Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Politikk 4

…her er det nok myye mørke tall…og da er det også ikke bare tallene som er mørke…politikerene er rett og slett litt nødt til å etablere noe ala “diktator”-mentalitet for å møte opp mot den ekstreme kriminelle bølgen som slår innover samfunnet,hvis ikke blir konsekvensene fullstendig katastrofale lengre inn i fremtiden.

2 Likes

I 2019 ble bygdas seks skoler slått sammen til én storskole med rundt 900 elever.

Siden oppsigelsene ble kjent onsdag morgen har VG hittil fått følgende forklaring på hva som er årsaken til konflikten:

  • For få ansatte
  • For store klasser
  • Elevene får ikke det de har krav på
  • Kommunalledelsen har fått varsler, men ikke satt inn tiltak

… spare seg til fant?

2 Likes

tar med denne i samme slengen, den viser jo godt forvaltningsevnen til politikere og statsansatte:

13 Likes

han fikk det til… :flushed:

9 Likes

Ikke fått med meg dette før nå.

loven om uaktsomt drap på mindreårige gjelder for “alle barn, født og ufødt, uten begrensning”.

Hvis andre stater tar i bruk samme regelverk blir det fullstendig kaos. Og forskning på /behandling med embryonale stamceller blir sånn sett ulovlig/umulig å utføre fordi man risikerer at “ufødte barn” dør.

2 Likes

Jeg spår en kraftig økning i massemord statistikken til usa :crazy_face:

2 Likes
3 Likes

Svenske tilstander, Oslo er en trygg by :crazy_face:

2 Likes

https://twitter.com/DecodingFoxNews/status/1761589790028280114

Russland har blitt tatt i å påvirke politikk og anklager mot Biden. Må jo si at dette kan bli interessant etterhvert her. Hvor dypt stikker det. Ble republikanerne lurt og endrer mening, eller kjører de bare på videre?

Oslo er en trygg by kan man alltids diskutere, for de fleste er den det. Men det som er udiskuterbart er at den er mye tryggere nå enn for 20 år siden.

Her for Oslo fra 2016 og 2022:

image

Det er en kategori som skiller seg ut, og det er den svake økningen i vold og mishandling. Det er alvorlig, men ikke en stor endring. Narrativet om at Oslo er en farligere by nå enn før er helt feil, og at noe eksepsjonelt har skjedd er sant, men i positiv retning for de fleste kategoriene.

Men det som har skjedd er at politiet har blitt mye mer åpne om hendelser, deler mye mer om hva som skjer der ute. På X får man live oppdateringer om det som skjer til enhver tid, og media er rimelig kjappe på å kommentere alt og ingenting.

Man skal være rimelig lost for å forveksle “jeg har fått mer informasjon enn før” med “nå skjer det mer enn før”. Men sånn reagerer de fleste dessverre.

Her siden 2007 i hele Norge for den største anmeldelseskategorien, samme trend ser man igjen i de fleste kategorier, med noen få unntak:

Faktisk.no har gjort en litt dypere analyse:

Er Oslo blitt en utrygg by?. Faktisk.

4 Likes

Denne var sterk!

image

1 Like

Jeg tipper at Norge blir det eneste landet hvor det er forbud mot å ha den på, fordi det gjør bøtelegging for vanskelig.
Vi er det landet i OECD med høyest bøtenivå, fleste forbud, mest undertrykking av befolkningen gjennom lover,regler,bøter,høye priser ( altså kapitalanarki).

3 Likes
2 Likes

Endelig, en gadget som i enda sterkere grad enn google glass og sånne headsett som henger fra ett øre signaliserer at eieren er en fullstendig gjøk. Jeg setter alltid pris på at sånne folk uniformerer seg.

4 Likes

De kan jo plusse på med en smart ring; om du er dum er det et must!

2 Likes

Å skulle høre på denne karakteren for noe annet enn tips til billig øl på Granka må være toppen av idioti.

Kompleks helsefaglig vurdering i samspill med det politiske landskapet på daværende tidspunkt. Ehh, tror jeg hører på noen andre…

5 Likes

Han var en av de få som gikk ut og protesterte mot galskapen.

Regjeringen godkjente i 2014 ny nasjonal beredskapsplan mot pandemisk influensa, hvor det blant annet står på side 60: “Aktivitetsbegrensninger for hele eller deler av befolkningen er i utgangspunktet ikke anbefalt, da kostnadene kan bli svært store og nytten kan være begrenset.”

Dessverre gikk ledelsen her i landet rett inn i massepsykose og kastet alle pandemiplaner ut vinduet.

6 Likes

Merkelig at ingen har kommentert dette: Det er jo 110% den norske måten å løse ting på: Når en topp i politikken eller i norske selskaper ( som f.eks. Statoil som rotet bort 200 milliarder bare i USA…) bør kastes, så setter man ned et utvalg/ kommisjon/tilsyn, som kjefter på de, men samtidig fritar de fra ansvar.
Dama bør ta ansvar og overlate makta til nye koster ASAP

5 Likes

Ja, dette ble også håndtert på den norske måten: Pressen ble innkalt av makthaverne med klar beskjed om å ikke skrive noe som kunne forurolige befolkningen. I demokratiske land informerte man befolkningen om de reelle forholdene. Norge lo av svenskene, som oppfordret sine innbyggere til å ta ansvar, mens innbyggere i Norge ble møtt med fascistiske tiltak, først fra de blåsvarte og senere også fra de rødsvarte. Det ble ikke opprør i Norge, så nå fortsetter begge sider med sin fascisme. Norge var det mest lovende demokratiet sent på 70 tallet, men de er nå den minst demokratiske staten i Vesten. Det ser man også igjen i alle statistikker som måler velvære. Samtlige har gått fra topp til bunn i løpet av kun en generasjon. Veldig betenkelig at vi ligner mer og mer på USA og Putinland.

7 Likes

Er ikke du innvandret fra Nederland? Jeg fatter i tilfelle ikke hvorfor du velger å bo i et land som du synes er så ille som Norge? Vet dette er off topic, men jeg prøver bare å forstå bakgrunnen for dine synspunkter i denne tråden. Det eneste jeg har sett i innlegg fra din side, er nedsabling av alt som har med styre og stell i dette landet.

1 Like