Må si jeg blir overrasket om de klarer å levere tilbake alle gislene, jeg tipper de er døde, giftet bort, voldtatt, solgt osv. Det er ikke akkurat noen noen barmhjertighets religion/kultur de representerer.
Prove me wrong.
Må si jeg blir overrasket om de klarer å levere tilbake alle gislene, jeg tipper de er døde, giftet bort, voldtatt, solgt osv. Det er ikke akkurat noen noen barmhjertighets religion/kultur de representerer.
Prove me wrong.
Hvor mange hele hus er det igjen i Gaza? 50%? Tipper 10-30% ish er døde.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Vet ikke, det er selvfølgelig ikke noe bra noe av det som skjer der nede. Hadde jeg bodd i Gaza hadde jeg bare ønsket å bli en del av Israel og driti langt i å jobbe for å beholde egen kultur og religion. Jeg vet ikke hvor plausibelt det er, men å la religion og kulturdifferanser komme i veien for en felles plattform er bare latterlig, spesielt når de ser hvor mye bedre det israelske samfunnet fungerer. Men det blir jo fort en apartheid situasjon hvor de må begynne nederst på rangstigen, akkurat som for alle andre son søker jobb i et selskap og ikke kan nok. Det er naturlig, men blir fort sett på som rasisme.
Sjekket litt rundt hvordan Israel sin relativt store ikke-jødiske befolkning gjør det og det er stort sett bedre enn i alle naboland, men dårligere enn jødene. Det var også på bedringens vei, men tviler litt på at det har vært tilfellet de siste seks månedene…
Vel, de viste jo en del rimelig suspekte sider under angrepene FØR Israel svarte, når gislene ble tatt som en del av en større voldtekt og nedslaktings tokt mot sivile. Det var en måte å handle på som avslørte en kultur uten grenser.
Nei takk til den kulturen.
Altså, Hamas kunne ha gitt opp, da hadde sivilbefolkningen blitt spart, men Hamas bruker sivile hus som beskyttelse. Den mynten der har to sider.
Nå skjønner jeg hvorfor Hamas ikke gir opp, de vil bli behandlet som terrorister, ikke soldater. Og fordi hele målet deres er å skape så mye negativ oppmerksomhet at israel ikke kan fortsette å stille kvele ideen om Palestina.
Også har man Iran og Russland som begge nok fryder seg over det hele og antar jeg støtter med både våpen og penger.
Jeg har sett noen kart som skal vise hvordan Israel har stjålet land fra Palestinerne. Jeg skal ikke utelukke at noe av det er sant.
Dette har jeg sett Israelske kommenterer til (kartet er Palestinsk propaganda), og begynner man med det første kartet så stemmer det ikke under hele tatt.
Det var aldri et Palestina på den tiden, det bare jøder og muslimer som bodde om hverandre. Og mange av områdene markert som muslimer/Palestina er ubeboelige.
Mange av landområdene som Israel eier idag er kjøpt av muslimene.
Den kan sikkert være farget denne videoen også, men den er i hvert fall ikke helt feil.
Det er selvfølgelig for mange drept, ikke minst barn og kvinner, men Gaza har en syk fødselsrate så det er også en stor overvekt av barn der.
Nei, men det øker sannsynligheten.
Jeg sa vel aldri det, det eneste jeg sa var at jo flere barn et land har, jo større er sannsynligheten for at noen barn blir drept. Bakgrunnen for dette droneangrepet vet ingenting om, men jeg forstår veldig godt grunnleggende statistikk.
Som sagt vet jeg ingenting om droneangrepet, og jeg forsvarer heller ikke alt Israel gjør. Men jeg tror at Israel jevnt over er mer rasjonelle og forutsigbare enn Hamas når de angriper.
Når jeg la inn en kanskje unødvendig slenger om fødselsraten i Gaza så har det også med å gjøre at jeg oppriktig tror at overbefolkning og ukontrollerte fødselsrater er et av de mest konfliktskapende problemene i verden.
Ellers var det fint å ha deg tilbake her på Politikksiden @Roc, får håpe vi ikke blir kastet ut og at det ikke bobler over på tråden. Vi lever i risikosonen nå