien - vent til naboland innfører tiltak, kopier & modifiser. Det var stort sett tankegangen.

7 Likes

De følger nøye med…

1 Like

Danmark vel og merke

2 Likes
3 Likes

Lurer på hvordan vi skal få vekk innflasjonen på denne måten.

2 Likes

Enkleste er vel å trykke mer penger.

4 Likes

Blir rentestøtte om noen år, holder sentralbanken og Stortinget adskilt, ryddigst slik

2 Likes

Bra tenkte jeg når jeg leste overskriften. Nå har de besluttet å fortsatt bruke atomkraft gjennom vinteren. Neida. De bare gjør det lettere å bruke mye strøm og gir støtte til strømintensiv industri av alle ting.

3 Likes

Minner om denne…

EUs politikere, og Tysklands i særdeleshet, har hatt/har strutsehodene sine plantet godt nedi jorda!

Kast penger på bålet! Det løser nok biffen… :man_facepalming:t3:

4 Likes

Mye som virker rart om man benytter seg av feil kontekst.

2 Likes

EU kjører igang på de planlagte tiltakene for å koble strømpris fr agasspris.

Usikker om dette er forslaget eller om det er vedtatt.

image

1 Like

Jeg er jo fullt klar over at det var en Fukushima som trigget dette. Greia er at Tyskland hverken er særlig ut satt for Tsunamier, flodbølger eller jordskjelv.

6 Likes

Greit at Tyskland ble skremt av atomulykken i Japan. Men nå er vel ikke Tyskland utsatt for verken jordskjelv eller tsunamier?

1 Like

Den typen fakta / bagateller har aldri klimakjempene brydd seg om. Kjernekraft er ikke vindturbiner eller solpanel. Det er det viktige.

4 Likes

Eller krig, som i Ukraina. Tankegangen er vel gjerne litt som med atomvåpen. Finnes knapt noe mer preventivt mtp en storskala-krig mellom stormaktene, men om det utenkelige først skulle skje…

3 Likes

The President of the European Commission Ursula von der Leyen last Friday called for a price cap to be imposed on Russian gas imports to thwart, as she said, the Russian President’s attempt to manipulate the EU energy market.

Now, however, it seems a price cap for all imports of natural gas is on the table, including from long-term friends such as Norway.

Hvis jeg forutsetter at dette er sant - at det settes en makspris på gassen Norge selger til UK/EU…

Er det innafor at en slik beslutning tas uten at Norge har noe å si? For dette er vel i praksis en politisk beslutning tatt i EU om å overstyre markedsavtaler Norge har underskrevet uten at Norge er med å diskutere (offisielt i hvert fall). Eller bommer jeg på beskrivelsen her? :slight_smile:

  • Helt innafor - Europa må stå samlet.
  • Ran på åpen gate.
  • It’s complicated.

0 stemmegivere

Jeg tipper Norge allerede er informert, og jeg tipper tiltakene som kommer for å senke strømpris er det Norge krevde som motytelse.

4 Likes