Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 4

Man skjønner jo at folk er lei demokratene og biden.

9 Likes

Akkurat det at Biden ikke poster et påskekylling-emoji eller snakker om Jesus tror jeg har forsvinnende lite å si. De som lar seg krenke av dette ville ikke stemt på ham uansett.

3 Likes

Jeg er mest lei av folk som prøver å sette folkegrupper opp mot hverandre.

9 Likes

Det må jo være vaksinen… folk blir ikkje så ignorante helt av seg selv :slightly_smiling_face:

Apropos

1 Like

Men litt historikk

2 Likes

Morsomt også tragisk når folk prøver å vri og vende på ting.

Transgender Day har vært markert på samme dato siden 2009. Den feires samme dag verden over. Påsken skifter derimot hvert år. Tilfeldigvis ble det samme dato i år.

Om noen skulle ha ekstra behov for å føle seg krenket i dag så kan jeg by på at det i dag også er César E. Chávez’s dag,
image

3 Likes

Biden og co er som Netflix

a818qw1_460s

2 Likes

Å feire psykisk lidelse og hormonell ubalanse er over kanten for meg ass…

2 Likes

Menn er bedre i alt, til og med å væra kvinnfolk er vi bedre i :joy::joy::joy:

2 Likes

At det har en awareness-dag trenger ikke bety at man feirer, det er plenty med slike dager som man definitivt ikke feirer. Parkinson-dagen, om knappe to uker f.eks. Men ja, sikkert noen som feirer transdagen.

2 Likes

Kan noen forklare meg hva som har endret seg i år, siden praksisen ser ut til å ha vært den samme de siste 45 år?

After Trump and MAGA spent the day screaming about the Biden White House restricting the use of religious symbols at their Easter Egg Roll, it turns out… Trump did the EXACT same thing when he was president.

Every president for the past 45 years has done the same thing.

3 Likes

@Christian Flytter over fra oljetråden.

Å ha noen klare og meningsfulle teorier og strategisk riktige tanker rundt det som har skjedd i denne konflikten, og det som nå skjer i Midtøsten, blir like meningsløst og overflatisk som når noen prøvde å forklare hva som skjedde på Balkan etter 1990.

Kortversjonen slik jeg ser det: Religion; så følger religion, etterfulgt av religion.

Den ene og den andre av religiøse overhoder snakker om aksept og tilgivelse overfor religiøse minoriteter, men “fotsoldatene” er snar til å slutte rekkene når det kommer til stykket, og er klar til å bli tent av den minste gnist.

Synes denne var verdt å lese. Om ikke nødvendigvis helt enig i alt. Kanskje mest interessant med politikken internt i Israel.

3 Likes

Noen tenker sikkert at dette hører hjemme i memetråden. Men, det er faktisk grav alvorlig politikk. :slightly_smiling_face:

God kveld folkens :wave:

1 Like

Israel spiller et høyt spill nå i forhold til en tofrontskrig. Hizbollah kan slå hardt tilbake, stor hær, masse raketter som kan nå mål langt inne i Israel. I følge denne analysen er det Israel som stadig høyner.

https://archive.ph/gLFh5

Ikke bare vil norske politikere at Nordmenn skal ta med seg selskapene sine og flytte ut, mens nå vil de heller ikke at utenlandske selskaper skal etablere seg her.

Skatt skatt og atter skatt. Tafatt regjering som er så næring og industrifiendtlig at det er på nippet til ny innføring gapestokk.
Rettere sagt politkerstokk 🫡

1 Like

Denne skatten er da på en måte med på å gjøre det mer konkurransemessig jevnere for de norske selskapene

5 Likes

– Hvis det krever statsstøtte på inntil 23 milliarder i Sørlige Nordsjø 2 og om lag det samme i Utsira Nord, vil folk akseptere så høye støttebeløp?

– Vil folk akseptere at vi går mot et kraftunderskudd? Vil folk akseptere vi mister industrielle muligheter? Vil folk akseptere at vi ikke klarer å kutte klimagassutslipp? Det er relevante spørsmål i denne sammenhengen, sier Aasland.

Når staten og retard Aasland må støtte tapssluket som heter havvind, med mangfoldige milliarder av VÅRE skattepenger, for at noen i det hele tatt skal ta i prosjektene med en 10 meter stang.
Så sier seg selv at utlendingene kommer til å redusere sine virksomheter her til lands når staten velger å innføre enda flere skatter.

Dette blir for uforutsigbart når staten ved flere anledninger plutselig kommer med skatteendringer over natten.

Les og gråt, eller le, eller riv dere i håret :see_no_evil:

9 Likes

Jeg tenker egentlig at det verste er opplegget med datasentre. De drar enormt med strøm, gir knapt arbeidsplasser og neppe noe overskudd å snakke om. Det er jo Google osv som setter opp disse. De “kjøper” nok neppe tjenestene til noe særlig mer enn driftskostnadene, så det eneste Norge “tjener” penger på her er strømmen som de virker klare til å selge for en billig penge…

9 Likes