Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 4

Så, tanken er altså å få flere inn på boligmarkedet. Lurer på hva han tenker at vil skje med boligprisene når etterspørselen øker. :crazy_face:

Hadde det ikke vært bedre å se på tilbudssiden? Boligbyggerne i Norge ligger nede med brukket rygg. Staten har økonomi til å sette i gang bygging av boliger nå uten å betale noen ekstravagant rente (som vanlige boligbyggere må).

Samtidig, de ønsker jo å få ned inflasjonen, så kanskje ikke så lurt å dytte inn mer statlige kroner? :see_no_evil:

3 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Tja, prosenten drepte sivile fra Israel sin side tipper jeg ligger rundt samme tall som Hamas sine. Hamas gikk bevisst etter sivile, mens Israel hovedsakelig ser ut til å gi faen i at angrepene deres på Hamas rammer sivile i svært stor grad.

1 Like

Vanskelig å ikke være enig i at Israel har gått alt for langt. Er ikke proporsjonalt. De utnytter vel “muligheten” som presenterte seg.

Vi må nok anta at de som skriver innlegg her ikke får med alle nyansene i Palestina konflikten i hvert innlegg…

Dere får prøve å ta ting i beste mening :smiling_face_with_three_hearts:

5 Likes

Litt av greia her tenker jeg er politikken innad i Israel. I det krigen er over, så vil Netanyahu mest sannsynlig miste makten, så ved å holde krigen gående, så holder han seg ved makten.

In addition, polls show that Israelis don’t necessarily agree with the way Netanyahu is pursuing victory in Gaza — or trust him to be a steward of the national interest.

“There’s a rally around the flag for the war effort but a deep resentment against the government,” Dahlia Scheindlin, a public opinion analyst and a fellow at the Century Foundation, a progressive think tank, said in an interview. “We have a lot of research showing very clearly that the majority of Israelis think that his considerations regarding the war, his decision making, is tainted by politics.”

ref: https://www.timesofisrael.com/netanyahu-is-unpopular-at-home-but-not-for-the-reasons-us-lawmakers-are-turning-on-him/

1 Like

3 Likes

Det er ikke lett å få med seg alt, spesielt når det har vært diverse anklager fram og tilbake som har blitt avvist osv.

UNITED NATIONS (AP) — The U.N. envoy focusing on sexual violence in conflict said in a new report Monday that there are “reasonable grounds” to believe Hamas committed rape, “sexualized torture,” and other cruel and inhumane treatment of women during its surprise attack in southern Israel on Oct. 7.

There are also “reasonable grounds to believe that such violence may be ongoing,” said Pramila Patten, who visited Israel and the West Bank from Jan. 29 to Feb. 14 with a nine-member technical team.

Based on first-hand accounts of released hostages, she said the team “found clear and convincing information” that some women and children during their captivity were subjected to the same conflict-related sexual violence including rape and “sexualized torture.”

Min utheving.

Tenker dette virker som en ganske solid kilde. Jeg kan ikke se for meg at man får noe særlig mer bevis i saken enn dette, ettersom jeg tviler på at gjerningspersonene kommer til å bli stilt for en rett som vi ser på som mer nøytral enn disse FN-utsendingene.

5 Likes

8 Likes

7 Likes

A March 2024 UN report found that injuries, predominantly gunshot wounds, were sustained to “intimate body parts such as breasts and genitalia” and found “reasonable grounds to believe” that rape, including gang rape, occurred in at least three locations.[28][29]

Trodde først FN-saken jeg linket til først og fremst gjaldt gislene, men tok visst feil der.

2 Likes

Jeg synes også det er ganske fascinerende å se #MeToo / “Believe women”-gjengen holde totalt kjeft denne gangen. Er det fordi ofrene er jøder og overgriperne er palestinere?

**" Believe women " is an American political slogan arising out of the #MeToo movement.[1] It refers to accepting women’s allegations of sexual harassment or sexual assault at face value. Jude Doyle, writing for Elle , argues that the phrase means “don’t assume women as a gender are especially deceptive or vindictive, and recognize that false allegations are less common than real ones.”[1]

5 Likes

Jeg antar det er pga de 20k+ drepte i Gaza.

Nei, de holdt kjeft lenge før 20k var drept. Men uansett bør bevegelsen kanskje endre navn til “Believe women, just not filthy jews”?

Edit: Slettet dobbeltpost
Edit 2: Herverk

3 Likes

Vi burde kanskje be PDX om et eget politikk forum, hvor vi kan ha andre brukernavn. Det skaper mye dårlig stemning hver gang vi drar i gang dette hjulet, og så tar vi med bagasjen inn i andre tråder.

Dette er jo primært et finansforum, synd å destabilisere det pga dyptgående forskjellige utgangspunkt; religioner, oppvekst, opplevelser, studier, familie osv.

2 Likes

Heller gi time outs og stenge ute de som går over grenser. Liker å diskutere på en plass jeg. Og ingen blir fulgt etter mer inn i andre tråder enn meg. Av klovnefjesgjengen. Begynn med de.

6 Likes

1 Like

Bare et par av mange grusomme eksempler på hva Israel gjør mot barna i Gaza.

Jenta i den siste videoen døde. Israel drepte også de to paramedicene som forsøkte å redde henne.

En FN-ekspert fastslo i dag at Israel begår folkemord.

3 Likes

https://www.reuters.com/world/middle-east/un-expert-says-israel-has-committed-genocide-gaza-calls-arms-embargo-2024-03-26/

Albanese, an Italian lawyer, is one of dozens of independent human rights experts mandated by the United Nations to report and advise on specific themes and crises. Her views do not reflect those of the global body as a whole.

3 Likes

2 Likes

Vi trenger at slike stemmer får mer plass og løftes frem i våre samfunn.

Visegrád 24 on X: ““If you are a true pro-Palestinian, you should condemn the Islamist terror group Hamas. You should protest against Hamas. You should want better education for children in Gaza, not indoctrination,” Says the Member of the European Parliament @Assita_Kanko https://t.co/4m4BGUhwW5” / X (twitter.com)

6 Likes